Verdoving bij de tandarts

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Tonneke, 5 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Hoi meiden,

Heb net een gaatje laten maken bij de tandarts. Had van te voren al aangegeven dat ik zwanger ben. Volgens de VK kan het helemaal geen kwaad omdat het maar een kleine hoeveelheid is en de baby dat niet eens merkt. Toch maak ik me zorgen :( overbezorgdheid denk ik.

Als tandarts en de VK zeggen dat het geen kwaad kan, hoef ik me nergens zorgen over te maken toch......?

Pffffff wordt gek van die hormonen

2. henkie24

henkie24 Niet meer actief

nee verdoving mag

en de vk en tandarts weten het echt wel hoor ;)

3. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Haha ja zou je wel denken toch, eigenlijk moet je ook niet op internet gaan zoeken, maak mezelf een beetje gek

4. henkie24

henkie24 Niet meer actief

nee dat kun je beter niet doen. want ze zeggen allemaal wat anders. houd je gewoon aan de adviezen die jij krijgt van de vk en dan is het goed. echt waar!

5. Laus85

Laus85 Actief lid

7 nov 2008
    234
    0
    0
    Tandarts assistente
    Zuid-Holland
    Ik werk bij de tandarts en verdoving maakt echt niet uit voor zwangerschap en/of borstvoeding.

Succes!

6. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Mijn zus is mondhygienist en werkt bij twee verschillende tandartsen. De ene heeft een andere soort verdoving dan de andere tandarts en een van de twee kan geen kwaad, maar de andere soort verdoving weer wel! Dus van te voren aan de tandarts zelf vragen of hij/zij de veilige gebruikt.

7. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Maar de tandarts weet toch hopelijk wel welke wel en niet kan?

Tenminste mag ik toch van uit gaan

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik had laatst geen gaatjes, maar mijn tandarts wacht met verdoven en vullen tot NA de zwangerschap.

9. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Dat hebben ze ook 2 maanden geleden tegen me gezegd, dat ze liever wachten tot na de zwangerschap. Maar ik heb al 2 dagen zo last van me kies, dat ik morgen toch langs mag komen... Ik moet niet aan denken om nog 3 maanden ermee te lopen. Ik word er niet goed van..

Liefs Jeanney

10. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    hey nou t mag echt gewoon, t kan zijn dat sommige tandartsen aparte verdoving hebben maar ik heb 2 wortelkanaalbehandelingen gehad en ze deden toch en hoop pijn maar heb toch echt verdoving gehad maar ze hebben nood gedaan en na bevalling afgemaakt omdat ik op t eind liep en moet je zo lang achterover liggen, werd al misselijk dus maar succes

11. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Zonder verdoving lijkt me ook niet gezond voor de baby... dan krijgt hij nogal wat stresshormonen (adrenaline) en natuurlijke morfine (endorfine) binnen. Ik moet binnenkort twee vullingen laten vervangen en moet daarbij verdoofd worden. 't Is niet anders maar kan volgens tandarts, verloskundige en div websites (geen forums, maar sites met onderzochte richtlijnen) geen kwaad.

Wachten tot na de bevalling kan wel als er geen infectiegevaar is: als je een tandwortelontsteking krijgt komen er erg veel erg gevaarlijke bacterien in de bloedbaan.

Idd vind ik ook mn het lange platliggen een bezwaar... daar word ik zo misselijk van!

12. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Heb net nog even de VK gebeld en ze zei dat het helemaal geen kwaad kan en gewoon om een verdoving kan vragen. Ze zegt zelf dat de evrdoving plaatselijk is. Mijn tandarts werkt zelf ook als kaakchirurg in het ziekenhuis en die geeft ook aan dat het geen kwaad kan.

13. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Nee hoor, kan echt geen kwaad, een tijdelijke stoot van adrenaline ook niet hoor!, alleen als je langdurig onder heel veel stress zit kan je er harde buiken van krijgen.
    Je beeb kan echt wel wat hebben hoor;)
    Maar snap je onzekerheid, de tandarts gebruikt speciale verdoving die langs je placenta gaat als je aangeeft dat je zwanger bent.
    En als je zwanger bent gaat vaak je gebit achteruit...hoe vaak ik wel niet bij de beste man heb gezet bij m'n vorige zwangerschap pfff, niet leuk maar ja, t was nodig.

14. Laus85

Laus85 Actief lid

7 nov 2008
    234
    0
    0
    Tandarts assistente
    Zuid-Holland
    Ik werk als preventie assistente bij de tandarts en je gebit kan door een zwangerschap niet slecht worden.
    Wat vaak gebeurd is dat vrouwen minder aandacht schenken aan de mondhygiene en door de hormonen bloed het tandvlees sneller en als je dit niet goed bij houd (dus de ruimtes tussen je tanden en kiezen) met bijvoorbeeld tandenstokers gaat je tandvlees ontsteken en krijg je tandvlees problemen en dat tast je gebit aan. Deze ontsteking komt ik je bloedbaan, dus ook bij het kindje en daarmee moet je oppassen.

15. Laus85

Laus85 Actief lid

7 nov 2008
    234
    0
    0
    Tandarts assistente
    Zuid-Holland
    Ik werk als preventie assistente bij de tandarts en je gebit kan door een zwangerschap niet slecht worden.
    Wat vaak gebeurd is dat vrouwen minder aandacht schenken aan de mondhygiene en door de hormonen bloed het tandvlees sneller en als je dit niet goed bij houd (dus de ruimtes tussen je tanden en kiezen) met bijvoorbeeld tandenstokers gaat je tandvlees ontsteken en krijg je tandvlees problemen en dat tast je gebit aan. Deze ontsteking komt ik je bloedbaan, dus ook bij het kindje en daarmee moet je oppassen.

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

50% van de zwangere vrouwen krijgt problemen met haar gebit tijdens de zwangerschap. Als je goed oplet, is er niks aan de hand, maar veel vrouwen krijgen een andere behoefte aan zoet en zuur (fruit) wat het tandglazuur aantast. Maagzuur tast het tandglazuur ook aan, het wordt poreuser.

Na fruit eten of spugen niet meteen je tanden poetsen, maar zeker een half uur wachten en eerst spoelen met water!

17. Laus85

Laus85 Actief lid

7 nov 2008
    234
    0
    0
    Tandarts assistente
    Zuid-Holland
    Precies, of even spoelen met fluoride mondspoeling

18. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    nou ik deed net zo als normaal en heb gewoon dit jaar meer als 1000 euro bij tandarts laten doen , vind het nogal en hoor van meer mensen dat je gebit echt wel lijdt ervan is toch ook logisch.

maar ja succes

19. Laus85

Laus85 Actief lid

7 nov 2008
    234
    0
    0
    Tandarts assistente
    Zuid-Holland

Hoezo is dat logisch?

Deel Deze Pagina