Inleiden met gel --> Ervaringen gezocht

Discussie in 'De bevalling' gestart door jannn, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    As vrijdag wordt ik ingeleid..

Wie o wie kan haar verhaal voor mij hier opschrijven mbt inleiden met gel?
    Ik zou niet weten wat ik moet verwachten.
    Tis wel ons 2e kindje, dus misschien scheelt dat wel? Snellere werking ofzo?

2. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Hoi,
    Mijn tweede bevalling is ingeleid met gel. Ik had nog helemaal geen ontsluiting of verweekte baarmoedermond toen ik gel kreeg.
    Na het inbrengen van de gel kreeg ik een beetje last van mijn rug maar nog geen weeen.
    Op een gegeven moment kon ik het geklets van mijn buurvrouw op de kamer niet meer verdragen en vroeg ik aan de verpleging of ik op een kamer alleen mocht liggen.
    Rond 12 uur reden ze me toen naar de verloskamer. Ik dacht dat ze daar voor de 2de keer gel zouden gaan inbrengen.
    Toen de gyn ging toucheren bleek ik dus gewoon al zo'n 5/6 cm ontsluiting te hebben!
    Mijn vliezen werden gebroken en de weeen kwamen toen gelijk als een storm op gang. Ik hoefde ook niet meer aan het infuus met weeenopwekkers.
    Iets na 3 uur is onze dochter geboren!

S6 ermee!

3. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    mijn 2e bevalling is ook ingeleid met gel.
    ik moest om 5.30 thuis een klisma nemen om m'n darmen leeg te maken (dat hoeft niet bij alle ziekenhuizen, maar ik vond het niet heel vervelend ofzo). Om 7.00 uur moest ik in 't zh zijn, eerst aan de ctg, alles was nog goed en rustig. M'n bbm was nog hard en daar hebben ze toen gel op gedaan. Ik mocht daarna van de afdeling af, en moest me tussen de middag weer melden op de verlosafdeling. Heb toen met m'n man in 't ziekenhuisrestaurant gezeten, even buiten wezen wandelen, en nog ff naar de prenatal geweest (niet ver van 't zh). Intussen had ik wel wat weeen, maar niet heftig of regelmatig. Tussen de middag had ik 2 cm ontsluiting, toen hebben ze m'n vliezen gebroken, en na 'n half uurtje kreeg ik een infuus met weeenopwekkers. Toen kwam het goed op gang en 3 uur later was ons zoontje er!
    Veel succes en sterkte vrijdag!!

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik ben ook ingeleid met gel................bij mij deed het helaas niks.
    Maar de breken van mijn vliezen ook niet en zelfs de weeopwekkers deden niks.

Op een gegeven moment toch een ruggeprik gekregen omdat ik dan even kon slapen.
    Ik had namelijk al 3dgn weeën om de 1 á 2 min en helemaal niks wat op ontsluiting leek.
    Na de ruggeprik ben ik 1,5uur later bevallen van mijn dochter........
    Ze weten nog steeds niet hoe ik van niks naar volledige ontsluiting gegaan ben zonder echte weeën omdat die zo rond het plaatsen van de ruggeprik alles afgezakt was......

Bij iedereen loopt het dus helemaal anders.

5. Sila24

Sila24 Niet meer actief

nou 2 positieve ervaringen gelezen en 1 minder positieve ben benieuwd morgen

6. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik ben ook ingeleid met gel, de eerste dosis deed niet véél, alleen harde buiken. De tweede dosis zorgde voor 3 cm ontsluiting. Toen konden ze de vliezen breken en (wellicht nog door de werking van de gel) kwam de bevalling spontaan op gang en had ik, zonder infuus, binnen 4 uur volledige ontsluiting. Toen kwamen er alleen geen persweeën helaas.... Maar na een infuus lag na 30 min.mijn prachtige meisje op mijn buik. Ik vind het een prima bevalling!!! Alleen is het wachten tijdens de gel niet zo tof, gewoon saai, véél ctg etc....dus neem genoeg te lezen e.d. mee. Succes!!!!!!

7. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Bedankt meiden!!
    Ik ben erg benieuwd voor as vrijdag!!

Sila vandaag succes ik denk aan je hoor!!!

8. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Ik ben 2 keer ingeleid met gel, vliezen breken en weeën opwekkers. De eerste keer in 6 uurtjes bevallen en de 2e keer in 4 uurtjes (vanaf het moment dat ze de vliezen braken). De gel moet zo'n 6 uur in werken en die tijd mocht ik gewoon rondlopen enzo. Moest wel in de buurt van het ziekenhuis blijven. De gel zelf leverde weinig ontsluiting op maar zorgde wel voor meer verweking zodat ze toch de vliezen konden breken. Het infuus werkte voor mij het beste. Bij de eerste in 4 uur na het infuus volledige ontsluiting en bij de 2 in 2 uurtjes.

Succes

9. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Spannend als ik dit zo allemaal leest..
    Toch hoop ik dat het nog voor vrijdag gaan beginnen....

10. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Hier ook ingeleid met gel.
    Moest om 7.30 in het ziekenhuis zijn en om 7.45 brachten ze de gel in. Na 5 min begon het al kreeg de eerste weeen en begon te overgeven enzo.
    Om half 11 hebben ze de vliezen gebroken em om half 12 de ruggeprik gezet:D
    Toby is om 20.48 geboren.

11. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Jann,

ik lig nu in het ziekenhuis ze hebben rond 10 uur gel ingebracht en rond half 4 gaan ze kijken of het wat heeft gedaan en anders gaan ze nog een keer gel inbrengen, ik benbenieuwd heb wel buikpijn en rugpijn gekregen sindsdien hoop echt dat het wat heeft gedaan

12. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

@sila Succes!!

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    En ik ben wel benieuwd Sila, of het iets heeft geholpen en of het er naar uitziet dat je vandaag nog gaat bevallen. Ik hoop het voor je.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi jann,

ik heb mijn verhaal al een paar keer neergetypt hier :p dus even een kopietje uit een ander stuk;

.

Ik ben met precies 41 weken ingeleid . Ik ben ingeleid met gel. De voorspelling was: Afwachten. Het kan alle kanten op. Ze gingen uit van 1 a 2 x gellen en dan aan het infuus smiddags, of de volgende ochtend.

Maar ik had mazzel. De gel werkte al na 5 minuten. Kreeg dus vrij snel weeen. Een weeen storm geloof ik, met weeen die elkaar met een minuut ertussen en soms nog korter opvolgde. Pittig. Maar niet overdreven zwaar. Ik dacht ook van: Het gaat vast snel, met zúlke weeen!

Dat viel zwaar tegen. Na 2 uur was er amper een cm bij. Toen heb ik een pethidine prik gevraagd en gekregen. Omdat het al zo zwaar was, besloten ze m'n vliezen nog niet door te prikken, hoewel dat wel had gekunt- maar dan zou het nóg heftiger worden misschien.

De prik zorgde voor ontspanning. De weeen bleven snel komen, maar in die minuut er tussen was ik heerlijk wazig en volledig ontspannen.

En blijkbaar is het toen érg snel gegaan! Na 5 kwartier zei ik tegen m'n man: Ik heb óf persweeen of ik moet erg naar de wc. Persweeen leek wat onlogisch, aangezien ik 5 kwartier eerder nog amper ontsluiting had. M'n vliezen waren ook nog intact tenslotte.

Maar een verpleegkundige kwam binnen - keek onder het laken, riep 'pufffffen!!!' en drukte toen op de noodbel... Puffen lukte niet meer :))) nouja: puf puf peeeers! zo geweldig, persweeen! Zo'n oerkracht... zo bijzonder.

Maar oke: M'n vliezen werden doorgeprikt en 4 minuten later was m'n 2e kindje geboren. En ik zou het zó overdoen :) .

Maar zoals gezegd: 2e kindje.. de weg is gebaant, dus dat scheelt vaak wel. Zeker met het persen heb ik vaker begrepen.. maar het kan dus snel gaan, maar het kan ook lang duren. Het is gewoon zó moeilijk.

15. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    bedankt voor je vehaal..

ipv vrijdag word het morgen inleiden. kben opgenomen ivm erg veel bloedverlied.is dat gel pijnlijk bij het inbrengen

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    ik vond van wel omdat toucheren bij mij pijnlijk was, maar verder doet gel niet meer zeer ofzo. Succes morgen, hopelijk heb je een voorspoedige bevalling!

17. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    toucheren vind ik ook vreselijk nou ja we zien wel....

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vond het wat branderig eventjes, maar verder niet.

Toucheren vond ik bij de 1e verschrikkelijk, bij de 2e erg meevallen, door goed uit te blazen als ze bezig zijn vind ik het wel te doen.

Ik lees het nu pas, maar ik hoop dat je kindje er al is!!!

19. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Eventjes een upje: ik word maandag ingeleid met gel. Dan is het afwachten. Dus ben ook erg benieuwd naar de ervaringen!!!

20. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ons kindje is ondertussen alweer ruim een weekje oud, maar inleiden zal ik NOOIT meer doen. Scheelt wel dat het ons 2e kindje is..
    Maar het was echt vreselijk, die bevalling en dat kwam door het inleiden..

Deel Deze Pagina