Ik riep ook na mijn jongste dochter: Als het moet doe ik er hier nog 10 van hihi... Absoluut niet gepland maar mag nu nog 1 keer gaan bevallen en ik heb er zin in!!m Mijn jongste was er vanaf eerste wee tot op mijn buik in anderhalf uur... en heb het heeeeeeeeeeeel bewust meegemaakt, de bevalling was gewoon mooi!
Mijn bevalling was zo vreselijk en zelfs traumatisch dat als wij eventueel een tweede zouden mogen krijgen er al op Papier staat dat dit bij voorbaar een ks wordt... Ik kijk vrouwen dus ook raar aan als ze vinden dat bevallen iets leuks is.... Haha.
@sjak, dat lijkt me echt moeilijk! Een bevalling is zo'n enorm intense ervaring en als het dan niet goed gaat... Ik mag me gelukkig prijzen met mijn bevalling. Om 7 uur 's ochtends de eerste wee, en 3 minuten voor 7 uur 's avonds is ze geboren. Heb wel vanaf die eerste weeën geen minuut rust gehad, ze bleven maar komen, en had ook been- buik- en rugweeën tegelijkertijd. Maar het ging zo snel en goed dat ik niets nodig had, geen pijnstilling, geen knip... het persen duurde een klein uurtje en ook niet uitgescheurd. Ben nu al benieuwd hoe het bij een tweede gaat zijn, aangezien er altijd gezegd wordt dat een tweede sneller en makkelijker is (nog sneller en nog makkelijker? )
Wauw, wat een hoop positieve verhalen! Toch nog hoop dat ik het allemaal nog een keer anders mag meemaken. Mijn bevalling was een nachtmerrie. Zelf bijna het loodje gelegd en helaas is ons zoontje ook niet gezond geboren.
Ik heb een erg heftige eerste bevalling gehad. Maar zie mijn onderschrift.... Ik vond het zo bijzonder! Kindje 2 ging al stukken makkelijker en kindje 3 ging thuis super snel. Ik zou zo nog wel 100 keer zwanger willen zijn en 100 keer willen bevallen. Het is alleen niet zo handig nog 100 kindjes er bij haha
Ik kan ook niet anders zeggen dan dat ik er weer 'zin' in heb. 1e Bevalling inleiden bij 40,3 - alles nog potdicht. Maar na een beetje gel 's morgens kreeg ik 's middags wat krampen en pijn in mijn rug.. dacht dat dit van het liggen kwam en van de middagmaaltijd / nl hachee met rode kool - lol. Bleken weeën te zijn. Enkel rugweeën gehad.. maar binnen no-time ( 3,5 uur ) was mijn dochter er.. en ook fijn.. geen enkele schade opgelopen!
Ik heb het ook als positief ervaren. s Nachts wakker geworden van wat krampjes die de hele dag aanhielden. Rond 16.30uur s'middag werd het pas echt serieus en om 20.22uur is onze mooie zoon geboren na 16min persen. Mijn lichaam nam het letterlijk van me over.. Natuurlijk was het wel pijnlijk maar het enigste wat ik echt heftig vond was dat ik niet mocht persen terwijl ik pers weeen had. Dat voelde heel onnatuurlijk. Maar toen ik eenmaal mocht.. Wow!! En dan te bedenken dat ik tegen de verloskundige zei die om 19uur kwam: Als dit oefen weeen zijn wordt ik helemaal gek. Haha zat ik al op de 9cm. Kortom ik zou het zo weer doen
Ik vond bevallen VERSCHRIKKELIJK!!! T duurde 24 uur... Op het moment zelf zei ik "dit doe ik nooooit meer!!" Maar het is eigenlijk zoo bijzonder! Je krijgt er zo iets moois voor terug! Ik vind het eigenlijk ook wel heel wat dat ik het gedaan heb zonder ruggeprik Ik wil zeker nog wel meer kindjes (ooit) ben nog jong zat haha, maar ik denk wel dat ik dan tegen de bevalling op zie als het zover is...
Ik heb bij mn dochter echt geen fijne bevalling gehad en uiteindelijk een spoed keizersnee. Toen zoonlief kwam, zag ik dus aan de ene kant enorm op naar de bevalling, spannend, eng. Ik wou het graag zelf doen, maar had ook in mn achterhoofd "een keizersnee, dan weet ik wat ik kan verwachten." Maar mn bevalling was ZO geweldig! Ik vond het zo gaaf, echt het stoerste wat ik in mn leven gedaan heb, zo'n oerdrang, je lichaam die het overneemt, alles wat vanzelf gaat... In 5 uur tijd van breken van vliezen tot baby op mn buik. Heb dan wel een knip tot zowat mn anus omdat zn hartslag wegviel, het was dus wel even heeeeeeel kritiek, maar afgezien van die knip en die aambei.... Alleen al om dat dit zo'n fijne zwangerschap en bevalling was, zou ik graag nog een 3e willen. Mn man is alleen "Helemaal klaar met bevallingen" terwijl ik het zoooooo bijzonder vond!