Twee jaar geleden ben ik in Lelystad in het ziekenhuis bevallen.. Dit was een super relaxt ziekenhuis! Nu we weer hier in Overijssel wonen en ik in het ziekenhuis (zgt almelo) moet bevallen heb ik de volgende vragen: 1. Lig je alleen of met meerdere in de kamer? 2. Hoe zijn ze met bezoekuren, zowel man als familie? 3. Mag de kleine bij je op de kamer? 4. Hoe is de algehele verzorging? 5. Mag je vriend/man bij je blijven na de bevalling ( 's nachts bijv. ) Alvast bedankt voor het reageren!!
Je kunt je opgeven voor een rondleiding in het ziekenhuis. Dan krijg je een rondleiding over de afdeling (verloskamers etc.) en dat geeft denk ik al een aardige indruk van het ziekenhuis. Je kunt dan ook al je vragen kwijt. Je ligt met meerdere personen op een kamer en je kindje mag bij je blijven. In Almelo hebben ze één "suite". Als je geluk hebt en deze is vrij na je bevalling, dan kun je daar een aantal uren doorbrengen met je man/familie net na de bevalling (een ruime kamer met een bed voor jou en een bankstel/zithoek voor de familie). Veel succes!!
Ik ben daar 's nachts bevallen. Al met al na hechten, familie bellen, douchen etc was het 5 uur a half 6 's ochtends. Ik had toen het geluk dat de suite vrij was! Dus toen ben ik daar heen gereden met bed en al. Mijn man mocht lekker blijven en ik had mijn dochter lekker bij me. Rond 6 uur kwam al de eerste familie kijken, dat was geen probleem! De suite was groot genoeg met banken en stoelen dat iedereen dus kon zitten. De verzorging was prima. Ik had de pech dat na mijn bevalling ineens allemaal opnames waren, dus toen hadden ze niet meer zoveel tijd voor mij. Ook zijn ze hierdoor mijn ontbijt vergeten. Uiteindelijk wel gekregen hoor toen ik er om vroeg! Rond half 9 mocht ik weer lekker naar huis, dus ben vanaf de suite naar huis gegaan. Heb dus helemaal geen andere kraamvrouwen gezien! Heb geluk gehad. Hoe het dus op de kraamafdeling is weet ik niet (de suite zit bij het gedeelte van de verloskamers). Veel succes als het zover is!
Ik ben pas geleden in Almelo bevallen. Wilde thuis bevallen maar werd medisch en ben toen overgedragen. Ik moet zeggen dat het me prima is bevallen. Alleen jammer dat mijn vriend wel koffie met oranjegebak kreeg en ik niet.... hahaha (ben bevallen op Koninginnedag). Personeel is erg vriendelijk en namen alle tijd voor ons ondanks dat er afgelopen koninginnedag 16 baby's in het ziekenhuis zijn geboren. Ik ben om half 11 's morgens aangekomen, bevallen om half 2 en 's middags om kwart over 4 mocht ik weer lekker naar huis. Ik zou als ik jou was naar zo'n voorlichtingsavond gaan. Dan krijg je een rondleiding en kan je al je vragen spuwen. Data zijn hier te vinden: ZGT
Jullie hebben dan geluk dat je dan dezelfde dag weer naar huis mogen.. Ik denk dat het hier weer op ks zal uitkomen... zon gevoel heb ik.. Ik heb mij aangemeld voor de voorlichtingsavond om daar even rond te kijken bedankt
Geen ervaring met almelo wel met hengelo ook daar 1 suite en verscheidene prive kamers. Bij M lag ik de eeste paar uren in de suite hij was geboren om 22.06 dus de nacht bracht ik in de suite door,daarna na een gedeelde kamer.... bij de tweeling kreeg ik een privekamer dat was helemaal relaxed zelfs de kinderen werden op de kamer gebadderd etc heerlijk was dat... ik ben ooit op een voorlichtingsavond geweest in almelo..denk dat het goed is dat je daar gaat kijken......
Ik ben ook in Hengelo bevallen. Ook ik ben 's nachts bevallen. Ik heb niets dan lof over het personeel daar. Ze zijn vriendelijk, hebben alle geduld en zeer kundig. Een minpuntje vond ik, dat ik op een 4 persoon-kamer terecht ben gekomen. Je kunt indenken, 4 kersverse moeders, 4 baby's die allemaal op andere tijden wakker zijn, 4x bezoek dat is best druk...Kortom niet geslapen. Ik was al 1 dag eerder opgenomen. Die nacht slecht geslapen, de nacht van de bevalling niet geslapen en de nacht erna dus ook niet vanwege de 4 persoonskamer. Dan begin je met een behoorlijke dosis slaapgebrek aan je kraamtijd thuis. Maar goed, je hebt niet veel te kiezen. Ik hoorde dat de kamers waar je alleen slaapt gereserveerd zijn voor vrouwen met een KS, complicaties of een meerling. Ik zou ook de rondleiding advieseren. Dan weet je waar je terecht gaat komen, dat is wel fijn. Succes!
ik ben 2 keer in het mst enschede met een spoedks bevallen. het is me daar goed bevallen, vooral de laatste keer omdat ze daar nu een vrouw kind centrum hebben gebouwd. alles is nieuw en bijna iedereen heeft een eigen luxe kraamsuite voor 1 persoon. heerlijk. personeel heel erg vriendelijk.
Ik ben in Almelo bevallen met een ongepland keizersnede om 1.35 midden in de nacht. Lag op een 3persoonkamer maar dan helemaal alleen. man mocht altijd bij mij komen adviseerden wel om smiddags mij even te laten rusten haha. Niels mocht lekker bij mij op de kamer en werd s'nacht lekker even de kamer uitegreden haha kon ik even slapen want hij wilde niet slapen en dan is het wel ffies fijn hoor. Het os me er allemaal erg goed bevallen hoor. lief personeel
Het is toch maar afwachten hoeveel mensen er dan zullen bevallen of je eerst in de suite komt of niet.. dus eigenlijk duimen dat er niet meer zijn ghehe
Ik ken iemand die daar een half jaar geleden is bevallen. 1. Zij lag vaak bij meerdere in een kamer, en ze moest 4 keer naar een andere kamer verhuizen. 2. Bezoekuren geen idee. Wij kwamen 's middags. 3. Als je baby niet in een couveuse hoeft mag die bij je op de kamer. 5. Niet op gelet. 6. Nee, de man mag niet in het ziekenhuis blijven slapen, dus moet weer naar huis, en ook eten krijgt de man niet. Dat moet hij dan zelf halen in het restaurant. Ik moet bij een tweede in het ziekenhuis bevallen maar gelukkig niet daar. Ik moet dan in het Sophia ziekenhuis in Zwolle bevallen.
Ik weet niet of daar onderscheid in gemaakt wordt, ik heb er niet hoeven slapen. Maar toen ik 's morgens in de verloskamer kwam kreeg mijn vriend koffie met oranjegebak (het was tenslotte koninginnedag). Later kreeg hij nog een ontbijtje omdat hij al een hele tijd niets gegeten had. Toen de kleine eenmaal geboren was kregen we allebei nog een lunch en natuurlijk beschuit met muisjes. Ik moet zeggen dat dit erg goed geregeld was.
1. Lig je alleen of met meerdere in de kamer? Nee ze hebben 3 persoonskamers 2. Hoe zijn ze met bezoekuren, zowel man als familie? vanaf 10.00-20.00 is er bezoekuur alleen tussen de middag van 13.00-15.00 zijn er rusttijden. Mijn man kwam ook wel eens eerder en dat was eigenlijk geen probleem en werd ook om 20.00 echt niet de deur uitgezet 3. Mag de kleine bij je op de kamer? Normaal geproken ligt de kleine dag en nacht in zijn bedje naats jouw bed, bij ons eerst beneden op de couveuseafdeling maar daar gaan we niet vanuit bij jou. 4. Hoe is de algehele verzorging? Ik was erg tevreden iedereen was lief en deed alles voor je en veel verpleegsters gingen zelfs even bij de kleine op de couveuseafdeling kijken zodat ze wisten wie mijn kindje was. Mijn man kreeg wel koffie en een broodje omdat wij net rond etenstijd altijd naar benden gingen tussen de middag en 's avonds ook rond die tijd du bestelde grtew portie's eten zodat hij iets mee kon eten 5. Mag je vriend/man bij je blijven na de bevalling ( 's nachts bijv. ) Nee, die moet naar huis als je gewoon op een kamer komt te liggen, ik ben om 20.00 bevallen en wij waren om 21.30 terug van de couveuseafdeling en mijn man is rond 22.45 naar huis gegaan, ik lag eerst wel alleen op een kamer maar dat kwam omdat er geen andere couveusebabymama's waren.