Ik ben nu 34 weken zwanger van de tweede en mijn dochter is 19 maanden oud. Uiteraard hoop ik een "normale" bevalling (in het zkh) te hebben en snel weer thuis kunnen zijn, maar het kan ook anders lopen. Wat zou ik van tevoren kunnen regelen zodat ik mijn dochter met gerust hart met opa en oma kan laten? zelf zat ik te denken: - dagindeling uitprinten en bespreken; - misschien makkelijke kleren klaar leggen; - voorraad voeding of is het overdreven - bed voor opa en oma opmaken alle tips zijn welkom!
Ik loop hier ook altijd met schema's te sjouwen als ze gaan logeren bij opa en oma. Meer als reminder als ze het even niet weten qua hoeveelheden, tijden etc. Het is volgens mij geen doen om zo ver van tevoren alles al klaar te hebben staan. Ik heb voor mezelf een checklist gemaakt voor wat er in ieder geval nog gedaan moest worden. Als dan de weeen beginnen heb je nog tijd genoeg (ja, ik weet er zijn ook gevallen waar het stuk sneller gaat) om alles bij elkaar te zoeken. Ik had ook geen tas klaar staan. Ook de spullen voor de oudste zijn toen bij elkaar gezocht, het bed voor opa en oma is opgemaakt door manlief. Hij had overigens al wel vaker bij opa en oma gelogeerd, zodat ze ook weten wat ze aan elkaar hebben. Zelfs al is het gewoon thuis.
ik ben momenteel 35 weken zwanger en heb een dochter van ruim 2, ik zorg ervoor dat ik een tasje met kleding klaar heb staan waarin haar belan grijkste spulletjes zitten zoals slaapzak en een doekje (want anders slaapt ze niet) wat schone kleren en wat luiers.. Volgens mij ben je dan al een heel eind.. Verder laat het los en ga uit van het gezonde verstand van mensen..
Wat ik niet snap trouwens je kind is 19 maanden oud? over welke schema's heb je het dan? en voeding? e eet toch gewoon wat jij eet?
Onze zoon was 26maanden toen onze tweede kwam. Ik had in zijn kledingkast zn koffer klaar staan met rompers,een shirt "ik ben grote broer",een spijkerbroekje en een lijstje wat nog mee moest (knuffelbeer,speen) dus de dingen die nog niet ingepakt konden worden. Ik vond het wel prettig dit klaar te hebben zodat ik daar niet over hoefde te denken. Overigens hadden mn schoonouders dit zelf ook kunnen pakken want die komen zo vaak langs dat ze wel weten wat ze hebben moeten. Opa en oma pasten op,die doen dat vaker dus hier geen schema's ofsow. Oma had wel standaard haar mobiel bij waar ze naar toe ging en ik had het telefoonnummer van de zaak van opa en het nummer van oma op ons whiteboard gezet. Een maand voor de uitgerekende datum gingen opa en oma op vakantie naar oostenrijk en voor die periode had ik een andere oppas geregeld mocht het nodig zijn. Xx
bedankt, meiden, en tip over de slaapzak is een hele goede - mijn dochter slaapt ook niet zonder haar slaapzak. rodebanaan, ik bedoelde meer een schema met dagindeling, zoals: als ze wakker wordt dan drinkt ze nog een flesje Nutrilon en pas om 9 uur eet ze pap, dan lunch en rond 12-30 slapen - niet om twee uur bvb, want dat zou veel te lang voor haar zijn. dat soort dingen. Onze opa en oma zijn allebei 82 jaar oud en ze passen nooit langer dan een paar uurtjes op, dus een hele dag (en nacht, of zelfs meerdere dagen) zou iets nieuws zijn. sassie25, ik had met mijn dochter een supersnelle bevalling, als het deze keer nog sneller gaat of net zo als vorige keer, dan heb ik geen tijd om iets anders te doen behalve zorgen dat ik zsm in het zkh kom
Ik heb gezorgd dat mn tante kon komen zodra het nodig was. Had idd schema en ritueeltjes enz opgeschreven ( is gewoon ook fijn voor degene die oppast wnat ie weten ook niet altijd hoe of wat) Ik moest rond 1645 weg, had eten in de vriezer voor nood ( stamppotje) Mn tante heeft hem op bed gelegd, was helemaal goed gegaan alles... Had ook voor papa ( ik bleef slapen in het zh) een hele brief gelegd voor het ontbijt kleertjes klaar gelegd...ook oor als het mis ging...en al een tasje in gepakt met briefje wat mee moest ( luiers, doekjes drinken, tussendoortje) voor als zen naar mij toe kwamen. En mn moeder ging sowieso naar mn man toe volgende dag om te "helpen" haha Oh en mijn bealling duurde 2.5 uur ( maar wilde wel graag rusten door te slapen in het zh...en mn zoontje had het toch niet door want hij sliep immers al en sochtends kwam hij meteen) vond het ook beter idee dat ik niet ineeens met een baby thuis was als hij wakker werd...maar hij dus zn broertje kwam "ophalen" en thuis brengen en zogenaamd alles kon laten zien enz..
ik ga straks gewoon alvast een vluchttas voor haar neerzetten, gebeurd het snachts blijft ze lekker thuis en komt er iemand hiernaar toe dus heeft ze de spulletjes gewoon hier. Schema's doen we niet aan..althans ze kennen haar ritme wel zo ongeveer
Ik heb hier ook een tas klaar met schone kleren, luiers enzo. Als het begint komt mijn moeder haar ophalen, en als het 's nachts is dan komt ze ook en blijft ze op de bank slapen tot dochter wakker wordt. Ze kan de slaapzak en knuffels uit bed plukken en mee nemen., Ze weet precies wat ze nodig heeft, ze is wel vaker bij opa en oma. Bovendien weet mijn dochter ook heel goed wat ze mee wil nemen. Ook staat een toilettasje klaar met vitmaines, hoestdrank, tandenborstel etc. Mijn moeder heeft brood, beleg, toetjes etc in huis gehaald wat zij lekker vindt dus alles is er. En als ze wat vergeet, of er gaat iets niet helemaal zoals thuis, nou ja, dat is voor een keer toch ook niet zo erg? Als ze een keer geen melk krijgt 's ochtends overleeft ze dat denk ik ook wel. Misschien een tipje; Als opa en oma niet gewend zijn om op te passen en ze zijn al 'zo oud' misschien is het dan handiger om iemand te vragen die wat vaker oppast?
Hier ook een tas met kleding, wat luiers en doekjes en een plastic bordje en bekertje. Dit omdat mijn zusje hem hier al twee keer 's nachts heeft op moeten halen en ze zelf nog geen kinderen hebben.
Bedankt weer voor de nieuwe reacties. Woezel25, opa en oma zijn gelukkig hartstikke fit en actief en ze kunnen prima oppassen. Ik heb hier ook geen probleem, hoor, het is meer: hoe kan ik me het beste voorbereiden en rust creeeren.