Bevallen met 27,3

Discussie in 'Prematuur' gestart door Vaasje, 9 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18
    Hoe gaat het nu vaasje? Helaas hebben wij ook ervaring met extreme vroeggeboorte, gelukkig is het hier goed gekomen. Hetzelfde hoop ik voor jullie mannetje. Het is zo'n emotionele achtbaan met ups en downs. Zet em op!

2. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Het gaat eigenlijk wel redelijk.

Z'n zuurstof behoefte is nog aan de hoge kant maar hij krijgt er nu plasmedicatie bij om te kijken of dit evt helpt (misschien zit er wat vocht achter zijn longetjes) en dan hopen dat dit wat beter gaat.

Verder eigenlijk weinig nieuws de artsen zijn tevreden over hem alleen zijn longetjes blijven een "probleem"

Bekijk bijlage 527332

Sorry voor de gedraaide foto :$

3. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Hoop dat de plasmedicatie z'n werk gaat doen!

zit de cpap er nu boven?!? Zal lekker gepiept hebben 😉. Kan de piepjes dromen..

4. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Haha nee die zit daar gewoon goed hoor.

Hij is flink doorzichtig dus lijkt of hij er boven zit.
    Maar de piepjes blijven gaan.

Z'n zuurstof schommelt nog enorm vind dat soms best eng/vervelend je wilt zo graag dat hij vooruitgang boekt maar dat doet hij niet echt wbt zijn longen en de artsen kunnen het niet echt verklaren waarom.

5. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Amen!

het lijkte heel heftig en heel erg veel sterkte en ik hoop dat het allemaal goed mag gaan!

6. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Wat een prachtig mannetje hebben jullie!
    Hoop dat de plasmedicatie snel aanslaat!
    Ja die piepjes, hoor ze ook nog.
    En je hebt helemaal gelijk wat betreft bezoek, ook wij hebben dat gedaan, de tijd die je daar kan doorbrengen moet gewoon helemaal
    Voor jullie gezinnetje zijn.
    En als mensen dat niet snappen, jammer dan.
    Sterkte weer! 😘

7. jupke

jupke Niet meer actief

Fijn om te zien dat je toch nog met hem kon buidelen vandaag

8. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.866
    2.548
    113
    Ik ken jullie verder helemaal niet maar ik wou jullie even heel veel sterkte wensen.
    Wat een heftige periode maken jullie door!

En wat een prachtige naam hebben jullie gekozen voor jullie zoon!

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hoe gaat het nu met jullie?

10. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ja eigenlijk wel redelijk.

Lennox krabbelt langzaam weer op. Afgelopen donderdag hebben we weer ons wekelijks gesprek met de neonatoloog gehad en zij was eigenlijk best positief. Hij heeft nog steeds zuurstof en cpap ondersteuning en dat is ook het enige wat hem op de IC houdt. Als dat minder wordt mag hij naar de highcare.

Hij groeit goed en is inmiddels de kilo gepasseerd (1108gram) hij is goed alert en geeft het duidelijk aan als hij het ergens niet mee eens is.

Wij krijgen steeds meer vertrouwen in hem en ik durf hem steeds meer toe te laten. We genieten van de kleine dingen. Wel merken we beide dat het echt wel een enorme impact op ons heeft/heeft gehad) gisteren werd er weer een nieuw kindje binnen gebracht en het geluid van die reiscouveuse brrr ik ben er gewoon van weggelopen. En ben gisteren in paniek wakker geworden, weet ook nog steeds niet precies waarom.

11. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Vaasje fijn te lezen dat lennox het goed doet!
    Zuurstof en cpap hebben hier bij een van de twee ook lang geduurd.
    Wat het proces en de ervaring met jou/ jullie doet gaat je echt niet in de koude kleren zitten. Zoek daar ook hulp bij als je zo ver bent.
    Pas toen de meiden een half jaar thuis waren kwamen bij mij alle spanningen los. Daarna nog op bijzondere dagen flink janken. Echt fijn dat je lennox durft toe te laten. Hij is sterk en wil graag bij jullie zijn :)

Heeft jullie ziekenhuis ook een high care of word lennox dan over geplaatst? Vond dat ook zo spannend. Wij werden over geplaatst.

12. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Het lumc heeft gelukkig zelf een highcare. We hebben ook aangegeven dat we het fijner vinden dat hij dan in het lumc blijft (wij wonen in Zoetermeer en Lennox zou dan evt naar den haag kunnen) maar qua afstand maakt dat voor ons niet uit. Pas als hij naar de mediumcare kan wordt het voor ons aantrekkelijk om overgeplaatst te worden want dan mag hij naar Zoetermeer.

13. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Hoe gaat het met jullie, Vaasje?

14. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Wat lief dat je het vraagt!

We zijn nu bijna vijf weken verder en ik ben dood op. Het hakt er aardig in. Het is soms zo'n gepuzzel ook ivm m'n andere twee jongens die we natuurlijk niet achter willen stellen ook al gebeurd dat onbewust toch, soms voel ik me daar enorm schuldig om.

Afgelopen woensdag zijn ze beide mee geweest en m'n oudste (5jr) werd zo emotioneel, hij vond het zo zielig en wilde zo graag dat Lennox mee mocht naar huis. Vond dat zo moeilijk!

Maar onze Lennox doet het zo goed! Z'n cpap wordt verlaagd en z'n zuurstof wordt ook elke dag wat lager.
    Hij is inmiddels 1214gram groeit als kool in ene hihi.

Er is steeds meer sprake van de highcare en evt toch een overplaatsing naar het jkz. Denk dat ik het zelf spannender vind dan het is.

15. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Wat ontzettend fijn dat Lennox het zo goed doet! Ik kan me wel voorstellen dat je een overplaatsing een spannend idee vindt, maar houd je vast aan de gedachte dat ze dit nooit zouden doen als hij er nog niet klaar voor is. En over een tijdje kun je de aandacht weer eerlijk verdelen over de 3 kinderen. Hopelijk lukt het je om ook af en toe een rustmoment voor jezelf te vinden. Krijg je veel hulp uit de omgeving voor de zorg voor de oudste 2 en het huishouden?

16. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ik kan mij goed voorstellen dat je het spannend vindt, lijkt me juist logisch! Opeens een andere omgeving en allemaal nieuwe gezichten, weer opnieuw je vertrouwen aan andere zorgverleners geven.
    Maar ik weet zeker dat ze in elk ziekenhuis het beste met je zoontje voor hebben.
    In Delft zit trouwens ook een high care, afhankelijk waar je in Zoetermeer woont ben je daar erg snel. Weet niet hoe het in het JKZ is, maar in Delft kun je eventueel als ouder blijven slapen en liggen alle kinderen op een éénpersoonskamer. (Natuurlijk wel met centrale bewaking).
    Succes! Ik ben een stille meelezer, maar wil toch even zeggen dat ik het heel fijn voor jullie vindt dat jullie kleine man zo vooruit gaat!

17. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ja en nee.

We worden veel geholpen dat wel maar of we daardoor ook de rust krijgen die we nodig hebben, niet echt.
    Lopen daar ook best tegen een muur van onbegrip op.
    Maar dat komt uiteindelijk ook wel weer goed :)

18. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Klopt volgens mij hebben ze dat in het jkz ook.
    Dus daar gaan we dan ook gretig gebruik van maken haha.

En dank je wel :)

19. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Wat goed om te lezen dat het zo goed gaat met jullie mannetje! Zeker spannend die overplaatsing, toch weer opnieuw het vertrouwen krijgen in alles, maar wat super dat je daar gewoon kan slapen!
    Maar krijg je zoveel onbegrip van iedereen?!!

20. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Nou niet echt iedereen maar wel een aantal.

Nadat Lennox een terugslag kreeg hebben wij samen besloten om bezoek even niet toe te laten, zodat hij kan aansterken met zo min mogelijk prikkels. Nu er sprake is van overplaatsing hebben we gezegd dat als hij overgeplaatst is en een weekje stabiel blijft we een keer per week beperkt bezoek toe willen laten.

Die keus wordt niet door iedereen begrepen /gewaardeerd. En iedereen wil maar langskomen thuis en ons zien en ik weet dat iedereen het lief bedoeld maar ik ben blij als ik op de bank kan ploffen en niks meer hoef te doen.

Deel Deze Pagina