Wie ingeleid zonder rijpe baarmoedermond?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nijntje1978, 1 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje1978

Nijntje1978 Actief lid

19 mei 2008
    205
    0
    0
    Brabant
    Omdat ik last heb van een hoge bloeddruk (maar geen eiwit in urine, dus geen echte zwangerschapsvergiftiging) ben ik onder strenge controle van de gynaecoloog. De kans wordt steeds groter dat ik ingeleid ga worden, maar mijn baarmoedermond is nog niet aan het rijpen, en daarom vindt de gyn het nu nog te vroeg. Ik weet dat er wel ingeleid wordt als er alsnog een medische noodzaak komt, ondanks dat de baarmoedermond er misschien nog niet klaar voor is. Wie heeft dat meegemaakt? Duurde je bevalling daardoor ook heel erg lang? En hoe sloeg de gel en het infuus aan? Ik ben erg benieuwd naar ervaringen.

2. Moniq

Moniq Actief lid

18 nov 2007
    387
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ben 2 keer bevallen met een onrijpe bmm.Eerste keer (met gel)was met 36 wkn en de tweede keer(met pillen) met 38 wkn.
    Ik beide gevallen duurde het inleiden ong 5 dagen.Op dag 5 zetten in beide gevallen de weeen door en ze zijn ook op de 5de dag geboren.
    De eerste was er binnen 2 uur na het doorzetten van de weeen en de tweede binnen 3 uur.

Uiteraard is elke bevalling en inleiding anders.Maar ik hoop dat het voor jou ook voorspoedig mag verlopen.

Heel veel succes met de bevalling.

3. Moniq

Moniq Actief lid

18 nov 2007
    387
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ben 2 keer bevallen met een onrijpe bmm.Eerste keer (met gel)was met 36 wkn en de tweede keer(met pillen) met 38 wkn.
    Ik beide gevallen duurde het inleiden ong 5 dagen.Op dag 5 zetten in beide gevallen de weeen door en ze zijn ook op de 5de dag geboren.
    De eerste was er binnen 2 uur na het doorzetten van de weeen en de tweede binnen 3 uur.

Uiteraard is elke bevalling en inleiding anders.Maar ik hoop dat het voor jou ook voorspoedig mag verlopen.

Heel veel succes met de bevalling.

4. Moniq

Moniq Actief lid

18 nov 2007
    387
    0
    0
    Zuid Holland
    Sorry,per ongeluk 2 keer op ok gedrukt :)

5. Nijntje1978

Nijntje1978 Actief lid

19 mei 2008
    205
    0
    0
    Brabant
    Bedankt voor je reactie! 5 dagen, dat is best lang :rolleyes: We zullen zien hoe het bij mij gaat.

6. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik ben ook zo ingeleid, met gel eerst. Ik heb weeen gehad de hele dag, maar bijna geen ontsluiting. Toen mijn vliezen werden gebroken en ik een ruggeprik kreeg, is ze toch nog die avond geboren.

7. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik lees ff mee, zit ook met onrijpe baarmoeder.
    Ik ga waarschijnlijk maandag naar het ziekenhuis als er
    dit weekend niks veranderd is....

8. roosje1201

roosje1201 Actief lid

20 aug 2007
    327
    0
    0
    hoi hoi

hoe weet je als je een onrijpe baarmoeder mond heeft ,
    kijkt de verloskundige daarna of zo?
    misschien gekke vraag hoor maar bij mij heeft ze nog niet van onder gekeken.

liefs mij

9. Nijntje1978

Nijntje1978 Actief lid

19 mei 2008
    205
    0
    0
    Brabant
    Bij mij heeft de gyn gevoeld hoe het met mijn baarmoedermond is. Dus je krijgt een kort inwendig onderzoekje. VK zal dat ook kunnen doen, volgens mij is dat de enige manier om erachter te komen 'hoe het ervoor hangt'.

10. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ik ben ingeleid met een onrijpe bmm, ook vanwege hoge bloeddruk (onderdruk 95 met medicijnen).
    Ik had wel al 1 cm ontsluiting. Geen idee of dat scheelt.
    Vrijdags heb ik 2 keer gel gehad. Daardoor was de bmm half verstreken. Zaterdag weer twee keer. Uiteindelijk 2 vingers ontsluiting om 23 uur, de dag erna zouden ze kijken of mn vliezen gebroken konden worden. Maar een uur later braken ze vanzelf. om 11:52 uur is mijn dochter geboren.

De 2 dagen inleiden vond ik best pittig, vooral emotioneel.

11. Sassie1985

Sassie1985 Actief lid

8 jun 2008
    125
    0
    0
    ik word maandag ingeleid met gel en ik heb ook een onrijpe bmm. Dus ja ff afwachten maar he. ohh ben wel een beetje zenuwachtig hoor.

12. Nijntje1978

Nijntje1978 Actief lid

19 mei 2008
    205
    0
    0
    Brabant
    Spannend Sassie, ik wens je heel veel succes! Ik heb vandaag weer controle gehad, ze laten het kindje nog maar even rustig zitten want er is nog onvoldoende aanleiding om in te leiden. Maandag weer terug naar ziekenhuis.

13. Sassie1985

Sassie1985 Actief lid

8 jun 2008
    125
    0
    0
    Ik ben natuurlijk een week verder. Me lichaam kan het ook niet meer aan. Ben namelijk helemaal op gewoon.

Zo verschrikkelijk vind ik dat als ik op controle ging in het ziekenhuis en ze zeiden van " nou tot volgende week hoor". dan dach ik bij me eigen daar gaan we weer.

Over dat inwendig onderzoek nou ik vond het niet echt prettig hoor. Bij mij was het erg gevoelig en oijnlijk allemaal en er was ook echt totaal nog niks aan de hand van binnen.

14. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik word maandag ingeleid met een halfrijpe bmm met een vingertopje ontsluiting, ben dan 37 weken en 6 dagen zwanger. Eerst zei de gyn nog dat ze meteen de vliezen konden breken, maar moet blijkbaar toch eerst een dagje aan de vaginale tabletten om de boel helemaal de laten verweken. Het schijnt soms best lang te kunnen duren, daar zie ik wel tegenop. Dus Sassie, we liggen dan maandag samen te wachten, spannend he?! Sterkte meid!

Oh ik vond dat inwendige onderzoek ook echt verschrikkelijk! Wou de gyn bijna weg meppen, maar beschaafd als ik ben...

15. Sassie1985

Sassie1985 Actief lid

8 jun 2008
    125
    0
    0
    Ja en maandag weer een inwendig onderzoek.

16. Vlinder84

Ja een paar keer zelfs... Ben je erg zenuwachtig? Het begint behoorlijk te komen hier. Maar er is geen weg terug he haha! Ach, ik ben allang blij dat ze me gaan helpen nu, want trek het zowat niet meer.

17. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik ben ook ingeleid met een zo goed als niet rijpe baarmoedermond.
    Ik ben alleen geholpen dmv gel. Het inleiden heeft 4 dagen geduurd.
    Vond het emotioneel ook erg zwaar! Pas toen het echt een beetje door ging zetten en mijn baarmoedermond verstreken was hebben ze mijn vliezen gebroken en ben ik aan het infuus gegaan met wee opwekkende stof.

@Alle dames: heeeeeeeeeeeeeeel veel succes!
    Laat het gewoon over je heen komen en hou het resultaat altijd voor ogen: een pracht van een baby!

Daar doe je het voor! Komt goed, trust me!

18. Nijntje1978

Nijntje1978 Actief lid

19 mei 2008
    205
    0
    0
    Brabant
    Ja heel veel succes voor Vlinder ook. Ik hoop dat jullie niet al te lang hoeven te wachten....

19. Vlinder84

Dank je...

20. Sassie1985

Sassie1985 Actief lid

8 jun 2008
    125
    0
    0
    Ja vlinder jij ook nog succes morgen.

Deel Deze Pagina