Kindje in beweging = nog geen bevalling in zicht?

Discussion in 'De bevalling' started by Druif, Jan 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif

Druif Bekend lid

Jul 8, 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

je hoort wel eens zeggen dat de baby vaak opvallend rustig is, de dag(en) voor de bevalling. Weet iemand of dat klopt? Is het waar dat zolang je nog volop drukte voelt, je er niet op hoeft te rekenen dat de bevalling eraan komt?

2. Lieke87

Lieke87 Actief lid

Sep 11, 2007
    308
    0
    0
    Elburg
    hej Druif,

Ben ook wel benieuwd inderdaad heb het gehoord maar weet niet of het klopt... bij mij is de baby in ieder geval laatste dagen OPVALLEND weinig aan het bewegen maar voel 'm nog wel elke dag voldoende hoor... maar vraag me af of het wat zegt... hoop dat er gereageerd word.

Groetjes, Lieke.

3. Lieke87

Lieke87 Actief lid

Sep 11, 2007
    308
    0
    0
    Elburg
    We zijn trouwens allebei bijna even lang zwanger, grappig:)

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Eva was tot het laatst toe erg actief, zoals altijd! En toen braken opeens mijn vliezen, toen voelde ik haar wat minder, maar dat is nogal logisch met minder water ;).

5. Dushi

Dushi Niet meer actief

hmm... weet het niet.

Onze kleine meid is de hele zwangerschap heel druk geweest.
    In de week voor de bevalling ben ik twee keer voor een CTG geweest. Ik voelde haar minder.
    Het zou kunnen, maar ik had meer aan andere signalen. De betere voorweeën zeg maar :confused:

Uiteindelijk mocht ik er 43 uur actief naar uitkijken!

6. mama33

mama33 Actief lid

Sep 11, 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    Bij allebei mijn bevallingen zijn ze aktief geweest tot en met de dag van bevalling. Niks gemerkt ervoor!

7. meisje2000

meisje2000 Actief lid

Mar 18, 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Bij mij is de kleine meid ook tot het einde actief geweest.

8. Druif

Druif Bekend lid

Jul 8, 2006
    730
    0
    0
    @Lieke87, ik ziet het. We schelen maar een dagje. :)

Maar zo te horen aan de andere ervaring is het maar een van de vele praatjes waar we ons graag aan vasthouden. Je wil het ergens graag weten he, wanneer de baby zich aandient.

9. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    bij mijn werd mijn bloeddruk ineens een stuk hoger, dat was voor de verloskundige een teken dat ze er aan kwam

10. Elly1979

Elly1979 Actief lid

Jan 14, 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo,

Ik voelde al vrij vlot leven toen ik zwanger was, al met 15 a 16 weken.
    Tamara was een hele drukke baby in m'n buik, m'n buik was soms net een golfslagbad.
    Zelfs na het breken van m'n vliezen en tussen de weeen door voelde ik haar schoppen en duwen...

Bij de ene wordt het misschien wat rustiger als de bevalling dichterbij komt, maar bij mij was dat zeker niet het geval...

He succes met de laatste loodjes he en een fijne bevalling toegewenst.

Liefs Elly.

11. Lieke87

Lieke87 Actief lid

Sep 11, 2007
    308
    0
    0
    Elburg
    @ Druif; Inderdaad, ik heb heel vaak van die 'voorgevoelens' maar niets waar ik me echt heel erg aan vast kan houden van; nu gaat het gebeuren... ben zo benieuwd... van mij mag het vandaag gebeuren.

12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Daan was ook nog in volle bedrijven tot me vliezen braken.

13. heidi77

heidi77 Bekend lid

Aug 12, 2007
    922
    0
    0
    niks ben schippersvrouw
    omg emmen
    bij mij waren beide meiden druk tot op het laatst...tessa de jongste nu is met keizersnede geboren maar nanouk gewoon op de natuurlijke manier en die was in mijn buik nog druk aan het feesten terwijl ik 4 cm ontsluiting had,toen de vliezen braken werd ze rusitger...maar tot die tijd hoorde je haar vaak schoppen op de ctg van de buik die ze maakte.....dus bij mij waren ze niet echt rustiger behalve toen ik in het laatste stuk van de bevalling kwam.....en dat was 3 uurtjes voor ze eruit was....gr heidi

14. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Die heb ik nog niet eerder gehoord, interessant! Heb zelf een huistuinenkeuken-bloeddrukmeter in huis en kan dus wanneer ik wil mijn bloeddruk checken. Ik zal eens vragen aan mijn VK of zij een hogere bloeddruk ook als een teken zien. Zo ja, dan ga ik rond de uitgerekende datum flink meten hihi :D

15. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Yep, ook mijn bloeddruk steeg beide keren, een paar dagen voordat de jongens geboren werden.
    Oja, en ik groeide de laatste week ook niet meer, was zelfs een paar ons afgevallen.

Of ze ook rustiger werden in hun bewegingen... eh, dat weet ik niet meer :oops:

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Mijn bloeddruk steeg vanaf week 38, maar ben met 41 weken bevallen ;).

Maar mijn hoge bloeddruk kwam door mijn slaaptekort, dus dat telt niet echt mee. Maar vaak stijgt je bloeddruk aan het einde van je zwangerschap, dus ik denk dat het dan puur toeval is geweest...

17. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Oh oh dan ga ik bnnenkort bevallen ;)
    Ik stond vanmorgen op de weegschaal, tot nu toe groei ik erg hard de laatste tijd, maar vanmorgen was ik ongeveer een halve kilo lichter...

Maar, ik denk eerlijk gezegd dat het vocht zal zijn. Morgen zal het vast weer het oude gewicht zijn. Aanstaande zaterdag vieren wij nog een groot feest thuis, dusseh ik heb nog geen tijd om te bevallen hoor ;)

18. memke

memke Actief lid

Jun 15, 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    bij mij daalde zelfs de bloeddruk, ik had erg hoog steeds en de dag voor de bevalling was de bloeddruk flink gezakt!
    En qua bewegen, tsja ze zeggen vaak als ze minder bewegen, stilte voor de storm..
    Ik moet het nu nog even afwachten

19. momhairy

momhairy Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    2,180
    0
    36
    kapster
    bij mij werd me bloeddruk ook soms wat hoger.
    de ene dag wel andere dag niet.
    de kleine was wel stiller bij mij maar het schijnt niet veel uit te maken hoe het beweegt.
    heb wel eens gelezen dat er bij een vrouw de kleine tijdens de bevalling nog vrolijk door bewoog en best hard.

ik had twee dagen voor mijn bevalling nog een ctg gehad omdat ik minder leven voelde maar alles was goed dus hij zei...stilte voor de storm misschien en tja bij mij was dat ook zo haha.

20. Bloem

Bloem Actief lid

Dec 21, 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Hier nu sinds dagen een erg onrustig kind, weet niet wat ik mee maak, ook wat steekjes onder bij m'n schaam lippen zeg maar, maar ik durf nergens meer vanuit te gaan... zit nu weer beneden kan niet slapen van de onrust in mezelf en die kleine.. ook veel harde buiken gehad vanavond, maar dat valt nu weer mee.
    Vanavond wel 2 glazen cola op dus wie weet daarvan....

Share This Page