Lieve mama's ik had een vraag. De laatste weeken heb ik veel last van voor weeën. Maar afgelopen week werden ze echt heftig het zet alleen niet door naar paar uur trekt het weer weg en is alles weer normaal. Nu zijn gisteren rond 5 uur mijn vliezen gebroken. Voelde tijdens een wee Plop en toen stroomde het. En bij elke wee vloeide er wat uit. Druppels gewijs zeg maar. Vanochtend is verloskundige geweest maar toen is het vloeien gestopt ook de weeën waren weer weg getrokken alleen harde buiken. Gister avond wel wat opgevangen foto van gemaakt en weer weg gegooid (was bij mn ouders dus niet bewaard) verloskundige dacht ook gelijk vruchtwater. Nu hopen dat de weeën doorzetten. Anders moet ik naar zh vanavond en gaan ze mij morgen inleiden. Toch twijfel ik. Kan het zo in eens stoppen met vloeien? Verloskundige zei wel het kan want ik zie dat jij je slijmprop nu ook aan het verliezen bent. Straks is het gewoon urine of slijm verlies zeg maar wat 😳 Gaan ze dan nog wel inleiden? Het liefst beval ik thuis. Wie herkent dit mischien een beetje? Bij mijn eerste zoontje ging het een stuk gemakkelijker 😅 4 uur gebeld 6 uur was hij er. Liefs onzekere mama
En nog aan het rommelen? Als ze zeker weten dat het vruchtwater is dan gaan ze zeker wel inleiden! Je mag toch niet meer dan 24uur gebroken vliezen hebben.
Als de baby dieper gaat liggen, kan dat als een soort stop werken waardoor je dus minder vruchtwater verliest.
Gister avond moesten wij om half 6 in zh zijn. Naar een uur aan de scan bleek ik wel weeën te hebben maar ik voelde ze niet. We hadden een hele lieve vrouw en legde alles heel goed uit. Ze zei ik ga er van uit dat je een scheurtje boven in hebt zitten. Dat je daarom geen vruchtwater meer verliest. We gaan je opnemen. Zetten de weeën niet door leiden we je morgen in. Baalde maar alles voor kleine uk. Tot dat er een andere vrouw kwam. Andere was vrij. Deze nam het over. Kwam al klagend binnen van pfff wat druk vandaag jij kan er ook nog wel bij met geërgerd gezicht. Toen ze ze vind dat je maar een raar verhaal hebt. Ik maak een echo kijken hoeveel vruchtwater je hebt. Dit bleek nog heel veel te zijn. Waarop ze zij. Ga maar naar huis. Jij hebt je vliezen niet gebroken... Tja zitten we dan wachten tot gup zich meld. Vind maar raar gegaan.
Dat van die laatste zou ik echt niet accepteren. Ook een kleine vliesscheur kan leiden tot infecties! Ik zou je eigen VK even laten bellen ofzo!
Helemaal eens met bovenstaande! Goed op jezelf en de baby passen en je niet zo weg laten sturen, infecties kunnen nare gevolgen hebben
Ben er nu ook enorm onzeker over. Heb mijn verloskundige gebeld. Ze zei heb liever wel even dat je om de 4 uur temp op meet. Heb ik iets verhoging of wat dan ook gelijk bellen. Tot nu toe ook geen vruchtwater meer verloren naar mijn idee. Daardoor zei mijn verloskundige dat ze het waarschijnlijk toch gelijk zouden hebben in zh. Vanmiddag wel weer flink in voorweeen gezeten maar nu weer nergens last van.
Ik verloor snachts ook beetje vruchtwater, liep een paar uur door met scheutjes. Daarna niets meer maar was toch echt aan het bevallen hoor. Was ws ook hoge vliesscheur. Wel in zkh terecht gekomen helaas door meconium houdend vruchtwater. Eerst wel vruchtwater verliezen en later niet meer zegt dus niet.. Ik wilde ook heel graag thuis bevallen maar kijk er toch goed op terug. Goed je wensen bespreken heeft mij goed geholpen daar! Succes!
WoW wat een aso vk die later kwam!! Ik zat zaterdagochtend op de wc en hoorde van alles druppelen terwijl ik niet aan het plassen was, zag ook vlokjes erin en dacht dus dat mijn vliezen waren gebroken. Toen ik ging lopen in huis stopte het al, dus ik dacht dat ik me dan vergist had. Was al die valse signalen zo zat dus ik stelde voor om boodschappen te gaan doen met mn man. In de retedrukke AH begon het meer te lopen...! Ze waren wel degelijk gebroken. Belde de vk en die bevestigde het. Ook bij mij kwam de bevalling niet op gang. Zondag echo en ook heel veel vruchtwater nog (verloor ook nauwelijks). Zondagavond naar het zkh gegaan ivm regelmatige weeen en maandagochtend doorgeleid omdat het niet doorzette.. ik had stiekem al 5-6cm en nog maar een dun randje (negatieve vk van die nacht zei dat mijn weeen niks deden, dat ik max 1-2cm zou hebben en dat ik beter een slaappil kon nemen.. en dat ze het ook zoiets vond om me naar huis te sturen.. vond het zo'n pessimist.. en ze had dus niet gelijk..) idd een hoge vliesscheur en daardoor onderin nog veel vruchtwater waardoor het niet doorzette. Zou echt bellen en je niet laten afschepen! Succes!
Bedankt voor al jullie berichtjes. Ik heb toch maar weer gebeld was kapot van de onzekerheid. Dus vanmiddag mijn eigen lieve verloskundige gehad die even kwam kijken weeën waren er dus wel voelde ze alleen niet had 4cm ontsluiting kwart voor twee vliezen door geprikt ( bleek dus gelukkig geen gebtoken vliezen te hebben gehad) kwart voor 3 is onz zoontje Collins geboren. Bedankt dames!! Blij dat ik toch gebeld had.
Van harte gefeliciteerd!! Bij mij werden de vliezen toen alsnog doorgeprikt omdat onderin nog veel vruchtwater bleef zitten vanwege de hoge vliesscheur