Bevallen met gekneusde rib?

Discussie in 'De bevalling' gestart door JuztMe, 4 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JuztMe

JuztMe Lid

29 jul 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

De titel zegt eigenlijk al genoeg. Ik ben vandaag 40 weken zwanger en heb zeer waarschijnlijk een gekneusde linkerrib. Enorm pijnlijk en ik voel het echt bij alles wat ik doe. Punt is dat ik nu onwijs tegen de bevalling op zie. Als er druk op mijn rib komt te staan wat straks bij het persen zeker het geval is, ga ik bijna door het plafond. Ben heel bang dat ik niet genoeg kracht kan zetten met persen door de pijn. Zijn er dames die moesten bevallen met gekneusde ribben? Zo ja, wat is jouw ervaring?

Groetjes

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Bij mij waren mn ribben net niet gekneusd, maar ik had goed last van mn ribben vlak voor mn bevalling. Zelf heb ik er geen last van gehad tijdens de bevalling (denk door de weeën) maar daarna had ik er veel last van. Je kan vragen of een fysio of misschien de ha het kan tapen, dan heb je iig wat meer steun bij je ribben.
    Succes met de bevalling.

3. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hier beide keren een gekneusde rib en heb er niks van gevoeld tijdens de bevalling, denk ook door de weeën die toch veeeeel meer overheersen.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb niet officieel te horen gekregen dat ik gekneusde ribben gehad,maar aangezien ik er weken na de bevalling nog last van had, gok ik zelf van wel.
    Voor zover ik me kan herinneren, heb ik er tijdens het bevallen geen las van gehad. Het viel denk ik weg bij die andere pijn.

5. JuztMe

JuztMe Lid

29 jul 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed om te lezen dat jullie er met de bevalling geen last van hebben gehad, dat geeft hoop. Heb vannacht de hele nacht wakker gelegen en dan ga je malen en piekeren. Tegen de ochtend zag ik het echt even niet meer zitten. Hadden jullie voor je bevalling ook echt veel pijn de hele dag door?

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn oudste heeft toen m'n ribben gekneusd. Het is dus al wat jaartjes geleden, dus wat ik precies voelde? Ik voelde het wel heel de dag door in ieder geval. Maar volgens mij niet de hele dag pijn. Maar wel elke schop ertegen, bewegingen die ik zelf maakte (niezen, bukken, draaien) deden zeer.

7. JuztMe

JuztMe Lid

29 jul 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    #7 JuztMe, 5 apr 2015
    Laatst bewerkt: 5 apr 2015
    Dat lijkt inderdaad hetzelfde te zijn als waar ik last van heb. Duimen dan maar, dat ik er net als jullie met de bevalling geen last van heb.

8. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Maar wat wil je er dan aan veranderen? Denk je dat ze dan een keizersnede zouden aanbieden? Puur interesse, geen veroordeling. ;)

Sterkte in ieder geval met de pijn, ik heb er gelukkig geen ervaring mee.

Liefs,

9. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ik had meerdere gekneusde ribben door mijn zeer beweeglijke en sterke zoontje. Tijdens de bevallind heb ik er niet veel van gemerkt, ik had enorm veel en zware beenweeën en daar zat grotendeels de pijn op dat moment.

Wel had mijn zoontje twee keer de navelstreng om zijn nekje, tijdens de bevalling moest hij ineens heel snel geboren worden omdat hij het erg moeilijk kreeg. Om dit te voorspoedigen hebben twee verpleegkundigen met erg veel druk op mijn buik en net onderste ribben moeten duwen, dit was wel heel pijnlijk. Ik heb na de bevalling dan ook erg veel last gehad van mijn ribben en dat heeft enkele weken geduurd.

Veel sterkte!

10. JuztMe

JuztMe Lid

29 jul 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, ik ga niet van een keizersnede uit, daar ligt ook absoluut mijn voorkeur niet. Ik vroeg het me vooral af om misschien pijnbestrijding wat meer in overweging te nemen, op voorhand. Nu ben ik dat niet van plan en heb ik ook niets voor de bevalling op papier gezet. Als de ervaringen anders waren dan hierboven zou ik dat misschien wel hebben gedaan.

Daarnaast hoopte ik vooral op geruststellende verhalen, dus ben heel blij met de reacties hierboven! Maak me al wat minder druk nu!

11. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Geef (of laat iemand anders die bij de bevalling aanwezig is) wel even aangeven dat je gekneusde ribben hebt, mogelijk kunnen ze er rekening mee houden of kunnen ze je helpen met houdingen e.d. om het allemaal wat aangenamer te maken.

Deel Deze Pagina