Hallo allemaal, Allereerst geen idee of dit in het corona gedeelte moet of hier in het bevallings gedeelte. Wie heeft er ervaring met bevallen tijdens een corona besmetting? Ik ben hard opzoek naar ervaringsverhalen, maar ik vind amper iets. Onze oudste is sinds vrijdag ziek, zaterdag knalpositieve zelftest en zaterdagmiddag GGD test gedaan. De uitslag hiervan moet nog volgen. Echter, de besmettingen vliegen hier om de oren bij alle kinderen op sportclubs en school. Nu heb ik sinds gisteren zelf ook dat ik me niet fit voel en vandaag ben ik wel echt ziek geworden. Ik heb me vanmiddag laten testen en wacht nu op de uitslag. Mijn zelftest was vanmorgen nog negatief. Echter houd ik er sterk rekening mee dat ik corona heb.. Ik ben vandaag 40 weken zwanger, dus ik kan elk moment bevallen. Ook wil ik liever niet langer dan 41 weken lopen. Wie is er in het ziekenhuis bevallen met een besmetting? Kon dat gewoon? Kon je met 41 weken ook worden ingeleid? Alvast bedankt voor de reacties!
Ik lees mee.. hier nog geen corona, maar het kan zomaar gebeuren want ook hier vliegen de positieve testen ons om de oren. Afgelopen week zowel mijn nichtje, als mijn broertje en zijn vriendin positief getest. Ook weer wat kinderen uit de klas van de oudste en een leidster van mijn jongste. Hopelijk blijf je negatief, en is jouw oudste snel klachtenvrij.
Geen ervaring maar je kan bevallen alleen zou je minder vaak controles krijgen omdat ze steeds helemaal in pak gehesen moeten worden.
Ik was met 36 weken positief en maakte me er ook druk om. Controles gingen niet door alleen wel als ik minder leven voelde moest ik triage bellen. Bevallen kan gewoon, je man mag er gewoon bij en de medewerkers zullen dan wel helemaal ingepakt zijn. Kraamzorg word teruggezet naar minimale uren, alleen de medische controles doen ze dan. Ook helemaal ingepakt
Spannend allemaal hè? Ik dacht dat wij er goed doorheen kwamen, maar nu met precies 40 weken dit.. echt een domper. Hoe ver ben jij nu? Hopelijk blijft het jou bespaard!
Dat is ook geen fijne periode om minder controles te hebben. Liep je al in het ziekenhuis of gewoon bij de verloskundige, omdat je bij minder leven direct de trage moest bellen? Opzich ben ik oké met geen controles meer nu en inderdaad wel een ctg ofzo als de baby minder beweegt.
Ik werk op de verloskamers. Je kan gewoon komen bevallen (ook inleiding), alleen komen de zorgverleners in een pak naar binnen :') en jullie mogen de kamer niet af. Zo gaat het in ieder geval bij ons. Succes met de laatste loodjes!!
Ik liep al in het ziekenhuis idd. Ctg hoef je je geen zorgen om te maken. Als dat nodig is krijg je die gewoon
Oké schiet mij maar lek.. ik heb sinds zaterdag klachten. Zondag ben ik echt ziek geworden. Ik voel me goed grieperig. Zoon had zaterdag een knalpositieve zelftest. Zijn GGD uitslag is er nog niet van zaterdag middag (telefonisch, geen DigiD). Ik deed zaterdagavond en zondagochtend een zelftest, allebei negatief. Zondagmiddag GGD test, ook negatief. Mag ik nu heel blij zijn?!! Met mijn klachten zou ik toch wel positief getest moeten hebben als ik echt corona had?
Present! Ik zou worden ingeleid met 39wk. 2 dagen voor de inleiding.. corona! Ctgs gingen gewoon door. In de isolatiekamer. Mensen in beschermende kleding. Uiteindelijk ben ik met precies 41wk ingeleid. Inleiden met corona doen ze hier liever niet als er geen dringende noodzaak is. Kraamzorg was bij ons als ik spontaan zou zijn bevallen de 3u verplichte moeder- en kindzorg. De rest van je uren krijg je telefonisch (?). Blij dat dat hier allemaal niet het geval was en mevrouw besloot toch maar even te blijven zitten.
Dankje voor je bericht! Wat rot dat jij dit ook meegemaakt hebt. Gelukkig bleef jullie meisje zitten! Daar hoop ik ook op. Ik zou vandaag gestript worden, dat gaat sowieso niet door. Weet jij ook of ze je over die 41 weken hadden laten gaan? Want dat wil ik echt liever niet. Van de kraamzorg zou ik wel balen, maar dan zelf maar extra schoonmaken. De medische checks zijn het belangrijkste. Ik heb net de GGD gebeld. Zoon is gewoon positief. Ik moet gaan hertesten, want het kan bijna niet anders dan dat ik het ook heb.
Ze hebben verteld gewoon liever niet in te leiden met corona als dat medisch gezien niet noodzakelijk is. Bij mij was de inleiding niet medisch noodzakelijk (bekkenklachten/ischias) dus dat was voor mij gewoon dikke pech. Ze hadden me ook gewoon over die 41wk laten gaan, gelukkig net optijd 24u klachtenvrij.. ik had wel vertrouwen dat ze nog goed zat in m'n buik ookal was ze redelijk rustig. Daarnaast is de mening geloof ik ook dat ze beter in de buik kunnen zitten als je corona hebt omdat ze dan antistoffen van jou meekrijgen. Als je met corona je pasgeboren baby aansteekt..
Nou nu officieel ook positief getest bij de GGD. Ik mag (indien klachtenvrij) zondag uit quarantaine. Maandag met 41+1 staat de intake ingepland in het ziekenhuis om de inleiding te bespreken. Eigenlijk was dat de dag dat ik uiterlijk ingeleid zou willen worden.. hopelijk kan dat dan ook snel. Bij jou zeiden ze dus dat de baby veiliger in de buik zit nu? Hoefde je ook geen extra controles?
Aah shit. Beterschap en hopelijk vallen de klachten mee en ben je snel klachtenvrij. Probeer je niet te druk te maken, dat is ook niet goed voor jou en de baby. (Makkelijker gezegd dan gedaan ) En als je het niet vertrouwt gewoon bellen naar je verloskundige he.
Ik heb wel extra controles gehad omdat de hartslag hoog was. Maar in principe hoefde dat niet nee. Gewoon goed de baby in de gaten houden en als je twijfelt gewoon bellen dan doen ze ook echt niet moeilijk over een onderzoekje extra!
Thanks dames! Voor nu voel ik de baby erg goed. Juist wat meer dan een week geleden. Ik ga het in de gaten houden als het minder wordt!
Wat super vervelend dit voor je zeg! Waarom kun je niet meteen gewoon de inleiding al plannen voor aankomende maandag? Het bespreken ervan kun je toch gewoon deze week al telefonisch doen? En persoonlijk zou ik zelf wel gewoon aandringen op eerder inleiden mocht je dat zelf graag willen. Corona inmiddels zo veranderd kwa ziektebeeld dat dit geen rol moet spelen in de medische behandeling van jou vind ik. Sterkte
Ja, wat jij zegt zou ik het liefst willen. Maar zou dat telefonisch gaan? Ik neem aan dat ze moeten toucheren om te kijken of er een ballon nodig is of direct de vliezen gebroken kunnen worden, toch?