Op het laatste moment toch nog thuis bevallen?

Discussion in 'De bevalling' started by moeke321, Jun 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moeke321

moeke321 Bekend lid

Aug 17, 2008
    723
    0
    0
    Dag dames,

vanaf het begin van mijn zwangerschap heb ik geroepen een poliklinische bevalling te willen. (mede op advies van mijn moeder)
    Nu ik er eenmaal achter ben gekomen dat je eerst nog thuis je weeen op moet vangen tot je redelijke ontsluiting hebt en dan pas naar het ziekenhuis kan, begin ik te twijfelen.
    Zou ik op het moment supreme nog mogen beslissen (Nederland) om thuis te bevallen? En zijn er meer meiden die dit probleem hadden en hoe is het uiteindelijk gegaan??

Liefs Nicole

2. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,461
    0
    0
    Groningen
    Heel herkenbaar.
    Ik wist bij mn vorige zwangerschap ook zeker dat ik poliklinisch wou bevallen.. Totdat ik van mn vk hoorde dat je pas op het laatste moment naar het ziekenhuis mag.
    Toen had ik zoiets van.. Nja,.. dan kan ik toch net zo goed thuis blijven?
    Dus ik heb besloten thuis te bevallen, en dat beviel me prima.
    Ben nu weer 39 wkn zwanger, en wil zeker weer thuis bevallen.

En je mag inderdaad op het laatste moment nog beslissen wat je wilt hoor. Mocht je ineens toch naar het ziekenhuis willen, dan is dat geen probleem!

3. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Inderdaad dat zei onze verloskundige ook, ze zei alleen dat als je misschien thuis wilt bevallen je wel moet zorgen dat alles gereed is (bed op klossen, maar dat moet zoiezo, en natuurlijk het hele kraampakket ed aanwezig hebben).

De verloskundige zei dat je tot op de laatste seconde kan zeggen dat je naar het ziekenhuis wil gaan.

Daarom hebben wij ook gezegd thuis te willen bevallen uiteindelijk moest ik ingeleid worden dus had ik weinig keus ;)

4. moeke321

moeke321 Bekend lid

Aug 17, 2008
    723
    0
    0
    oh ben erg blij dat te horen!
    Zal het bij het volgende consult ook meteen aangeven, heb het er al met mijn man over gehad en mijn grootste argument is: als alles toch goed gaat, blijf ik liever thuis in mijn vertrouwde omgeving. In eerste instantie vond hij thuisbevallen niet echt ideaal, maar ook hij had zich niet gerealiseerd dat je eerst thuis een heel stuk van de bevalling moet doorkomen....
    Nu laat hij het geheel aan mij over, wat een fijne vent hè :D

5. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,461
    0
    0
    Groningen
    haha, en gelijk heeft ie! Want het is toch het belangrijkste waar jij je het prettigst voelt.. Hij hoeft immers geen kind te baren:D

6. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

Apr 20, 2007
    3,151
    0
    36
    Ik heb zowel een thuis bevalling als een ziekenhuis bevalling meegemaakt.
    Nou ik wist het wel.... lekker knus thuis....

Succes met het maken van voor jou de prettigste keuze!

7. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ik wilde bij mijn oudste ook poliklinisch gaan bevallen. Het ging alleen zo snel allemaal. Toen de vk kwam had ik al 8 cm ontsluiting en een weeënstorm. No way dat ik toen nog van dat bed af wilde komen, dus ben ik alsnog thuis bevallen. Ging prima, de kraamhulp was niet op tijd, maar gelukkig had de vk een stagiare bij zich, dus ze had hulp.

8. moeke321

moeke321 Bekend lid

Aug 17, 2008
    723
    0
    0
    ben echt heel blij dit te horen, hopelijk denkt mijn VK er hetzelfde over ;)

Share This Page