Hoi Teddy en Miriam, Ik wil jullie graag wat vragen. Mijn zoontje is nu 8,5 maand en heeft tot nu toe volledig bv gekregen. Met 6 maanden zijn we uiteraard daarnaast ook vast voedsel gaan geven. Hij drinkt nog best veel. Zo'n 4x overdag (7 uur, 11 uur, 15.00 uur en 17.30 uur) en 3x 's avonds/ 's nachts. Ik werk 4 dagen en dan kolf ik op het werk en krijgt hij 2x 160 ml afgekolfde melk. Mijn kolfrecht loopt bijna af en dan kan ik alleen nog kolven in mijn middagpauze (dan red ik 200 cc). Sinds een paar weken drinkt hij de gekolfde melk niet meer allemaal op. Zou ik misschien op de dagen dat ik werk hem maar 1x een fles kunnen laten geven? Of 2x 100 cc? Of is dat veel te weinig? In dat geval ga ik dan toch maar over op 1x kv. Qua vaste voeding krijgt hij 's ochtends brood, een fruithap tussendoor, een groente hap met aardappel/rijst of pasta + een beetje yoghurt en tussendoor een soepstengel oid. Ik hoor graag jullie advies. Oh misschien moet ik er wel bij melden dat hij geen super snelle groeier is. Hij is vanaf 4 maanden van gemiddeld naar de onderste curve gezakt. Alvast bedankt. Groetjes Pien
hoi het kan zo zijn dat hij de gekolfde melk niet meer zo nodig heeft omdat hij overdag genoeg ander eten krijgt. Je kunt inderdaad proberen om hem ipv 2 keer nog maar 1 keer een fles te geven op jouw werkdagen. Of 2 keer 100 ml, dat is ook prima. Kijk maar wat je zoontje aangeeft, de leidsters op de creche kunnen dat gewoon proberen. Jouw borstvoeding heeft nog wel steeds de voorkeur. Als jij het ziet zitten en het lukt je om straks 1 keer per dag te blijven kolven heeft dat zeker profijt voor je zoon. Er zitten zoveel waardevolle stoffen in BV, dat kan hij prima gebruiken voor zijn groei en ontwikkeling. Bovendien houd je zo je productie op peil voor de dagen dat je met hem thuis bent. Mirjam
Hoi Mirjam, Bedankt voor je reactie. Tussen de middag kolven probeer ik nog een tijdje vol te houden. Soms wel lastig om niet met collega's te kunnen eten, maar ik vind het fijn om nog even bv te kunnen geven. Op de crèche gaan ze het proberen met 2x 100 en misschien wat thee of yoghurt. Ik ben benieuwd! Groetjes Pien