Ik zou het ook graag weer willen hoor Vanaf de eerste wee tot aan de geboorte, was 5 uurtjes. Als ik vanaf het begin goed perste, had het 4 uurtjes geduurd en totaal op eigen kracht (tijdens de weeen zei ik: nooit meer! Maar achteraf ja hoor, zou het nog wel 2 x doen!
Vond het ook helemaal niet zo erg. De eerste duurde wel lang maar dat kwam omdat ik het zelf zo tegen hield. De tweede was er met 6 uurtjes. En in tegenstelling tot de eerste geen fluxus. Ik vond de hechtingen na de eerste bevalling erger dan de hele bevalling zelf. Wat een ellende als ze die te strak doen pfff
Geweldig vind ik het niet, maar wel heel erg bijzonder. Waar je die oerkracht vandaan haalt en hoe vanzelf het eigenlijk ging (bij mij dan, nouja vanzelf er was wel 2x een infuus met weeenopwekkers voor nodig, maar toen het eenmaal aan de gang was). Dit heb ik nu al 2 keer mee mogen maken en dat is voor mij een zege!
Super is misschien een groot woord. Tijdens de weeen (weeenstorm) heb ik me wel afgevraagd waarom vrouwen dit vaker doen. Maar als ik nu aan de hele bevalling terugdenk (die door de gyn als vrij zwaar genoemd werd), dan vind ik het een wonderbaarlijke ervaring, die ik zeker nog eens hoop mee te maken. Prachtig, zoveel oerkrachten! Je doet zoveel moeite, maar je krijgt er nog veel meer voor terug.
Hier nog 1, mijn zoontje is 4 maanden en ik zou nu alweer willen. Had ook een hele fijne bevalling. Ging echt hartstikke goed, lekker is het niet maar wat een prachtige ervaring!!!
Vond het ook geweldig het bevallen. Weeen waren niet fijn maar goed te doen. Heb het echt over me heen laten komen. Helaas niet zonder kleerscheuren uitgekomen aardig wat hechtingen maar daar had ik in me achterhoofd wel rekening mee gehouden. Waar ik nu alleen tegen op zie is dat het nog sneller gaat en dat ik het ziekenhuis niet haal. Maar kan me daar wel druk over maken maar schiet ook niet op, zie het op dat moment wel.
Hahahah, voel me helemaal aangesproken door de titel.. ik vind bevallen ook geweldig. De eerste keer was de high zo waar nog groter dan de tweede keer terwijl de 1e toch echt best heel hard werken was (geen duidelijke weeën en ook geen persweeën, 115 minuten geperst!) Zo'n kick gaf het me.. super wil het heel graag nog een keer doen.
Helemaal mee eens! Ik vond bevallen echt magisch en overrompelend mooi. Ik voelde me echt een oervrouw en heb dagen in een adrenalinerush gezeten. Ik mag bijna weer en ik heb er nu al zin in .
Dat is mijn angst ook. Ik zie de krantenkoppen al "vrouw bevalt op de vluchtstrook van de A28'. Ik heb vanochtend met mijn gynaecoloog afgesproken dat ik direct bel als ik ook maar enigzins twijfel en liever 10x teveel dan een vluchtstrookbevalling.
mijn tweede bevalling heb ik ook als een intens mooie ervaring ervaren... was echt heel mooi, kalm en rustig. Kijk er super op terug maar zou niet nog een keer willen hoor. Zo is het goed..
Luister udd naar je gevoel! ik had dat ook heel sterk dat gevoel en gelukkig nam VK me serieus.. en het was dus idd ook zo. Ging erg snel!
Ik vond het ook geweldig! Ok de pijn op het moment van de weeen was minder prettig ( ze hebben me met 3 man onder de douche vandaan gesleurd, afgedept en op bed gegooid omdat ik zelf niet meer kon blijven staan door de weeenstorm) en toen duurde het nog 3 uur voordat ik mocht gaan persen. Ik heb ook een paar keer gejammerd van "dit kan ik niet" en "ik wil pijnstilling", maar uiteindelijk zonder pijnstilling of andere hulpmiddelen is Thijs na 13,5 uur geboren. Vanaf het moment floep was ik de pijn alweer vergeten heerlijk moedernatuur die je zo voor de gek houd! Dus kom maar op met de volgende, ik heb er zin in!
wat leuk om al die reacties te lezen!!! zie je nou wel.. ik ben niet gek.. er zijn meer vrouwen die bevallen leuk vonden! haha! Ik had niet verwacht zoveel reacties op dit topic te krijgen! bedankt!
Wat een fijn topic zo een paar weekjes voor de bevalling. Ik zie er niet tegenop, ik ben vrij nuchter (ik heb hem er, met hulp van vriend, zelf ingedaan, dus zal hem er ook zelf uit moeten werken ). Ik krijg nu steeds de vraag: ben je zenuwachtig, zie je er tegenop.......? En als ik dan "nee" zeg, dan kijken mensen me vreemd aan en zeggen ze: oh, omdat je nog niet weet wat je gaat voelen (erg bemoedigend). Fijn om te lezen dat er ook mensen zijn de het een fijne ervaring vonden (ondanks de pijn).
Ik vond het echt fantastisch!! Onze eerste kwam met een geplande ks ivm stuitligging. Zaterdag 7 juli ben ik bevallen van onze tweede dochter en zij is op de natuurlijke manier geboren. Ik ben zo dankbaar dat ik het nu zelf heb mogen doen!! Ik heb echt genoten.
Volgens het boekje had ik een zware bevalling. De weeen vielen mee, maar ik heb 1,5 uur moeten persen, manneke kreeg wat zuurstoftekort, dus is er voor de zekerheid de vacuumpomp bij gepakt. Maar... liever 10 keer bevallen dan 10 keer zwanger. Een bevalling doet pijn, maar de hoeveelheid tijd die dat duurt is meestal redelijk beperkt en daarna heb je zo'n prachtig mensje op je buik. Ik heb me nog nooit zo op en top vrouw gevoeld als toen ik mijn kindje op de wereld had gezet. Al was het hele ziekenhuis ingestort, ik had het niet gemerkt.
Ik ben blij met dit topic! Ben de eerste keer bevallen met een ks ivm stuitligging. Hoewel dit me niet is tegengevallen ben ik blij dat deze baby wel goed ligt en ik het zelf moet gaan doen. Heb een beetje het idee dat ik in de rij voor de slachtbank sta maar dit topic helpt me te relativeren.