Buiten wandelen in het bos is toch prima?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door bunchy, 9 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Ik snap de ophef niet...
    Teveel mensen zouden de natuur in gaan. Te drukke parkeerplaats etc.
    Ik denk: buiten, je kan elkaar ruim passeren. Als je elkaar passeert duurt het niet langer dan enkele seconden.
    Gezond dat mensen bewegen...
    Ik snap werkelijk waar het probleem niet. Ook niet van sportende mensen in de buitenlucht muv contactsport...

AliceBlue, soovi, Vitamientjuh en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.273
    113
    Het probleem zeg je zelf : Teveel mensen zouden de natuur in gaan. Te drukke parkeerplaats etc.

Blijkbaar kan men elkaar op sommige plekken niet ruim passeren of binnen enkele seconden.

iMum, littlemunchkin en bosi333 vinden dit leuk.
  3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    volgens mij werd afgelopen dinsdag 3 nov juist opgeroepen om zoveel mogelijk thuis te blijven. en ik snap dat dat niet leuk is, en dat dat niet wenselijk is met het mooie weer. maar dat was wel het verzoek vanuit de overheid.
    Ga niet naar drukke plekken. blijf zoveel mogelijk thuis. vermijd niet noodzakelijke reizen.

Sado vindt dit leuk.
  4. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.039
    2.845
    113
    Dat. Maar het is niet verboden dus hop heel NL lekker shoppen en samen naar dezelfde wandelplekjes.

Niemand wil kerst vieren met zn familie denk ik ;)

Typicalme en bosi333 vinden dit leuk.
  5. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    https://nos.nl/l/2355773

Het gaat inderdaad niet om de natuur zelf maar wel bijv. om de parkeerplaatsen. Boswachters zeggen: ga op de fiets of kom lopend. Tja.... als ik zie hoeveel ouders hun kinderen (zelfs met goed weer) met de auto naar school brengen, dan denk ik dat de afstand naar een natuurgebied helemaal onoverbrugbaar is...

TotalBella, littlemunchkin en Anouk2005 vinden dit leuk.
  6. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Ik weet het . Ik hou me keurig aan de maatregelen maar vind niet de natuur in gaan de grootste onzin! Daar vinden lijkt mij toch geen besmettingen plaats...
    in de natuur... ik snap deze maatregel niet

sidmick, Zoe123, Nellie4 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Idd lekker met het hele gezin naar de intratuin, gezellig allemaal bij de AH boodschappen doen, nieuwe kleding kopen in de stad…(de cijfers dalen toch...dan kan dat allemaal toch prima:rolleyes:)

8. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Ik merk wel lichtelijk de neiging om losser te worden nu de cijfers beter zijn... en ik ben verder echt heel strikt hoor op Corona gebied maar vind de natuur niet in mogen dus echt onzinnig!

9. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Omdat bijna alles dicht is op dit moment is het ook het "enige" wat nog gedaan kan worden. maar als je vervolgens hutje mutje achter elkaar aan sloft en allemaal dezelfde route loopt in het bos, of van de parkeerplaats naar het strand, dan krijg je nog hele grote groepen mensen bij elkaar. Dat is nu gewoon niet wenselijk.

bulakgirl vindt dit leuk.
  10. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.039
    2.845
    113
    Ja 'de winkels zijn toch open. Anders moeten ze ze maar sluiten'

Ik zou willen dat Rutte dat idd gedaan had. Voor alle minder begaafden hier in NL. Lekker duidelijk.

En tuurlijk niks mis met een frisse neus, maar er waren plekken waar het écht te vol was :) of mensen die echt tever gaan reizen daarvoor, en ze halen toch ff koffie bij die to go, waar dan toch contacten zijn..

Athina, JupitR, NiVa0230 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113

Ja maar ik geloof niet dat men hutje mutje rondloopt

12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Idd, wij zijn gisteren ook naar buiten geweest. Juist gezond die frisse buitenlucht en juist in de natuur is er prima afstand te houden.
    Natuurlijk moet je je auto niet midden op de weg neerzetten, maar dat heeft verder niets met covid te maken.

Ik heb nog nooit zoveel gefietst als tijdens de eerste lockdown.

Madelie en tuc vinden dit leuk.
  13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.575
    113
    Vrouw
    Ik snap de ophef ook niet. Komop lekker de buitenlucht in met dit weer, is hardstikke gezond.

Zoe123, tuc en nelta vinden dit leuk.
  14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar dat is dus niet het geval. Misschien op een paar uitzonderingen na, maar in de meeste natuur is het gewoon prima te doen.

15. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Ik ben 3 weken geleden alleen in het bos gaan wandelen, de parkeerplaats was nagenoeg vol (dat is daar echt nooit zo), en iedereen liep dicht achter elkaar aan. ik ken het bos daar goed en ben van de uitgezette route afgeweken en kwam niemand meer tegen, maar de normale routes, waren echt heel druk. ik kan me niet voorstellen dat dit afgelopen weekend met het mooie weer anders zou zijn. Zeker als je naar de utrechtse heuvelrug gaat waar ik toen was.

En ja er zullen bossen zijn op de Veluwe, in Brabant, de Achterhoek of in Drenthe, waar het inderdaad niet zo druk is, maar rond de Randstad, is het altijd op mooie weekend dagen al druk.

Felice en Oilell vinden dit leuk.
  16. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar zelfs al is het druk, dan kun je prima 1,5 meter (en meestal nog veel meer) afstand houden. Daarnaast is de kans op besmetting in buitenlucht nihil.
    Verder is het juist goed voor je weerstand in deze periode van het jaar lekker buiten te zijn, frisse lucht, beweging enz.

Vitamientjuh, Madelie, Nellie4 en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.575
    113
    Vrouw
    Maar ook al is het wat drukker, het is een feit dat in de open lucht nauwelijks besmettingen zijn. De meeste besmettingen vinden binnen plaats, is ook niet voor niets dat nu in deze tijd van het jaar de besmettingen weer opliepen.
    Ik denk dat je beter een flinke wandeling in de buitenlucht kunt maken waar het misschien wat drukker is ipv binnen in de sportschool te gaan sporten.

Biny en nelta vinden dit leuk.
  18. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als er via de media opgeroepen word om niet meer naar Noordwijk te komen... De parkeerplaatsen stonden vol.
    Wil niet zeggen dat je hutje mutje loopt, maar wel dat je niet meer de 1,5 m kan bewaren.

Weken geleden liepen een vriendin en ik door het bos. We zagen niemand.
    2 weken geleden liepen we door het bos, nou we moesten met regelmaat aan de kant. Of liever in de kant om voldoende afstand proberen te houden. Je moet namelijk mensen kunnen passeren.
    En ja, dit was in Drenthe. Dus niet alleen randstad........

Het gaat er niet alleen om dat je achter elkaars aan zou lopen, maar de parkeerplaatsen en het passeren. In het bos is het bij het passeren lastiger afstand te bewaren.

Felice, bosi333 en mamameer vinden dit leuk.
  19. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Ondanks dat die besmettingskans minder is...Er wordt ons gevraagd dit toch niet te gaan doen. Lijkt me logisch met de huidige maatregelen, net als in het voorjaar.
    Blijkbaar vinden jullie het allemaal wel prima.

cosdy en bosi333 vinden dit leuk.
  20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Nee, dat zegt alleen maar dat er geen parkeerplekken zijn.

Nellie4 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina