Misschien kun je afspreken om zondagavond langs te gaan om te toucheren en dan maandag ochtend ingeleid worden??
Ik ben 2 weken geleden bevallen. Op school begonnen de besmettingen toen ik bijna 39w was. Ik heb besloten om de kinderen thuis te houden van school, school vond dit prima. 2 dagen erna was de halve klas besmet dus net op tijd de goede keuze gemaakt. Ben uiteindelijk met 39+5 bevallen..
En jouw kinderen zijn wel leerplichtig? Oudste dochter zit in groep 3 en ik vind dat een heel belangrijk jaar. Ze is al bijna 2 weken thuis geweest naast de week extra kerstvakantie omdat ze zelf ziek was en daarna de klas in quarantaine moest. Stel ik had haar vanaf week 38 a 39 thuis gehouden had ze misschien weer 3 a 4 weken school gemist. En daarnaast vind ik persoonlijk dat zij hier niet voor kiest, niet voor al dat gedoe rondom corona, en ook niet voor een broertje. Dus nee, ze gaat gewoon lekker naar school en turnen. Ookal vind ik het spannend, ik wil haar niet alles onthouden.
Nee niet leerplichtig inderdaad, en verder geen school gemist ook. Ik vond dat ze in groep 1 niet veel miste en verder hebben we wat werkjes meegekregen. Inderdaad kiezen zij hier niet voor, maar ik zag minimale kraamhulp en de rest via videobellen echt niet zitten, zeker nadat ik me erg slecht heb gevoeld na een eerdere bevalling. Ik begrijp jouw mening ook zeker hoor..
Nu ik lees dat jouw kinderen nog niet leerplichtig zijn, en de rest van jouw verhaal lees dan begrijp ik jouw keuze ook. Mijn oudste is leerplichtig dus die kan ik niet zomaar thuis houden. Daarnaast mag ik absoluut niet klagen na de eerste 2 bevallingen. Maar inderdaad het zou wel heel fijn zijn om de normale uren kraamhulp te krijgen.
Hopelijk haal je het nog zonder besmettingen. Ik merk hier nu dat er vooral veel besmettingen waren gelijk na de kerstvakantie en dat het nu meevalt
Hier de afgelopen 2 weken in onze directe omgeving een hoop besmettingen. Nichtje, schoonzusje, broer en ander schoonzusje, een paar kindjes uit mijn dochter haar klas etc. Het kwam erg dichtbij allemaal. Nu lijkt het de afgelopen dagen mee te vallen. Ook in de klas van de oudste.