Eigenlijk moet ik dit topic gewoon niet lezen, want ik zou er spontaan van aan de ananas, tonic en seks gaan.... Kan niet wachten om het mee te maken
Oef..... bevallen gaaf? Hmmm nee zo zou ik het zeker niet willen noemen. Wel heel bijzonder. Mijn eerste bevalling was heel traumatisch. Ik wilde daarna echt nooit meer bevallen. Terwijl bij de 2de ging het zooooo snel ( 2uur ) dat ik eigenlijk niet meer exact weet hoe dat nou precies was gegaan. Maar dat zal wel een goed teken zijn haha!! Bij de 3de was het een normale bevalling. Wel had ik been,rug en buik weeën en een weeën storm. Op dat moment vond ik het ook alles behalve leuk. En nu? Ik vind het bijzonder om het nog 1 keertje te mogen mee maken. ( tenminste dat hopen we ) maar ik kijk er toch met een beetje "angst" tegen aan. Het gaat me dan vooral om de weeënstorm.
Hoi, aangezien ik nog moet voor de 1e keer heb ik misschien nog geen recht van spreken hahahaha. Maar ik kijk er echt zo naar uit!Het lijkt me echt zo mooi. En ja het doet zeer en ik weet nog helemaal niet wat voor bevalling het gaat worden.Heb dan voor geen pijnstilling gekozen want wil het op me eigen kracht doen. Maar we zullen het merken over 9,5 weken.
Ik vind het ook gaaf Ik mag bijna weer toen onze zoon 7 mnd was, ben ik weer zwanger geworden, en over 2 weekjes ben ik uitgerekend can't wait!!!
Ik hoop dat ik er achteraf ook zo op terugkijk.. Heb echt een angst die bijna ziekelijk te noemen is..
Bij de tweede kreeg ik een geplande ks en had er zoo zin in, het was egt super tof hihi Bij mn eerste was t wel anders
Fijn om zulke positieve verhalen te horen... Ik zie er namelijk (nog steeds) best tegen op om te gaan bevallen, terwijl hij van mij nu wel mag komen...
Hier een geweldige en super mooie bevalling zonder verdoving zonder al te veel ongemak (want pijnlijk kan ik het niet noemen) Manlief heeft ons kindje gehaald net zoals in geboorteplan stond. Ik kijk ook zeker uit naar de 2e bevalling. Het kriebelt zooo erg! En dan was ze niet klein en had ze een groot hoofd haha Mijn moeder had ze alle 5 met gemak en gelukkig ik tot nu toe de eerste ook, dus hopelijk mogen er zo meerdere bevallingen volgen
Ik vind bevallen ook geweldig! Natuurlijk doet het ook pijn, maar het is gewoon een hele mooie ervaring! Denk nog vaak terug aan mijn 2e bevalling (zonder pijnstilling en was veel fijner dan de 1e) en kijk er nu alweer onwijs naar uit! Mensen kijken mij idd ook raar aan als ik zeg dat ik er weer zin in heb..... Ik ben alleen maar blij dat ik er zo positief tegenaan kijk!
Ja, vond het ook mooi. Ff afzien maar geen moment in paniek grweest of gedacht dat ik het niet aan kon. Toen ze er was, ook zo bijzonder!
@ lentekriebel en Micchan: Als het eenmaal begint dan neemt je lichaam het roer over, althans zo heb ik ervaren.. En bovendien ben je met 40 (+) weken het ook wel zat en ben je blij als het begint En ja het doet echt wel pijn maar die ben je echt echt echt vergeten als dat kleine warme natte glibberige lijfje op je ligt en je aankijkt <3 Dat is echt het allermooiste moment van je leven (vond ik) Maar geniet nog even van de kleintjes in jullie buik want ook dat mis ik wel een beetje, hoeveel ik ook geniet van mn meisjes!
De weeen vond ik alles behalve leuk maar ik zou het zo weer overdoen!! Onbegrijpelijk hoe je lichaam zo een klein ukje naar buiten werkt, een mooier iets kan ik niet bedenken Ennnn dat kleine baby'tje daarna op je lichaam heerlijk!!
Ik heb bevallen echt al geweldig ervaren ! Ja het doet pijn !! Maar wanneer je mag persen .... En dat je voelt dat het hoofdje staat ... En je dan gewoon weet dat je je kindje bijna bij je op de buik hebt ... Nog een paar keer persen... En dan is daar dat moment... Het hele lichaam glibbert eruit en dat gevoel is zo bijzonder ! En dan voel je een nat warm naakt lichaam boven op die van jou en dan heb je van die mooie kijkers die jou aankijken en dan begint je kindje te huilen en dat is op dat moment et mooiste geluid van de wereld
Ik vond het ook geweldig en zou het zo weer doen Ok ik moest ingeleid worden heb 20.5 uur een weeen gehad waarvan 8.5 uur stormweeeën, een ruggeprik waar ze 2 uur nodig voor hadden om hem te zetten en die na 4 uurtjes al weer was uitgewerkt. een frote knip en een vacuüm maar ik zou het zo weer doen. Die spanning en adrenaline wat je krijgt is echt kikken Wij zijn nu bezig voor een tweede en verheug me nu al op de bevalling hihi. ik hoop wel dat het niet zo lang dit keer zal duren maar ja je weet het nooit.
ooh ja hier nog zo'n debiel! Ik ben veel liever een bevallende vrouw dan een zwangere vrouw! Mijn zwangerschap was alles behalve gezellig, en was zo blij dat ik mijn ventje er met mijn oerkrachten uit mocht persen! Nou was de bevalling ook wel een voorbeeldbevalling ook volgens de gyn (werd ingeleid wegens zwangerschapsvergiftiging) ons ventje is met 25 minuten persen zonder knip of scheur als ruime 8,5 ponder uit mijn lijf gekomen! Maar ik moet zeggen dat ik de hele zwangerschap erna uit keek om te mogen bevallen, en ik kijk nu alweer uit na de volgende Maar nu eerst nog even lekker genieten van ons ventje voordat ik weer aan een zwangerschap ga denken
Ik wil nog wel 10 bevallingen doen. Ik wil alleen niet 11 kinderen. Ja het doet pijn, absoluut, maar het is geweldig om te voelen wat je lichaam kan, als je kindje eruit glibbert en op je buik/borst wordt gelegd wordt het niet mooier. Ik wil ook weer!
Nog nooit bevallen, maar het lijkt mij helemaal geweldig! Sommige mensen proberen me nu al een soort van bang te maken, maar ik word er niet warm of koud van.
Ik kijk er ook enorm naar uit mijn ventje op de wereld te mogen zetten. Het doet pijn. Maar dat kunnen we aan. fijn te lezen dat er meer zijn die er zo over denken. En ik zou iedereen op het hart willen drukken niet te luisteren naar horrorverhalen of bangmakerijen. Daar heb je helemaal niks aan. Het enige wat zo'n verhalen met je doet is dat je gespannen raakt. En juist bij een bevalling is het enorm belangrijk dat je je kunt ontspannen. En het mooiste van alles: Dat moment dat je eindelijk je baietje op je buik hebt liggen! Daar kijk ik vooral naar uit. Elke avond ga ik slapen met het beeld voor ogen van mijzelf, met de baby op mijn blote buik. Mijn man en Grote Broer naast me op het bed. Samen genietend van het wonder.
Hier ook nog nooit bevallen...maar ik ben zo relax! Laat het lekker over me heenkomen en heb er ook echt zin in. Kijk pijn zal het doen maar dat gaat over... Ik ben heel nuchter en laat het lekker over me heenkomen
loesje26 en Hippo89 bedankt voor de bemoedigende woorden Ik vind ons kleintje op de echo kunnen zien en af en toe iets denken te voelen helemaal geweldig, evenals m'n buik die langzaam groter wordt, maar ik begin er ook steeds meer naar uit te kijken dat ik ons kindje ook echt kan zien, ruiken en aanraken.. Ik laat het allemaal maar gewoon op me af komen, het moet immers toch gebeuren (Maar duurt nog wel een flinke tijd haha) Nogmaals bedankt, van zulke lieve woorden word ik altijd weer wat rustiger