Gab volhouden hoor je weekend zonder snacks.Als je het gewone doorbreekt kom je er uiteindelijk steeds makkelijker door heen.
Wat goed dat er nog meer mensen zich hebben aangesloten bij de afvallers dat motiveert enorm! @gab wat goed dat je niet gaat snacken dit weekend, als je dat vaker gaat doen dan wen je er ook aan en dan heb je helemaal geen behoefte meer aan die slechte snackjes @annemarie wat goed dat je nu een manier hebt gevonden dat je wel afvalt en ook al zoveel ik kan me voorstellen dat je je dan veel beter voelt, ik ben nu ook vaak moe en soms is alles mij teveel, je moet ook gewoon veel te veel gewicht mee nemen en dat kost erg veel energie. maar wat is TLC? ik heb er nog nooit van gehoord. Voor de meiden die al met afvallen bezig zijn volhouden he het is voor een goed doel! Liefs
Helaas blijven die oh zo slechte snacks altijd lekker.... Haha Ik ben een lekkere eter. En daar komt ook nog bij dat ik heel graag mag koken, een dodelijke combi Ik probeer alles eerst uit voordat ik het voorschotel aan gasten. Daarom zijn man mijn en ik ook te dik Maar gisteren goed doorstaan! Vandaag gaan we als het goed is nog op visite, maar dat komt helemaal goed Hoe is het verder met jullie?
Ik zal proberen kort uit te leggen wat TLC inhoudt.. Het lijkt ( heb ik gister net gehoord) wel op t Cohen-dieet. Ik eet geen aardappels, brood, rijst en pasta. Wel mager vlees, vis en kip, groenten, een beetje kaas en yoghurt en 2 stuks fruit en daarbij nog 5 crackers.. Alles precies afgewogen en volgens een lijstje.. Er is, voor degenen die verder willen neuzen, een webstek www.tlclifechange.nl Ik mag sinds donderdag een cracker met light pindakaas besmeren... Dat is echt heel lekker.. Jullie zullen begrijpen dat mijn kerstmaal er vrij sober uitziet, net als oud en nieuw ( vorig jaar lagen we "gewoon' rond 22 uur op bed..) Ondanks dat ik vrij weinig eet, heb ik geen trek.. niet geheel een onbelangrijk ding in t kunnen volhouden van een dieet.. Om een beetje idee te geven van mn "mislukkingen" of andere "niet geslaagde pogingen" : (willekeurig) herbalife, precon, weight watchers, dietiste, gewichtsconsulente, cursus "sportief op gewicht", spray-u-slank, weightcare, slimfast... en okt. 2005 dan die maagband... morgen weer wegen en meten.. Best spannend elke keer....
Allereerst Annemarie, ik heb respect voor je! Dat is dat vol kan houden! Zonder brood, aardappels en dergelijke lijkt me heel moeilijk! Ik zou dat echt niet kunnen!! Ook ik heb de diëten gevolgd waarbij je maaltijden vervangt door shakes, maar hier ben ik heel gauw mee gestopt. Dit is prima als je kilo of 5 af wilt vallen. Echter als je, net als meerdere van ons, minimaal 30 kilo moet afvallen is dit niet de oplossing. Het boekt snel resultaat, maar dit is onmogelijk om vol te houden. Het is de bedoeling dat je je eetpatroon omgooit, dit omdat je niets voor niets overgewicht hebt. Dat ligt meestal aan hoe je eet en vooral wanneer je eet.
Niet alles gelezen hoor maar ik moet ook zeker 40/50 kilo kwijt... op een gegeven moment was ik het zo beu, dat ik de knop heb omgezet... Ik doe weight watchers online! en voor mij werkt het super ben in 3 maanden tijd 17 kilo afgevallen en dat juist met het gevoel dat ik niet aan dieeten ben, juist omdat je zoveel moet eten. Maar ik zou zeggen, kijk eens op de site, voor mij is het echt de klik geweest
Ik denk dat dat voor mij ook erg moeilijk gaat worden ik kan echt niet zonder brood en aardappels dat ga ik misschien een paar weekjes volhouden en dan val ik weer terug in het oude eetpatroon. Ik denk dat voor mij gewoon het beste werkt om gezond te eten en dan 3 maaltijden en gezonde snacks tussendoor. En daarbij natuurlijk sporten en dat is echt niet mijn hobby Ik hoop dat we met elkaar toch die kilo's kwijt kunnen raken, dan kan ik eindelijk eens weer ''leuke'' kleren aanhebben zonder een zwemband eronder. Ik moet eerst stoppen we krijgen bezoek doe jullie best dames!! Liefs
Annemarie, Ik heb net gekeken op de website van TLC... Je krijgt alleen vrij weinig informatie over hoe het plan opgesteld is. Ik ben benieuwd naar de kosten, die staan er niet op zie ik. Denk wel dat ik het zou willen proberen, vanaf januari iig. Kan je me meer info geven hierover?
Het programma word aan de hand van je gewicht, lengte en bloedprikken samen gesteld... Het is een maatwerk, dus kun je t niet uitlenen aan een ander.. kan wel, maar t zou voor een ander juist schadelijk kunnen zijn.. Goedkoop is t niet.. 850 euro..8) Maar als ik uitreken hoelang je daarvan bijvoorbeeld herbalife kunt gebruiken... Wat ik eet, is gewoon in een supermarkt te koop.. geen extra dingen erbij, op een goede multivitamine na.. Maar die gebruikte ik voor t dieet ook al.. Ook hoef ik niet extra te sporten.. ik ga 1 keer per week en soms is t meer gezellig dan echt lekker bezig, dat deed ik ook al lang voor dat ik met t programma begon.... dus ook geen kosten voor bijvoorbeeld sportschool... Wel veel waar ik geen zin in heb/ niet nodig heb/ niet mag hebben, dus levert t ook weer een besparing op...
Ik had het zelf ook al gevonden. Allemaal positieve reacties lees ik hierover. Alleen dat bedrag heb ik niet maarzo even liggen helaas. Ben blijk dat het bij jou zo goed werkt meid! Moet je nu nog veel trouwens?
Oh ja, ik zie het! Super hoor dat je al zoveel bent afgevallen hiermee. Vind je het wel goed vol te houden? Het lijkt me wel pittig hoor!
Momenteel vind ik t best moeilijk... Het lukt me dan ook niet me exact aan t lijstje te houden... ik "pik" wel eens een sinterklaas-schuimpje, even proeven wat ik voor mn man klaar maak.. Kleine dingen/hapjes steeds.. Ook begint t eentonig te worden, steeds dezelfde crackers eten, of de cracottes, of van Wasa.. Iedere dag een appel en sinaasappel, elke morgen yoghurt ( er zijn meer opties, maar om 7 uur heb ik geen trek in vlees/vis met groente als ontbijt..) tussen de middag vaak kaas met komkommer... Maar goed.. als blijkt dat morgenochtend er weer wat af is, zowel gewicht als centimeters, is mijn dag/week weer goed
Dat begrijp ik helemaal hoor meid, en dat weerhoudt me nu nog om met dit dieet te beginnen. Bijna geen koolhydraten eten vind ik lastig. Ik eet ze al erg weinig, 2 boterhammen op een dag en s'avonds gewoon met mate mijn avondeten. Ik val nu nog steeds af, best goed, de weegaschaal was vanmorgen ook weer goed gestemd gelukkig. Ondanks dat ik gisteren een bordje chinees eten op heb en een koek bij de koffie.... heb ik al weken niet gegeten een grote koek. Het was best lekker, alleen ik heb niet de behoefte aan mee gelukkig.... Het gaat best goed tot zover! Kan me voorstellen dat het vooral in deze maand moeilijk is. Al dat lekkers wat er nu is, ik eet er af en toe iets van mee, anders ben ik bang dat ik het ook niet red hoor, en zo hou ik het vol. Gemiddeld val ik elke week anderhalve kilo af, dus dat vind ik al heel erg netjes. En ik heb niet het idee dat ik met een dieet bezig ben. Als ik koolhydraatvrij ga eten las ik al op internet dat je dat je hele leven moet vol blijven houden, zo min mogelijk koolhydraten. 1 keer per dag een maaltijd met koolhydraten en iets zoetigs binnen 1 uur na die maaltijd. Nou dat red ik niet hoor. Dan zou ik geen boterhammen meer kunnen eten en dat vind ik niet vol te houden. Ik geloof dat als je alles met mate eet (het normale gezonde alles bedoel ik) en je eetpatroon goed onder handen neemt, dat het dan wel goed zit. Zolang je afval zit je goed neem ik aan! Ben benieuwd of je afgevallen bent afgelopen week, vast wel denk ik!!! Let us now! Is het leuk om een lijstje te maken trouwens met onze gewichten en de afgevallen kilo's? Of hebben jullie daar geen behoefte aan?
@annemarie ik vind het echt knap van je dat je het volhoudt en en dat je al zoveel bent afgevallen volhouden zo! je mag trots op jezelf wezen. @hadassa het zou wel leuk zijn om een lijstje te maken, dan kunnen we precies zien hoeveel we afvallen, allen begin ik in januari. Ik ben 1.73cm lang en weeg 120.6 op dit moment.
Thnx Lady26 Ik ben ook trots op mezelf... Zo'n resultaat heb ik nog niet eerder weten te halen.. het wegen van vanmorgen geeft me ook wel weer moed om door te zetten.. Ik weeg elke week hoor, vanuit de begeleiding zeggen ze dat eens per 2 weken voldoende is... hahaha maar voor mij net niet..
Goed van je Annemarie!! That's the spirit, gewoon doorzetten! Hoeveel was je afgevallen deze week? Lijstje maken is wel leuk.... en al begin je pas in januari, ik denk dat je wel mee kan doen, om te proberen een beetje op je gewicht te blijven tot januari... is weer meegenomen voor als je begint!
Whoehoe! Ik ben al weer 4 kilo kwijt in een week, in het begin gaat het altijd zo hard... Het gaat nu al wat minder snel! Hoe gaat het vandaag met jullie? Trekken jullie het nog een beetje? Vandaag gaat het bij mij eigenlijk heel goed. Ik heb er meer last van 's avonds. Lekker gezellig met manlief op de bank, tvtje aan en dan begint het de knagen... Vreselijk vind ik dat! Wie heeft dat nog meer zo erg? En wie heeft de gouden tip?