Hoe gaat ziekenhuisbevalling? (wil in Gorinchem)

Discussie in 'De bevalling' gestart door MamaKitty, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik wil MISSCHIEN (zie ander topic over twijfels) in het ziekenhuis bevallen ivm ruggenprik, MAAR wil eerst graag weten hoe dat gaat.
    Graag hoor ik jullie ervaringen, feiten en tips.
    Kun je meteen komen als je weeen hebt, als je vliezen gebroken zijn of word je tot 5cm weggestuurd weer naar huis ofzo?
    Graag hoor ik alle feiten vooral maar ook ervaringen!
    En dan wil ik persee een ruggenprik dus daar moet rekening mee gehouden worden want volgens Kwebbeltje in ander topic zetten ze die na 5/6 cm niet meer.....wie oh wie kan mij vertellen hoe if wat?
    AUB van begin tot eind....wanneer kom je, wat doen ze dan, wanneer mag je na bevalling naar huis, hoe gaat het dan met kraamzorg etc etc etc

ps ik wil bevallen in het Gorinchem Beatrix ziekenhuis, dus ervaringen over dat ziekenhuis zijn ook zeer welkom!

2. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ik ga in een ander ziekenhuis bevallen en dit is mn eerste kindje, dus ervaring heb ik niet, maar ik kan je wel vertellen hoe het bij ons in het skh zal gaan (wat ze me verteld hebben dan he).

Bij een eerste zwangerschap moet je bellen als je vliezen gebroken zijn of je een uur lang iedere 5 minuten weeën van 1 min of langer hebt. Bij een Of als je voor de 37 weken weeën krijgt.

Dan wordt je opgenomen op de verloskamers en daar ga je bevallen. Als je med. indiatie hebt maken ze eerst een ctg, anders controleren ze de kleine met een doptone.

Een ruggeprik kan in veel ziekenhuizen niet 's nachts (geen anesthesie in huis). En na 7 cm (dacht ik) zetten ze die niet meer, want de laatste cm kunnen snel gaan en als je gaat persen moet de pomp weer uit, omdat je anders niet voelt wat je doet.

Als de hele bevalling zonder gekke dingen verlopen is en je weer kunt plassen en douchen, mag je naar huis. Meestal na een uurtje of twee werd mij gezegd.

Nogmaals, dit is van horen zeggen, ik heb er zelf nog geen ervaring mee.
    Succes met je keuze.

3. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Hmmm dit word mijn 2e en in het ziekenhuis waar ik wil bevallen is wel 24x7 een anesthesist in huis...

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ik had vanaf 19 uur weeen, om 22:30 gebeld en om 23:00 waren we in het ZH. Ondanks dat ik 5 minuten er vandaan woon en pas 1,5 cm ontsluiting had werd ik niet weggestuurd, we mochten zelf kiezen.

Ik had nogal een lange bevalling en heb verschillende vk's gezien. Iedereen was wel lief hoor, werd goed verzorgd en toch lekker met rust gelaten zeker in het begin. Ik had 8 cm ontsluiting en tijdens de weeen maar 6 en er kon nog prima een ruggenprik werden gezet. Waarom wil je per se een ruggenprik?

Wilde het liefst thuis bevallen, maar dat kan hier niet, al met al ben ik blij dat k in het zh was!

5. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    Hoi meis,

Ik zal hier mijn verhaal ook even neerzetten en niet bij de maartmama's/
    Mijn vliezen braken om 2u15 en kreeg meteen regelmatige weeen. Om 3u toch beslist om naar ziekenhuis te gaan (om de 4 min weeen op dat moment) en daar kwamen we rond 3u30 aan. Bij controle rond 4u bleek dat ik al 5cm ontsluiting had. Lekker in een warm bubbelbad gaan zitten. Kwam hierdoor in een weeenstorm terecht en smeekte om een ruggeprik. Ze zijn meteen komen kijken hoever ik was en wilde de anestestist al oproepen (was toen rond 5u), alleen had ik al 8cm ontsluiting en zeiden ze dat de tijd tss de weeen nu te kort was om stil te zitten om die prik te zetten dus wilde ze het niet meer zetten. Zeker met de snelheid waarmee het ging. Heb de laatste cm's dus weggepufd en om 6u50 had ik mijn dochter in de armen.

Was ook heel blij dat ik in het ziekenhuis was want door de stortbevalling (in 4,5u tijd van niets naar een baby) had het kindje het heel zwaar. Toen ik persweeen kreeg zakte de harttonen tot onder de 50 slagen. Toen met spoed een knip en de vacuumpomp en binnnen de 2 min was ze er. Was heftig maar 10min wachten was geen optie meer! Moet er niet aan denken dat dit thuis zou gebeuren en je dan met persweeen in de auto moet. Bovendien is het voor ons ook 15min rijden naar het ziekenhuis.

Dus voor mij een tweede ook weer in het ziekenhuis. Alleen ligt de motivatie nu anders, Bij een eerste wilde ik de zekerheid van een epidurale verdoving, nu ik weet dat ik het ook kan zonder is dat geen reden meer. Wel mijn stortbevalling (wat bij een tweede ook zo zal zijn) en de risico's die daar voor een baby'tje aan vasthangen wil ik dat ze meteen kunnen ingrijpen wanneer dat nodig is!

6. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Bedankt voor jullie verhalen!

Ik wil een ruggenprik omdat mijn 1e bevalling een hel was......6uur lang een weeenstorm gehad.....wat je niet weg kunt puffen....dat risico ga ik niet weer lopen.

daarbij in het ziekenhuis omdat we toch minimaal een half uur weg wonen van het ziekenhuis en als ik daar met hevige weeen heen moet word ik niet vrolijk.....of met persweeen....ik wil er op tijd zijn...

Deel Deze Pagina