Hallo Mijn kindje ligt nog in een stuit maar gelukkig heeft ze nog wat tijd om te draaien dus ik hoop dat ze dat ook zal doen. Ik heb begrepen dat mocht dit niet gebeuren dat er ook weleens een draaipoging wordt gedaan (standaard?). Misschien een hele domme vraag hoor, maar hoe gaat dit in zn werk? War doen ze dan precies? . En doet dit pijn? Liefs Jessy
Ja, ik heb er wel ervaring mee! Helaas kan ik erbij zeggen, want ik heb dit vanmorgen dus moeten "ondergaan". Ik kan op zich best wel wat hebben hoor, maar ik heb dus kennelijk zulke stevige buikspieren (jarenlang geturnd) dat het echt niet lukte en alleen maar héél erg zeer deed. Maar hoe het ging kan ik je wel vertellen, want het hoeft bij jou natuurlijk helemaal niet zo te zijn dat het zo'n pijn doet, en je hebt inderdaad nog even tot het "moet": - eerst aan de CTG (hartfilmpje van de baby) - dan een tabletje tegen spierspanningen, een soort weeënremmer - vervolgens proberen ze door de buikwand heen, het kontje een stukje omhoog te tillen en tegelijk het hoofdje naar beneden te duwen (ze hebben het bij mij alletwee de kanten op geprobeerd) - in principe duwen ze tot de helft, zodat de baby als het ware dwars in de buik ligt, en dan zou hij door moeten glijden zodat het hoofdje onder in het bekken terecht komt. Dat is dus bij mij niet gelukt helaas: wel tot de helft, maar het doorglijden wou echt niet: ik heb een echt dwarsliggertje in mijn buik. - en daarna moet je weer een half uurtje aan de CTG om te controleren of de hartslag van de baby ok blijft. (onverstoorbaar was die van mij, hij was alleen maar héél erg wakker geworden en ging effe lekker jumpstylen ofzo, mijn hele buik ging heen en weer ) Groetjes en succes als jij over een tijdje misschien ook moet! Laura
Ik heb een draaipoging gehad. Het is niet standaard, je moet het zelf willen, en alle factoren moeten gunstig zijn, bv. dat het kindje zich goed voelt enz. Bij mij ging het zo: Eerst aan de ctg, dan tussendoor een echo. Alles zag er goed uit, dus kreeg ik een infuus met een weeenremmend middel. Dit is meer bedoeld om de baarmoeder te ontspannen. Bij mij was er een gyneacoloog en zijn assistente, ieder aan 1 kant van het bed, en zo probeerden ze samen te draaien, de 1 hield zich bezig met de billetjes, die moesten uit het bekken worden gelift en dan gedraaid, en de ander probeerde het hoofdje mee te laten draaien. Tijdens het proces werd een paar keer gecontroleerd dmv echo, en erna ook nog eens. Heb na de poging nog een half uur aan de ctg moeten blijven, om zeker te weten dat het geen effect heeft gehad op de kleine. Helaas was dit een loze poging en draaide hij niet, en is hij alsnog met een keizersnde geboren. (We kregen de keuze keizersnede of vaginaal). Ik hoop dat je hier wat aan hebt? Als je nog vragen hebt, lees ik het wel. Succes!
Hier heb ik zeker wat aan, klinkt niet prettig maar goed, ik heb mn antwoord! Bedankt meiden! Liefs Jessy