Bevallen met een verstopte neus

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ponnetje82, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Gewoon Otrivin gebruiken. Dat mag echt wel hoor.

2. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Ik ben van mijn oudste bevallen met een potdichte neus. In 1 woord: afschuwelijk. Ik moest namelijk ook heel veel spugen. Ik dacht echt dat ik stikte. Eerst smeekte ik de gyn nog of ik neusspray mocht gebruiken maar dat mocht niet (echt barbaars!!). Toen uiteindelijk gewoon genomen. Wat een opluchting. Ik kan je echt adviseren om het gewoon mee te nemen. Door de spanning of zoals bij mij door het spugen kun je er heel veel last van krijgen. En als je geen lucht krijgt terwijl je weeën op moet vangen... niet fijn.

3. noppi

noppi Actief lid

18 mrt 2013
    149
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mij helpt een doormidden gesneden ui onder mijn bed erg goed

4. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    slik wat extra vitamine C! Verhoogt je weerstand en ik denk idd dat je niet zo veel aan je neus denkt als je bevalt ;) ik was een paar dagen voor mijn bevalling kei hard op mijn elleboog gevallen en was zo bang dat hij gebroken was dat ik niet naar de dokter ben gegaan omdat ik niet met een gipse arm wilde bevallen (ja, rare gedachten) maar gelukkig was hij alleen heeeeeeel stijf en beurs! Maar, tijdens de bevalling daar geen moment over nagedacht! Ik kon mijn arm niet strekken, maar op de foto's zie ik me toch met gestrekte armen liggen... (heb spoed ks gehad, dus lag op operatie tafel)

5. Ponnetje82

15 mei 2013
    73
    0
    0
    M'n neus is inmiddels weer open gelukkig en ik ben nu 40 weken + 1 dag. Hopelijk blijft ie open, maar m'n Otrivinnetje zit nog in de tas voor de zekerheid ;)

6. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Je mag als zwangere gewoon neusspray gebruiken maximaal een weekje. Ik als neussprayjunk heb dit nagevraagd bij de apotheek.

7. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Hebben ze uitgelegd waarom dat niet mag? Ik heb het gebruikt tijdens mijn beide zwangerschappen en ja, ook ging er een fles mee naar het ziekenhuis tijdens mijn bevallingen. Bij mijn ingeleide bevalling stond het trouwens gewoon op mijn nachtkastje en niemand zei er iets van.

8. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

MamaPeetje: ik weet het niet meer precies (is bijna 3,5 jr geleden) maar ik meen iets van de doorbloeding van de placenta ofzo? Mijn dochter had toen al telkens dips in haar hartslag tijdens de bevalling dus misschien speelde dat een rol?

9. Ponnetje82

15 mei 2013
    73
    0
    0
    Ja bij minder doorbloeding mag het inderdaad niet....maar verder zou ik het niet weten.

10. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hihi denk ik ook...ik ben astma patient en bijna chronisch een dichte neus, ik heb de gehele zw neusspray voor babys gebruikt. En dan alleen voor het slapen gaan anders kreeg ik geen lucht.

Ik heb een aantal weken in het zh gelegen met vliesscheur en bij mij stond het ook gewoon op mijn nachtkastje, mocht van de gyn.

Dus gaat helemaal goed komen.....je hebt geen tijd om aan je dichte neus te denken uiteindelijk;)

11. Ponnetje82

15 mei 2013
    73
    0
    0
    Ik heb ook astma en hooikoorts, dus veel last van m'n neus de laatste dagen weer. Maar zolang ik er nog wat lucht doorheen krijg vind ik het zo prima.

Nog steeds aan het wachten op trouwens......ben het wachten zat. Van mij mag het beginnen!

12. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    Ik weet niet of het er al bij staat, heb niet alles gelezen maar je mag wel neusspray van A. Vogel. Die heb ik gewoon meegekregen van de apotheek. Ik hoop dat het snel over is voor je, voor de bevalling iig. Succes!

13. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Herkenbaar :D
    Ik heb 19u in het verloskwartier gelegen en zat al volop aan de neusspray (nasa rhinathiol) maar ik durfde het niet te gebruiken omdat het niet echt aanvaard is.
    Ik had een lekkere verstopte neus en dat maakte het puffen wel lastig, vooral omdat ik zuurstof toegediend kreeg omdat kleine man het moeilijk had. Nou dan hoor je 'nee, via je neus ademen', haha probeer dat dan maar eens ;)

Deel Deze Pagina