Ik ben met ruggenprik bevallen. Halleluja! Ik heb absoluut geen pijn gehad waardoor ik de bevalling bewust heb meegemaakt. M'n dochter werd trouwens na 16 uur geboren met 3 x een apgar score van 9 en 10. Een halfuur na de bevalling stond ik trouwens op om te douchen. Voor mij was het echt een uitkomst
Hier zonder pijnstilling bevallen in 4 uur tijd. Had rug, been em buikweeen, maar vond het ondanks de pijn erg fijn om te voelen wat ik deed en wat er allemaal gebeurde. En direct na de geboorte had ik een heel helder schatje vast, wat ik het ook meer dan waard vond. Ik ga in principe nu het liefst weer zonder pijnstilling bevallen.
Hier ook bijna hetzelfde Ik vond vooral de eerste weeen, die eerste 4 cm, zo ontzettend vervelend. Maar daarna kwam ik er goed in en kon ik de weeënstorm van buik- rug en beenweeën gewoon goed opvangen. Over die eerste 4 cm deed ik 8 uur, maar over de laatste 6 nog geen 3 uur Ik denk ook dat die eerste 4 cm gewoon het vervelendst zijn en dat dan de meesten een epidurale krijgen. Daarna neemt je lichaam het meer over en omdat ik echt kon ontspannen en goed ademhalen vond ik het prima te doen. Had het echt niet willen missen, die kracht in je eigen lichaam.
'k Ben bevallen zonder enige pijnstilling en het duurde 4.5 uur. Toen ik pijnstilling wilde was het te laat. 'k Vond het erg heftig maar te doen en ik kijk er positief op terug.
Eerste bevalling 24 uur gebroken vliezen, toen van 0 naar 10 cm in 3 uur. Ik wist niet wat me overkwam, wat een hel. Kreeg 45 min voor persen nog een epi, toen die goed en wel zat mocht ik al persen. Tweede bevalling van tevoren goed besproken epi al in vroeg stadium, die eerste bevalling nooit meer! Braaf een cursus gevolgd om te kijken of ik het toch niet zelf kon. Ook weer hetzelfde van 2 naar 10 cm in 2 uur. Gelukkig toen al vroeg epi gezet waardoor ik het dit keer voor was. Is wat mij betreft niet tegen op te puffen, ontspannen etc., continue die hard weeen nagenoeg zonder stop. Nu voor nummer drie: Zelfde plan. Een bevalling moet mijns inziens een goede ervaring zijn als het even kan, en niet een horrorverhaal. Ik denk dat het ook uit maakt hoe snel je weeen zijn en hoeveel tijd je tussendoor nog hebt (op het eind dan niet maar het voorstuk wel).
Ik ga deze keer bevallen met een ruggeprik. Ik heb de vorige keer 28 uur been buik en rugweeen gehad, die heftiger werden door wee opwekkers. Vond t verschrikkelijk. Ontsluiting wilde niet vorderen ben echt maar net aan op 10 cm gekomen. Uiteindelijk is dochter met een keizersnede geboren. Deze keer mag ik kiezen hoe ik wil bevallen, heb t liefst een geplande keizersnede (tis mij erg goed bevallen) maar ga toch voor een normale bevalling omdat ik anders met lang herstel zit en ik vind dat ik dat niet kan maken to dochter. Maar deze keer wil ik meteen pijnstilling en dan dus in de vorm van een ruggenprik.
Ik ben zonder ruggenprik bevallen. Hier wel andersom ervaren... Tot de 8 cm kon ik de pijn nog opvangen. De laatste 2cm wist ik niet meer waar ik het zoeken moest... Vanaf de eerste wee tot de geboorte heeft 10 uur geduurd.
Ik wou graag zonder bevallen, maar meer om het idee gewoon helemaal zelf te proberen zonder ondersteuning van een ruggenprik. Helaas ging het niet zonder, omdat de bevalling moeizaam verliep. Ik weet dat ik de prik nog wel wat eng vond op dat moment, maar dat was meer omdat hij tussen de weeën door gezet moest worden en ik niet mocht bewegen enzo. Nou dat vond ik dus eng, want ik had veel pijn dus stil zitten was best lastig! Helaas weinig aan de prik gehad, want ik ging in uur naar volledige ontsluiting en de weeën kwamen er dwars door heen. Wat een hel was dat, pfieuw! Maar is de kans dat het mis gaat niet best klein?