Bijna bevallen en iedereen snipverkouden...

Discussion in 'De bevalling' started by timafem, Mar 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. timafem

timafem Actief lid

Mar 14, 2013
    164
    0
    16
    inclusief ikzelf... Kinderen lopen al weken te snotteren. Ben nu zelf ook verkouden en ml ook. Oudste werd vanmorgen wakker met dikke koorts :( Morgen uitgerekend en ben het zooo zat, maar een babietje dat gelijk in een wereld vol virussen en bacillen komt vind ik ook zo zielig...
    Iemand hier ervaring mee?

2. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Oow ik zit met t zelfde! Voel me zo naar! Bij mij kan t ook elk moment gebeuren maar ben zo beroerd. Misselijk, ontzettend dikke keel met pijn, hoofdpijn, diarree pff ga ma door. Alles wat je kan hebben heb ik nu volgens mij. Ik wil slapen maar het lukt gewoon niet! Op deze manier kan ik denk ik geen kind op de wereld zetten hoor, maar ook voor t kleintje, die komt gelijk tussen alle ziektebacillen! Bah!

3. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,013
    0
    0
    Oh meis, erg herkenbaar. Ik was gisteren uitgerekend. Alles nog (redelijk) rustig trouwens. Maar we zijn zooo verkouden. Ik ben zelf ook extreem verkouden, al een tijdje, maar afgelopen weekend kreeg ik een kiespijn-gevoel en bleek dat ik last van sinusitis had aan beide kanten (holtes ontstoken) zo pijnlijk zeg. Ik dacht, ik kan nu niet persen hoor:p Heb me ook laten vertellen dat de natuur het ahw 'regelt' dat de kleine dan nog even op zich laat wachten, maar of dat werkelijk zo is durf ik niet te zeggen;)
    Beterschap!

4. Blemma

Blemma Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    2,472
    16
    38
    Female
    Verpleegkundige in de wijk
    Meestal heeft de natuur het zo geregeld dat je pas bevalt wanneer je weer beter bent. Was zelf ook verkouden op de uitgerekende datum en mijn meisje is een week later geboren toen ik weer beter was.

5. didi77

didi77 Actief lid

Nov 9, 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb altijd gehoord dat je vlak voor de bevalling een soort superweerstand krijgt, die je hier tegen beschermd en ook de kindje vast een kickstart geeft qua weerstand. Ik hoop ook dat het waar is.

6. Lunadog

Lunadog Actief lid

Apr 4, 2012
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou van die extra weerstand geloof ik helemaal niets meer! Hier ook snotverkouden en het kan hier ook elk moment gebeuren....en doordat ik de hele tijd moet hoesten kan die kleine uk in mijn buik ook niet meer lekker slapen....

7. manouk81

manouk81 Bekend lid

May 21, 2012
    506
    1
    18
    Ik was ook ziek en snotverkouden vlakvoor de bevalling.
    Gelijk na de bevalling was alles over! Nog een klein beetje hoesten maar verder niet. Neus ook weer open!

8. Toen Freya werd geboren was Tobias ook wat verkouden. De eerste 2 weken wilde ik geen bezoek wat erg verkouden was. Ok, familie mocht, maar dan wel goed de handen wassen en kindje nog niet vasthouden (vooral niet als het kinderen waren die verkouden waren). Haar broer: tja, dat is niet te vermijden, en wellicht had ik al weerstand voor haar opgebouwd voor zijn variant van de verkoudheid. Zo niet, dan zit ik niet te wachten op een nieuwe verkoudheidsvariant.
    De eerste twee weken van een pasgeboren baby wil ik even kijken of het gezond is. Dus zelf wennen, en pas na die twee weken mogen eventuele ziektebacillen het huis in. (Nog steeds handen wassen bij verkoudheid trouwens, maar mogen haar wel vasthouden dan.)

Beterschap en succes!

9. timafem

timafem Actief lid

Mar 14, 2013
    164
    0
    16
    @all, ik hoorde ook altijd dat je weerstand tijdens een zw.schap beter is. Ben zelf overigens zelden ziek, blijf juist altijd als enige overeind. Maar het is nu echt uien met de weerstand; schimmels, ontstoken tandvlees, verkouden. Mijn jongste kwam ook ter wereld toen ikzelf verkouden was (daartussen ben ik nooit ziek geweest), die had dus na drie weken een hersenvliesonsteking te pakken... Gelukkig geen bacterie maar een virus en het is uiteindelijk met een sisser afgelopen, maar het is zo sneu, ziekenhuisopname etc. Kans lijkt me klein dat t nog eens gebeurt, maar toch...

't Helpt in ieder geval al een beetje dat ik niet de enige ben die zich beroerd voelt (klaagmodus uit) :) Beterschap allemaal!

Tja, wij zijn dus zelf allemaal verkouden. Ik heb zelf dus geen weerstand voor dit specifieke virus, kan moeilijk mijzelf, man en de kinderen de deur weigeren...;)

10. hehe nee dat klopt, maar evt bezoek wel, omdat die misschien weer nog een andere variant hebben. En dan is het ook maar voor even hoor. Ik weet dat wanneer ik verkouden ben en er is een babytje geboren (het 1e kindje van een stel) dan vraag ik of ze het erg vinden. Bij mijn 1e was ik er ook bezorgder om dan bij de 2e. Hij werd echter geboren in een warme periode, weinig verkoudheden toen.
    En bij de 2e was het: ach, wordt ze vandaag niet verkouden, dan morgen wel.

Maar het is wel zo zielig zo'n verkouden babytje. Vandaag is het hier zonnig, hopelijk blijft het zonnetje wat schijnen. Ik ben er van overtuigd dat die verkoudheden / griepjes overgaan als het nu echt eens lente wordt!

Share This Page