reactie op huilen tijdens het voeden.

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door puckie, 29 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puckie

puckie Lid

12 jan 2011
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik wil graag reageren op de vraag van Monica73, maar dat gaat niet binnen dit forum, vandaar dat ik het even zo doe.
    Ik herken het verhaal helemaal. Kort drinken en daarna flink overstrekken. Het leek wel of de melk echt veel te vlug en te veel ineens kwam. Ik heb zo weken aangetobt.
    Ook tussen de voedingen door begon hij steeds meer te overstrekken. Wel tevreden verder, maar het borstvoeden was een probleem. Kort drinken en dan overstrekken. CB had hetzelfde advies gegeven ( toeschietreflex weg laten lopen en dan opnieuw aanleggen), maar dit werkte niet. Het probleem bleef.
    Zelfs fysio gehad tegen het overstrekken. Toen ben ik gaan kolven en dit via een flesje gegeven. Nou dat ging goed. De eerste voeding die hij met de fles kreeg, dronk hij rustig en zonder strekken. Na een paar flesjes weer een voeding aan de borst gegeven. Het overstrekken begon gelijk weer. Toen maar een week gekolfd en telkens de fles gegeven. We hadden een heel ander kind. Dronk rustig en ook tussen de voedingen door niet meer overstrekken. Toen de fysio weer kwam, zag ook zij het verschil. Het strekprobleem was over, dus zij hoefde er niet meer voor terug tekomen. Ook op het cb zagen ze het verschil.
    Ik ben toen maar overgegaan op kv, omdat ik het blijven afkolven niet zag zitten, daar ik ook nog een dochter rond had lopen van 20 maanden. Ik vond het heel erg jammer, maar omdat ik zag dat mijn zoontje het veel beter deed als ik de gles gaf, toch maar overstag gegaan. Met pijn in mijn hart, dat wel!!!

Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

Succes en groetjes

Deel Deze Pagina