Goedemiddag Na de geboorte van mijn zoon in sept. 2008 heb ik helaas een blaas en baarmoeder verzakking gekregen. Dit is eerst door de huisarts vast gesteld, en daarna door een gyn. Volgens de gyn viel het toen heel erg mee ( inmiddels heb ik het idee dat alles een stuk verder gezakt is ) Als ik lig ( zo wordt ik ook onderzocht door de gyn ) kan ik me voorstellen dat de gyn verder weinig ziet/voelt, maar als ik zit en even met een spiegeltje kijk zie ik echt van alles hangen zeg maar. Ook lapjes wild vlees lijkt het ? ( sorry lekker praatje ) Maar nu maak ik me toch een beetje zorgen over de bevalling straks. Lees ook veel verschillende verhalen online. Sommige zeggen dat je gewoon kan bevallen, andere zeggen dat je een geplande ks moet etc. Nu vroeg ik me af of er veel, en zo ja welke, risico's zijn voor het bevallen met een blaas en baarmoeder verzakking. Ik wil graag op de baarkruk bevallen. Alvast bedankt.
hoi meestal is er niets aan de hand en kun je gewoon bevallen, ook op de kruk. Bespreek het anders nog even met je eigen verloskundige. Mirjam
Dank je wel voor je reactie. Ik zie haar volgende week woensdag weer en zal het dan zeker bespreekbaar maken.