Jeetje wat heftig, kan me helemaal voorstellen dat je daar traumas aan overhoud! Dan kan de bevalling wel makkenlijk zijn maar daar heb je dan niks aan. Wat fijn dat alles met je zoontje goed is gekomen
Ja godzijdank Maar toch ondanks alles kijk ik wel teug op een hele speciale gebeurtenis. Ik hoop dat ik het nog eens mag beleven en dan lekker met de kleine op mijn buik liggen
Ik vond het ook serieus geweldig! Dacht tijdens de weeen: dit doe ik absoluut nog een keer! De nasleep was minder omdat ik een vaginawandruptuur had. Tegen het persen zal ik wel opzien mdat ik bang ben dat het weer scheurt. Heb wel makkelijke bevalling gehad, twaalf uur weeen waarvan de laatste twee uur echt pijnlijk waren en een kwartier geperst.
Ik vond het ook geweldig en zou het liefste vandaag weer bevallen haha! Had wel een weeënstorm met zowel buik- als rugweeën maar kon ze goed wegpuffen en de ontsluiting ging ook snel, ging in anderhalf uur van 3 naar 10 cm En het moment dat de verloskundige zegt.. bij de volgende wee heb je je kind.. nog 1 keer heel hard mn best doen en daar lag ons prachtige meisje op mn borst. Wat een geweldig gevoel. Ik krijg nog altijd tranen in mn ogen en kippenvel over heel mn lichaam als ik er aan terug denk. Al met al heeft mijn bevalling 5 uur geduurd, vanaf het breken van de vliezen totdat de placenta eruit kwam. Gewoon thuis bevallen met mn favoriete verloskundige. 1 klein haarscheurtje, verder niets. Ik weet nog dat toen de verloskundige mn meisje op mn borst legde ik als 1e zei... Was dit alles?? Dat zegt denk ik wel genoeg Nee voor mij is bevallen echt iets geweldigs en heb er enkel positieve herinneringen aan. De pijn van de weeën ben ik echt al zo snel vergeten, zou nu niet eens meer weten hoe een wee voelt. Op naar nummer 2
Ik wil nog wel 10 keer bevallen. Het moment dat het hoofdje staat en je voor het eerst zijn hoofdje en haren ziet is fantastisch. Dan is hij er eindelijk en ik vergat echt alle pijn. Zelfs het hechten heb ik niet gevoeld. Ik was zo onder de indruk. Ik wil dus nog wel 10 keer bevallen, maar nooit 9 maanden meer zwanger zijn... 9 maanden zwanger vond ik heel zwar. Doe mij maar de bevalling (duurde 33 uur en zonder persweeen bevallen
wow wat mooi om te lezen,krijg er tranen van (zullen de hormonen wel zijn) maar word er ook verdrietig van dat ik het nooit meer zal ervaren,wat ik wel graag had gewild! beide bevallingen normaal begonnen en geeindigd in kzs...de 2e keer is litteken gescheurd van bm....en het is mij afgeraden een 3e te krijgen..... was er bijna 2e bevalling wel de 10cm gehaald en al pers weeen,maar ging niet zo goed met mika
wil er nog wel even aan toevoegen dat ik me echt gezegend voel hoor met 2kids (andere mensen kunnen niks krijgen bv,dat is veel erger)
Bevallen vond ik inderdaad geweldig...: toen ik een keizersnee kreeg! Na twee dagen in het ziekenhuis creperen, was de keizersnee echt het leukste wat er is! De volgende wordt nu weer een keizersnee, gelukkig, dus ik zie daar al niet meer tegen op. Ik vond het zó mooi, het moment dat Twan er uit werd gehaald, en ik hem hoorde huilen. Het was zo relaxed, en de sfeer was perfect. Ik zou dat morgen weer willen doen hoor. En de nasleep is ook veel makkelijker, ik had na twee weken al geen bloedverlies meer, en heb helemaal geen pijn aan de wond gehad. Een week later zat ik alweer (klein stukje) op de fiets!
ooh wauw dan ben jij een van de gelukkigen die er weinig last van heeft,hoor vaker dat het wel langer pijn doet. nu met de 2e kzs vind ik het herstel wel langer duren,en de bloedarmoede door het bloedverlies helpt ook niet echt mee
Hier ook iemand die heeel positief terug kijkt! 1e kindje in 5 uur gepiept, ondanks weeënstorm en vacuümpomp dacht ik echt, is dit het nou? Iedereen zei naderhand, wow heftig zeg een vacuümpomp, maar zo heftig was het allemaal niet, deed geen zeer iig en heb niets aan pijnstilling gehad de weeën deden wel zeer, maar had het me allemaal veel erger voorgesteld Ik hoop dat we met deze verhalen de meiden die nog moeten bevallen gerust kunnen stellen want meestal hoor je alleen maar de horrorverhalen. Dus SUPER dit topic!
Ik vond bevallen ook geweldig! Ik zou graag nog 10 keer bevallen (maar liever niet nog 10 kinderen..... dus... dat wordt lastig). De aller mooiste ervaring van mijn leven! Ik kijk echt enorm uit naar de volgende keer. Ik had ook een makkelijke eerste bevalling, zonder scheurtjes. Wel een weeënstorm van een uur of 2 (in totaal 6 uur weeën en 1 uur persen).
Ik snap wel wat je bedoeld ja.. Bij mij was het gewoon allemaal naar.. Ongepland zwanger, nare zwangerschap, stressvolle situatie, nare woonsituatie.. Ik zou alles graag nog een keer overdoen, maar dat kan niet. Dus ergens verlang ik ook wel weer naar een zwangerschap en bevalling.. maar dan in een stabiele situatie.
@diaan1982: is jouw bm gescheurd? Mijn god! Dat is de reden dat ik het nu wel eng vind dat ik natuurlijk mag bevallen. Onze eerste is dmv geplande ks gehaald omdat ze in stuit lag. Nu ligt kindje goed en is al ingedaald dus wachten op de gewone bevalling. Maar bm scheuring hoor je heel weinig, hoe kwam het? Ik hoor dat ze je heel goed in de gaten houden tijdens de bevalling. Was je snel zwanger na je eerste ks?
Ja bevallen is vet bijzonder, super leuk is weer Het andere uiterste natuurlijk. Ik had ook echt zin in de bevalling en het is mij super mee gevallen. Heb geen hoge pijngrens en kon toch bevallen zonder pijnstilling. Onze dochter was er binnen 7 uur. Zou totaal niet op zien tegen nog een bevalling. Al zijn weeën wel vet irritant.
Ik ook! Ik ben ook echt goed in bevallen. Ons meisje is nu bijna 3 weken oud en het is onze eerste. Ik ben van haar in 6 uurtjes bevallen. In het begin vond ik het even moeilijk om de weeen goed op te vangen, maar toen het me lukte te ontspannen en "erin te duiken" ging het in ruim 2 uur van 5 naar 10 cm. En het persen was echt super. Deed helemaal geen pijn, alleen op het laatst toen ze er daadwerkelijk uitkwam. Ik heb slechts 3 keer hoeven persen. Ik heb haar via een spiegel eruit zien komen en zelf aangepakt en op mijn buik gelegd. Ik was helemaal euforisch. De foto's van het moment dat ze op mijn buik ligt zijn ook super. Ik straal helemaal, geen spoortje vermoeidheid. Het was jammer dat de placenta vervolgens niet geboren wilde worden en ik daarna niet stopte met bloeden waardoor ik naar de OK moest. De nageboorte en evt. complicaties daarbij is dus enige waar ik tegenop zou kunnen zien bij een tweede.
Bevallen vind ik ook geweldig! Anders zou ik er ook geen drie hebben hahahaha Ik was me de derde keer wel echt veel bewuster van wat er allemaal fout kan gaan tijdens de bevalling.... Maar niet elke bevalling is hetzelfde dus een eerste goede keer is geen garantie voor daarna en een slechte eerste keer wil niet zeggen dat het de volgende keer niet goed gaat!.
Tot het moment dat ik mocht persen mag iemand anders van me overnemen de volgende keer. Maar zodra ik eenmaal mocht persen was ik klaar wakker en klaar voor mn beebje! Ondanks een knip, pomp en een paar hechtinkjes, vond ik het toch meevallen. Mijn vriend zei nog dat ik heel hard riep: ik ben mama! en dat wel 5 keer toen mijn zoontje op mijn buik gelegd werd
Ik heb mijn eerste bevalling ook als zeer positief ervaren. Ben in 6 uur bevallen, geheel op eigen krachten. Het persen duurde slechts 12 minuten.. alleen de placenta bleef zitten. Op dit moment ben ik 39 weken zwanger van nr 2. Ik kan dus ieder moment bevallen. Deze zwangerschap is wel heel anders dan de eerste en ik ben veel minder mobiel door serieuze pijnklachten in mijn linkerbil en -been. Daardoor worden de laatste loodjes wel erg zwaar ineens.. dat vind ik erg jammer. Ik hoop dat het kindje gauw komt en dat ik wederom op een zeer geslaagde bevalling terug mag kijken
Haha ik heb hetzelfde!! Ze keken mij ook aan of ik gek was! Zo mooi zo fijn helemaal top!! Ging ook heel voorspoedig bij beiden keren en ik zou het heel graag nog een keer doen/meemaken!!