Bevallen is geweldig!

Discussie in 'De bevalling' gestart door blackbird, 7 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik vond het écht oprecht fantastisch.. mijn lijf wist precies wat het meost doen. En okay ik moest naar het ziekenhuis (ritje ambulance) en een knip(je) maar wauw, wát een ervaring.
    Stiekum kijk ik uit naar deze bevalling (over een half jaar ;)) maar durf dat niet hardop te zeggen want iedereen kijkt me aan of ik gek ben.. maar wat een oerervaring en wát een beloning *zwijmel*
    (ik houd het ook nooit droog bij bevallingen op tv)

2. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Ik had ook een geplande ks ivm stuitligging en nu mocht ik het zelf doen, fantastisch!!! Hopelijk ervaar jij dag ook zo want dit vind ik zoveel intiemer

3. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Het is voor mij alweer even geleden (3 jaar), maar ook ik vond het helemaal niet tegenvallen! Ik had een super(vlotte) bevalling. 10 uur in totaal waarvan 23 minuten geperst. Heb geloof ik 10x geperst in die 23 minuten en toen was ze er. Wel wat ingescheurd, maar daar merkte ik onderweg niks van en ook het hechten viel me echt reuze mee. Daar heb ik amper wat van meegekregen, zo verliefd was ik op mijn kleine meisje die op mijn borst lag.

Ik was helemaal in mijn nopjes en trots op mezelf en m'n kleine meid daarna ;)

4. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Ben het helemaal met je eens!!
    Heb een bevalling gehad van 20 uur met ruggeprik maar als ik er nu op terug kijk zou ik het dolgraag nog een keer willen doen.
    En helemaal omdat het moment als je dat warme lijfje op je buik krijg zo ontzettend prachtig is. Kon er alleen maar bij huilen en nu nog als ik eraan terug denk..

5. siobhanMcG

2 dec 2011
    41
    0
    0
    benzinestation
    soest
    ik vond t ook super, heb 4 weken terug mn eerste kindje in mn armen mogen sluiten. na 8 uur weeën (7 zonder enige pijnbestrijding) kwam na ruim 10 minuten persweeën ons kleine mannetje eruit en binnen 5 minuten erna de nageboorte. alleen wat schaafwondjes overgehouden.

als ik de volgende zwangerschap zonder diabetes mag doen wil ik ook nog wel een keer.

6. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Wat fijn ts dat je het zo ervaard!
    Mijn bevalling ... 14u thuis, weeënstorm, anderhalf uur persen,kleine kwam maar niet, spoed ambulance in, 3x vacuuum poging en toen een spoed keizersnee ... :( Echt leuk kon ik dat niet noemen, bijzonder wel, Je houdt het meest kostbare bezit ooit er aan over
    Keek er de eerste week met een vreselijk gevoel op terug en nu 4 en halve maand verder denk ik ach, dat heb ik ook maar weer gedaan ;)

Hoop dat als ik ooit nog een x zwanger zou kunnen raken ik wel het mooie gevoel van het moment dat een kindje bij je gelegd wordt mag meemaken ! (maar dan wel in het ziekenhuis helaas, mooi balen ;) )

ow ennuh kleine tip die ik had gelezen voorafgaand aan mijn bevalling ; zorg dat je in een goed humeur bent ! Nou dat helpt best aardig , want ik ben de eerste uren heel goed en bewust door gekomen door een positieve instelling :D(terwijl ik normaal al heel hard piep bij bloedpriken ed :))

7. Lara1980

Lara1980 Niet meer actief

:) Herkenbaar. Ik zou niet willen zeggen "fantastisch" :p, maar ik vond mezelf zo stoer. Dat ik dat kon, of dat mijn lichaam dat precies zo deed als moest. Verder bestond niets meer, extreem in het NU beleven, zeg maar.
    Ja, weeën doen pijn en ja, het was heftig; maar toch ook bijzonder en wonderlijk. Echt met niets te vergelijken. Ik vind het ook eigenlijk wel een voorrecht dat ik het twee keer heb mogen meemaken.

8. Sprokkel

Sprokkel Fanatiek lid

6 jul 2010
    1.165
    0
    0
    Meiden thanks! Mijn bevalling werd uiteindelijk heel zwaar en mondde uit in ks. Ik vind het daarom nu heel prettig te lezen dat het ook anders kan en probeer me daar ook op in te stellen voor een volgende keer...en jullie verhalen helpen daar goed bij!

Moet zeggen dat het deel tot aan het ziekenhuis ook heel goed ging en ik echt in een fijne flow zat!

9. Sprokkel

Sprokkel Fanatiek lid

6 jul 2010
    1.165
    0
    0
    Oww ik herken je gevoelens zo ontzettend! Baal er ook van dat de volgende keer ziekenhuis onvermijdelijk is, want mijn ervaring daarmee was niet echt top. En thuis was alles juist heel relaxed. Maar goed, ook daar valt een mentale intselling op te maken!

Ik moet zeggen dat ik nu ook denk, wauw wat was ik kranig, ik heb me echt tot ver na de bevalling super sterk gehouden!

Fijne topic meiden, ga verder met de mooie verhalen!

10. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Dan mogen we best trots zijn hè !? Want het is zo'n grote domper op iets waar je zo lang naar hebt uitgekeken , jammer dat het nooit meer thuis mag
    Maar ja het is al een voorrecht als je überhaupt nog een kindje mag krijgen ;)

Net was je zegt fijn topic, niet alleen maar horror verhalen :p

11. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Ik vond het ook geweldig om te bevallen, dat riep ik al in mijn kraambed....
    Maar dat is daarna snel omgedraaid, achteraf bleek dat de verloskundige ernstige fouten heeft gemaakt waardoor ik nu gedeeltelijk gehandicapt ben.
    Nu ik zwanger ben van de tweede vind ik het nog steeds erg jammer dat ik niet meer vaginaal mag bevallen, maar ik weet wel dat het beter is voor mijn lijf en mijn kindje....

12. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    had ik ook, en de 2e was ook zo geweldig! ( ik had echt zo'n gevoel van, ik kan echt goed bevallen hahaha) ...ik zou het zo nog es doen..volgens mij is die dan ook zo goed en snel! :p

13. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wat een heerlijk topic zeg! Ik kijk ook echt uit naar de bevalling.. Dat het pijn gaat doen, tjaa dat is een ding wat zeker is. Maar het lijkt me het mooiste wat er is, die kleine uk na hard werken op je borst.. *Zucht* Kan niet wachten :D

14. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ja vond het prachtig echt waar ondanks 12 uur weeen voor 2 cm:$ vliegen gebroken nog steeds 2 cm uur later. Toen toch maar naar het ziekenhuis toe.
    Weeopwekkers 3x opgevoerd en ruggwnprik.
    Persen dat was heerlijk en pijnloos ( de ruggeprik is uitgezet bij 9 cm)
    Na 30 min persen was ons prachtige mannetje er al 5 kleine hechtingen :)
    Ik zei dezelfde dag nog Bij de volgende... Iedereen dacht dat ik gek was volgens mij hihi

Liefs paula

Alle dames die nog moeten bevallen succes!

15. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.264
    113
    Centrum België
    Ik kijk ook met een heel positief gevoel terug op mijn beide bevallingen.
    Eerste duurde tussen breken van de vliezen (anderhalf uur later weeën) tot geboorte 8 uurtjes.
    Tweede van de eerste wee (anderhalf uur later gebroken vliezen) tot geboorte 2 uurtjes.

Ik heb echt het gevoel dat ik "gemaakt ben" om zwanger te zijn en te bevallen :), maar m'n vriend vindt dat we nu compleet zijn. Maar voor mij was het dus telkens genieten van de eerste positieve test tot de bevalling! :)

16. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    Ook hier een vrouw die bevallen geweldig vind.
    Ik heb het bij alle drie dan ook wel "makkelijk" gehad.
    Eerste kwam heel snel bij opa en oma thuis, dus geen tijd voor zkh, totaal 4,5u
    Tweede in ingeleid met 40+ ivm BI. 8u gemeld in zkh, alles wel potdicht, toch 17:30 geboren.
    Derde vanaf 6u in de ochtend het idee dat het wel eens begonnen kon zijn ;) 9:30 geboren.
    Nu zwanger van vierde en kijk echt al vanaf dag 1 uit naar de bevalling, heerlijk!

17. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik riep al gelijk paar minuten na de bevalling, dit wil ik zo over doen :)

18. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik vind t ook geweldig, maar dan vooral t stuk dat t kind op mn buik ligt, haha. dan voel je je idd geweldig!
    achteraf vind ik t altijd reuze meevallen, heb geen dramatische dingen meegemaakt met de bevallingen, maar tijdens die weeen zou ik toch echt niet zeggen WAT GEWELDIG! DIT WIL IK ELKE DAG WEL DOEN! neeeee
    het is een prachtige ervaring maar doet ook vreselijk pijn!

19. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Ik heb mijn bevalling ook heel positief ervaren! Ondanks dat ik toch niet thuis ben bevallen en ze uiteindelijk na ruim een uur persen met de pomp is gehaald heb ik het helemaal niet naar ervaren. Nee lekker is het niet, maar het is zo'n onwijs bijzondere en mooie gebeurtenis en ik ben supertrots dat ik het allemaal zonder pijnstilling heb gedaan!! Ik ben heel blij dat ik de ontzettend mooie en wonderbaarlijke gebeurtenis van een natuurlijke bevalling heb mogen meemaken!

20. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik dacht ook precies hetzelfde als jou na mijn bevalling..
    Ben er niet bang door geworden in ieder geval. Ik wou al heel snel weer een tweede, maar manlief wou nog even wachten.

Deel Deze Pagina