Wat fijn om te lezen dat Lennox het zo goed doet! Wat naar dat onbegrip uit de omgeving maar goed dat jullie je eigen gevoel blijven volgen.
Meis.. Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje. Ik herken t helemaal.. Mijn zoontje is ook veelste vroeg geboren.. hij is gehaald door t ziekenhuis omdat hij t ook niet goed meer leek te hebben. Ik snap je angst helemaal en het is goed om deze uit te spreken naar je partner, familie, vrienden en t ziekenhuis. Wij hebben op een gegeven moment toen mijn zoontje van bepaalde dingen afmocht, ondersteuning voor t ademen, monitor dit afgebouwd voor mij omdat ik echt bang was hem kwijt te raken. Als jij eerlijk bent en je angsten vertelt kan het ziekenhuis je helpen en evt ondersteunen. Het is geen makkelijke tijd en probeer stapje voor stapje te kijken. En doe waar jij je goed bij voelt.. Ik zat hele dagen in t ziekenhuis en ik belde ze gerust s nachts ook als ik niet kon slapen. Maak veel foto's en geniet van het buidelen als je samen bent.. ik schreef ook in een boekje waar de verpleegkundige van m'n zoontje z'n afdeling ook in schreven en ga er heen wanneer jij wilt ook al laat je daarvoor bepaalde dingen gaan, afspraken, feestjes..heb ik ook gedaan en mensen snappen t echt wel en als ze dit niet snappen dat is dit echt hun probleem!! ik kijk hier echt hoe gek het ook klinkt heel fijn op terug. Mijn zoontje doet het super en zover je kan zien of merken heeft hij er niks aan over gehouden en we zijn echt 4 handen op 1 buik. Heel veel sterkte voor je kleine mannetje en voor jullie!! Je mag altijd pbtje sturen als je iets wilt weten of even wilt praten.. Want dat heb ik wel gemist toen der tijd.. mensen die hetzelfde overkomen waren. Liefs
Ik zie dat het een vechtertje is!! Super fijn om te horen.. dat hebben ze echt wel nodig! Spannend dat ze spreken over de high care.. is toch weer een stapje verder.. ik duim mee!! (M'n vorige bericht is niet helemaal on topic zag ik.. we leven verder als ik zelf beleef Haha.. maar alsnog heel veel sterkte voor jullie allemaal want je hebt al oudere kindjes zag ik.. lijkt me moeilijk, je eigen verdriet en dat van hun..maar meer omdat de situatie onzeker is en je op bepaalde vragen geen antwoord hebt)
Hi draak! Dank je wel voor je fijne bericht! Wbt contact met ouders die het zelfde mee gemaakt hebben herken ik idd het stukje gemis. Het is toch zo anders als een "nornale" baby. Ik ben zelf lid op Facebook van bepaalde groepen over prematuren lees er veel vooral positieve dingen. Foto's maken doen we eigenlijk elke dag, de verpleging maakt ook foto's als wij er niet zijn (zal zo even een leuke plaatsen die de verpleging heeft gemaakt zonder cpap tijdens de verzorging) Vrijdag hebben we early birds gehad ben enorm benieuwd naar het resultaat! De cpap is inmiddels ook weer wat verder afgebouwd, de druk staat nu op 5 en de clio (welke automatisch zijn zuurstof verhoogd als zijn saturatie daalt) word waarschijnlijk morgen stop gezet gezien zijn zuurstof behoefte nu 21% en hij bijna (op wat pers en poep werk na) geen alarmen daarmee heeft. Als dit goed gaat krijgt hij een snorretje en mag hij naar de highcare van het jkz. En wordt daar alles verder afgebouwd en gedaan. De kinderen thuis snappen gelukkig heel goed wat er aan der hand is, we proberen ze er ook zo veel mogelijk bij te betrekken en als ze vragen hebben deze te beantwoorden (mits we zelf echt geen antwoord hebben) dit vinden ze erg fijn en we nemen ze om de beurt ook mee en soms samen ook hier genieten ze van! Bekijk bijlage 528921 Bekijk bijlage 528922
Wat heerlijk om dan even een gezichtje te zien van jullie knappe man! En wat een mooie stappen laat hij zo zien, ik hoop dat het afbouwen voorspoedig gaat en hij snel naar de highcare mag!
Ow wat fijn Vaasje!! Zo'n snorretje ziet er meteen een stuk beter uit Goed dat jullie mannetje al zo goed zelfstandig kan ademen.. T JKZ is dichter bij jullie in de buurt? Dat scheelt weer een gereis.. Ja leuk early Birds!! Dat was toen nog niet.. Die komen ze dan brengen voor de hele afdeling toch? Echt een super initiatief!! Fijn dat je kinderen het snappen wat er gebeurd en dat ke ze mee kan nemen.. lijkt me heel lastig anders. Wat een lieve foto's!! Mooi mannetje.. mag je trots op zijn!! Ik hoop dat jullie snel over mogen naar t JKZ.. Duim duim duim.. Liefs
Ja klopt het jkz is iets dichter bij. Voordeel daar is dat Lennox een eigen kamertje krijgt en dat Hebben ze in Leiden helaas (nog) niet. En het is toch weer een stapje dichterbij huis! Early birds zijn indd die kleine gehaakte octopusjes en vogeltjes (en vrijwilligers die foto's komen maken van de verzorging en het buidelen) dus dat is echt heel fijn!
Ach wat een lieve knapperd en wat doet hij het goed! Wat onwijs fijn zeg. Moest erg lachen om de tweede foto.
Wat fijn dat het nog steeds zo goed gaat met jullie Vechtertje! Wat een prachtig mannetje! En leuk je hebt de shoot gehad! Ik ben er ook zo blij mee! Echt een mooie herinnering van een moeilijke tijd.
Ahh wat een lieve foto's! Heb je de foto's van early birds ook al binnen? En hoe gaat het nu met jullie?
Nee nog niet vaak duurt dat ook wel een weekje. Ja eigenlijk wel heel goed! Gisteren hebben we te horen gekregen dat er een reële kans is dat hij vandaag of morgen overgeplaatst wordt naar het jkz in Den Haag. Hoewel we het eerst onwijs spannend vonden kijken we er nu zo naar uit! Een eigen kamertje, rust en privacy. Wat wilt een mens nog meer! Met ons gaat het ook steeds beter we hebben er nu volledig vertrouwen in en hebben dus ook gisteren de geboortekaartjes besteld! Langzaam aan kopen we wat kleertjes en zo zetten ook wij onze stapjes. Gisteren heb ik nacontrole gehad en heb ik de uitslag van de patholoog gekregen, de placenta had een stuk losgelaten en er zaten allemaal infarcten in de placenta, een oorzaak hebben ze niet gewoon pech hebben. Mocht er ooit nog een vierde komen moet ik onder de gynaecoloog lopen en krijg ik Ascal zodat de doorbloeding van de placenta goed blijft. Dus ook dat stuk kunnen we gaan afsluiten
Jeetje vaasje dat is ook wat zeg. Gelukkig doet lennox het goed. Want fijn dat jullie ook stapjes zetten. Op naar het ziekenhuis in de buurt. Top hoor. Nog even en hij is thuis! Hou vol die laatste loodjes
En toen kwam daar het verlossende telefoontje! Morgen gaan we naar het jkz! Wow wat een emotioneel moment was dat zeg! En dat zal het morgen ook vast en zeker wel worden.
Wat fijn!! Weer een stap dichterbij huis! Niet schrikken als hij morgen na het transport even een stapje terug moet zetten hoor, de rit met de ambulance vergt vaak veel van die kleintjes. Succes morgen en geniet van jullie 1persoonskamer!
Wat wen goed bericht! ZoalsRoos al zegt niet schrikken als hij een stap terug moet doen. Een eigen kamer is heel fijn, dat hadden we bij Hidde ook, de couv op de kamer. Bij siebe kwam dit pas later. Ik moest beide keren wel enorm wennen aan de overgang NICU streekzkh.
Nee dat doen we zeker niet! Werd indd ook al verteld dat hij even bij moest komen daar gaan we dan ook vanuit kan het alleen maar mee vallen