Heeft er iemand ervaring met bevallen met een intiem piercing? Ik heb een clithoodpiercing (door het velletje boven de clitoris). Mijn verloskundige vertelde dat ik hem er ruim voor de uitgerekende datum (je weet maar nooit wanneer het gebeurd) uit moet halen of een fexibel staafje erdoor moet doen. Ik loop nu bij de gynaecoloog en ik wil eigenlijk niet aan die ouwe vent vragen wat ik ermee moet Wat hebben jullie gedaan? Ik heb trouwens ook een tongpiercing...
Ik denk ook dat ze eruit moet hoor toch zeker voor tijdens de bevalling, je weet maar nooit. Je kan ze nadien weer insteken veronderstel ik.? En tongpiercing zou er enkel uit moeten als je toch een KS moet laten doen onder narcose geloof ik?
Ik denk dat ik hem er maar uit haal, wel zonde... Ik heb hem nog maar een jaar. Waarschijnlijk zit het gaatje binnen een week dicht dus terug steken kan warschijnlijk niet. Maar eruit halen om borstvoeding te geven? Dat snap ik niet helemaal, hij zit toch niet in mijn tepel? Bedankt voor je reactie...
Met KS bedoelt Tacha Keizersnee neem ik aan, dus misschien heb je haar verkeerd begrepen. Dan zou (ook) je tongpiercing eruit moeten als je onder narcose gaat. Heb daar zelf geen ervaring mee verder. Veel succes!
volgens mij moeten alle piercings eruit. als je een bevalling niet vlot verloopt en je moet toch een spoed keizersnee dan moet dit zonder gevaar kunnen. volgens mij is het ook een risico op uitscheuren daar beneden... maar dit weet ik niet zeker
ik heb ook zon piercing en heb hem eruit gehaald toen ik weeën had.. dus je kan hem nu nog laten zitten hoor meid!
Ik zou hem er ook pas uithalen als je al enige tijd weeën hebt die flink doorzetten. Des te groter de kans dat je hem er daarna misschien weer in kunt doen. Tongpiercing zou ik gewoon latem zitten. Mocht je een KS krijgen en je moet onder narcose, is die piercing ook zo verwijderd... ja toch?
IK heb er ook 1, heb hem er niet uit hoeven halen, ook niet van de gyn in het ziekenhuis.... Ben binnen rondom gehecht, ze vroegen wel aan de gyn of die eruit moest, maar ze zei, nee laat maar zitten, heb er geen last van (was een jonge vrouw nog) Had het nooit aangegeven bij de verloskundige dat ik er 1 had, ze zag het pas toen ze me voor het eerst ging toucheren. Toen zei ze wel, dat ie er misschien uit moest, maar dat zagen we dan wel....
Ik ga 'm er niet ruim van tevoren uithalen, want het zetten deed zoveel pijn, dat doe ik dus niet nog een keer opnieuw! Maar mijn gyn heeft er nooit iets van gezegd. Ik hoor het wel. Ik heb 'm er eens uit moeten halen na een snowboardongeluk waarbij ik mijn bekken brak. Ik moest toen een CT-scan en op de rontgenfoto hadden ze 'm zien zitten. Na een dag heb ik 'm er weer ingedaan en dat ging zonder problemen.