Bevallen met een maatje meer, nu graag afvallen.

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Lady26, 22 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik eet 's avonds nog 1 fruitje ( meestal sinaasappel) en "bewaar": nog 1, soms 2 crackers voor dan...
    We eten wat later, rond 19.30-20.00 uur, dus dat scheelt ook al.. manlief is niet eerder binnen..

Kwestie van een aangeleerde gewoonte stop zetten, denk ik als "gouden tip".....

2. Lady26

Lady26 Bekend lid

10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen
    Ja 'savonds is inderdaad het moeilijkste dan zit je voor de tv en dan is een lekker chipje heerlijk :(
    Ik vind het ook altijd erg moeilijk om dat moment te weerstaan, meestal wint het eten dan weer van mij.

Dus een goeie tip zou ik ook wel kunnen gebruiken.

@Hadassa en ja op gewicht blijven tot januari is ook al een hele prestatie ;)

We gaan ons best doen in Januari en hopen dat we dan eindelijk die vreslijke kilo's eens kwijt kunnen raken!

@annemarie heb jij nu je zoveel bent afgevallen ook overtollig vel?
    ik ben daar zo bang voor want mijn buik is erg gaan hangen na de zwangerschap en ik ben bang dat dat nooit meer mooi wordt.

Liefs

3. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Daar zit ik ook mee, ik bedoel dat overtollig huid. Ben dr ook erg bang voor.
    Mijn man is van 160 naar 85 kilo gegaan en had daar veel vel over. Nu heeft ie voor bijna 3 jaar terug een buikwandcorrectie laten doen, maar hij heeft ruim 3 maanden over zijn herstel gedaan.
    En toen was het nog niet oke. Ik denk dat de doktoren er te veel huid tussen weg gehaald hebben, want hij heeft er nu nog last van.
    Mijn man zegt dat het allemaal nog steeds trekt.

Maar aan de andere kant, hij had nog meer last van dat huid wat over hing. Dus het is heel moeilijk allemaal.

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    @ lady26.. nee ik heb geen last van overtollig vel.. Alleen mn borsten.. Daar word ik bijna verdrietig van... Ik wil er eigenlijk niet aan denken hoe dat er over -20 kilo uitziet.. Daar moet echt niet meer vanaf, dan zijn t helemaal van die lege zakjes...
    De rest van gelukkig mee...

5. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Hoi meiden,

Lekker afgevallen zijn jullie hoor! Super! Ik ook trouwens, woog afgelopen dinsdag 97,3 kilo en vanmorgen 94,8 Joehee! Onder de 95 nu en niet minder belangrijk, mijn bmi is gezakt onder de 35, dus geen ernstig overgewicht meer maar matig volgens de officiële bmi tabel. (nou ja matig, ahum vind het nog steeds erg veel hoor)

s'avonds is vaak lastig ja! Maargoed gouden tips zijn er denk ik niet. alleen gewoon wilskrachtig zijn... Of als het heeeel erg is,ga ff lekker douchen en verzet zo je gedachten. Ik heb nog wel een lekkere tip voor de avond en nog gezond ook.

Een appel in kleine stukjes snijden, in een overschaaltje doen, flink wat kaneel erover strooien en in de oven op 200 graden, 15 min. Eruit halen en wat natrena poeder erover strooien..... Mmmm erg lekker, net een appelgebakje! En gezond! Het is zo gemaakt en erg lekker... je huis ruikt ook gelijk erg lekker!

Ik heb voor het eerst zumba gedaan vanavond hier. Dat vind ik echt pittig hoor, ik met mijn "logge" lijf in vergelijking met die instructrices... Ik heb die pasje nog echt maarzo niet onder de knie hoor. Hoe zij die heupen alleen al draaien... ziet er erg mooi uit, maar lukt mij echt niet zo! maar vond het wel leuk en ga gewoon door en proberen eerst die pasjes onder de knie te krijgen...

Morgenochtend heb ik een soll. gesprek, dus ik duik zo lekker mijn bedje in! Begin ook trek te krijgen en dan is naar bed gaan een goede optie he! Ff nog een flesje water opdrinken, verdrijft de trek ook en dan lekker mijn bedje in!

Succes morgen girls!

6. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Annemarie, denk jij dan dat jouw buik helemaal strak weg gaat trekken? Lijkt me heerlijk.... ik ben bang van niet... mijn probleem is mijn buik nl. altijd al geweest! Denk niet dat ik die ooit mooi ga krijgen helaas!

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Over mn buik maak ik me geen zorgen... Dat zal wel los lopen... En ik denk dat ik toch niet sta te springen om in bikini te gaan lopen...

volgend jaar eerst maar eens een paar leuke korte broeken kopen.. Korter dan over de knie heb ik ze nog niet gehad, de afgelopen jaren...:$

8. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Hoe gaat het met jullie, dames??

Ik snap er niks meer van, ik moet íéts verkeerd doen...
    Ik ben opeens weer 3 kilo aangekomen en dat terwijl ik wel aan mijn dieet hou... Pff erg frustrerend dit.
    Misschien dat het vocht is, daar ga ik eigenlijk wel een beetje van uit.
    Toch nog maar meer minderen met zout en kruiden...

9. Lady26

Lady26 Bekend lid

10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen
    Moet je misschien ongesteld worden? dan ben je ook meestal zwaarder he!
    Het is inderdaad erg frustrerend als je meer kilo's ziet staan op je weegschaal, maar volhouden he!

Ik heb echt ''zin'' om te beginnen met afvallen kan ik weer eens trots op mijzelf zijn want dat is op dit moment ver te zoeken, heb zo weinig zelfvertouwen door mijn overgewicht denk altijd dat iedereen naar mij kijkt en denkt die is dik!!

En ben al weken op zoek naar leuke kleren voor de kerstdagen en kan helemaal niks vinden overal zie je die vreslijke bobbels heb al maanden dezelfde kleren aan (truitjes die ik tijdens mijn zwangerschap ook al aanhad :$)
    Maar we hopen op goede tijden en 2011 goed te gaan beginnen.

Meiden succes en volhouden he!

Liefs

10. Lady26

Lady26 Bekend lid

10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen
    Hoe gaat het dames het is ineens zo rustig.

11. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Hoi meiden,

Ja het is idd erg rustig hier! Ik moet zeggen dat ik ook niet meer zo bezig ben met het afvallen..... Ik let wel erg op wat ik eet, maar deze week toch een aantal keren verkeerd gegeten... December maand is gewoon lastig. Ik had ook dat ik dinsdag op de weegschaal ging staan en ineens veel zwaarder was, daar baalde ik erg van en ik begreep het ook ECHT niet! Dus durf er nu ook niet op te gaan staan. Ik moet mijn moed ook weer ff oppakken merk ik, gisterenavond bij mijn vriendin meidenavond gehad, heerlijk met een wijntje erbij (anderhalf glas) en toostjes en een krentebol....! Ach, soms moet dat kunnen, maar niet wekelijks natuurlijk.

Met deze kou vind ik het ook lastig om veel water te drinken.
    Verder erg druk geweest afgelopen week!

Groet,

Hadassa

12. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Gelukkig ben ik niet de enige die zich niet helemaal aan het dieet houd...
    Het is gewoon moeilijker in de winter, je zit meer thuis, dus meer kans om te snoepen.

Maar ook ik let wel op wat ik eet, maar toen ik van de week op de schaal stond en aan gekomen was, zonk de moed mij in de schoenen.. Dan doe je zo je best en dan val je niet eens af, maar kom je gewoon aan!

Nou ik vind het allemaal wel best, ik ga deze maand nog niet echt streng op dieet en begin dan het nieuwe jaar met volle moed...

13. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    helemaal mee eens meid, zo doe ik het nu ook. Alleen ik wil niet aan gaan komen deze maand, dat ook weer niet! Als ik al op het gewicht blijft waar ik nu op zit, ben ik al blij en volgende maand trekken we de broeksriem met z'n allen weer aan!

14. Lady26

Lady26 Bekend lid

10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen
    Het is ook moeilijk om nu af te vallen met al die lekkere dingen in december.

We zorgen dat we op gewicht blijven deze maand en gaan er in januari met volle moed tegenaan!!

Hebben jullie een leuke sinterklaas gehad?

Liefs

15. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Gelukkig nieuwjaar meiden!

Het is Januari, dus we gaan toch beginnen nu?

Deel Deze Pagina