Mijn dochtertje is op de valreep officieel prematuur geboren met 36 weken en 4 dagen. Nu is het zo dat ze nog steeds achter loopt met drinken. Ze drinkt momenteel 8 voedingen van 70cc en is 2 weken oud. Ze weegt momenteel 2700 gram. Ze krijgt dus om de 3 uur een fles. Ook in de nacht. Dat betekent voor ons 2 keer per nacht eruit voor een fles. Weet iemand wanneer we naar 1 nachtvoeding mogen ? Is dat bij een bepaald gewicht of bij een bepaalde hoeveelheid voeding ?
Ik kan me herinneren dat ons zoontje de laatste weken in het ziekenhuis 7 voedingen kreeg. Hij kwam naar huis met 3,6 kilo. Weet dus niet meer of dat pas vanaf 3 kilo was of ook al daarvoor. Zoontje vroeg thuis de eerste 3 maanden 8 voedingen. Wij hebben dat gewoon gegeven. Hij kreeg dus flesvoeding op verzoek.
Drinkt ze haar flesjes op? heb je het idee dat ze meer wil? Mijn dochter is geboren met 29 weken en kwam thuis met 7 voedingen. Wij lieten zich haar zichzelf melden voor de laatste fles met een max van 00.00 uur s nachts. De ervaring was dan dat ze weer goed uit kwam om de volgende dag te starten. Ze was toen net 3200 gram en mocht 6 uur slapen. Volgens mij mogen ze per zoveel kilo zoveel uur slapen s nachts . Maar dat zou ik even navragen in het ziekenhuis als je nog op controle moet of bij het consultatie bureau. Wij konden de high care altijd bellen voor dit soort dingen. groetjes Jolanda
Nou we bieden haar per vandaag 90 aan maar ze drinkt heel wisselend. De ene keer maar 60 of 70 en nu net wel 90 er is echt geen touw aan vast te knopen.
lastig is dat he met die kleintjes. het enige wat ik nu wel weet is dat dochterlief t zelf wel regelde en "vanzelf" flessen liet vallen en/of aangaf meer te willen. Zou even navragen hoe lang ze s nachts mag slapen en haar dan zelf laten komen.
Onze dochter is met 35 weken geboren en ik meen me te herinneren dat ze na 1 maand naar 1 nachtvoeding ging. De eerste maand had ze er 2 nodig. Ze woog toen 3200 gram. En ze sliep van 11 tot 7 na 3 maanden. Ze woog toen net 5000 gram. Ik meen me te herinneren dat de kinderarts ons ook zoiets gezegd had dat in zijn ervaring kinderen ongeveer 5 kg moesten wegen, wilde het lukken de hele nacht door te trekken zonder voeding. Maak je je dochter wakker voor de nachtvoeding? Anders zou je ook kunnen kijken hoe lang ze het trekt met 1 nachtvoeding. Er zijn wel geluiden waar gezegd wordt dat jonge kindjes nachtvoedingen nodig hebben om de bloedsuikerspiegel op peil te houden, maar ik denk dat een kind uiteindelijk zelf wel aangeeft wanneer een nachtvoeding niet meer nodig is. Ik heb het onze dochter iig zelf aan laten geven.
Het klinkt het zelfde als hier. Ons meisje is maandag 3 weken. Ook zei krijgt 90 cc in de fles en drinkt heel wisselend. Soms 60 soms 80. De kraam Hulp zei de laatste nacht wel dat we snachts er maximaal 5 uur tussen mogen houden maar ze meld zichzelf wel. Soms al na 2 uur. Vind het wel lastig. Overdag moet ik haar wel wakker maken, dus waarom ze snachts dan steeds wakker word. Ook jammert ze erg in haar slaap. Dit doet ze overdag ook veel minder. Zit te denken om een speentje te gaan proberen. Kijken of dit meer rust geeft. Als iemand nog tips heeft?! youngmommie ik zou de wekker zetten op 5 uur later en dan kijken of ze dit red of zich eerder meld. ons meisje is geboren met 36+5 ( 20 april)woog bij geboorte 2735 en inmiddels 2890!
Als je wil kun je altijd even het bureau bellen of mailen. Krijg altijd binnen 24 uur antwoord is mij hier belooft. ( had eergisteren zoon intake thuis)
Als je wil kun je altijd even het bureau bellen of mailen. Krijg altijd binnen 24 uur antwoord is mij hier belooft. ( had eergisteren zoon intake thuis)
Hier heeft vooral N best lang op 8 voedingen gezeten. Ze dronk ook heel wisselend, de ene keer 50 en de andere keer weer 80. Volgens mij ging ze na 2,5e maand wat meer uren achter elkaar slapen (ze heeft een maand in het ziekenhuis gelegen) We hebben haar nooit wakker gemaakt trouwens. M heeft ongeveer een maand 8 voedingen gehad en ging toen over op 1 nachtvoeding. Zou inderdaad even overleggen met de kinderarts.
Jurre was niet prematuur (4kg en 39+2), maar die slaat pas nu hij 10w oud is de nachtvoeding van 3am over. Ik geef s nachts BV op verzoek, maar zou ik FV geven, dan zou ik kijken of ze erom kwam. Ik zou er niet voor wakker maken.
Wij hebben de kids 's nachts ook nooit wakker gemaakt voor de voeding. In het ziekenhuis kregen ze om 's nachts om 01.00 en 06.00 uur een voeding, vanaf volgens mij week 37. Bij de ene dochter iets eerder en de ander iets later. Nu thuis voeden we op verzoek. Ze hebben sinds thuiskomst de eerste paar weken 2 nachtvoedingen gehad maar sinds 1 maand gecorrigeerd nog maar 1 nachtvoeding. De afgelopen week hebben ze zelfs al een paar nachtjes doorgeslapen. Maar wisselt om de dag . Van de kinderarts mag ik gewoon wachten tot ze zich melden en hoef ik ze niet wakker te maken. Maar ligt er denk ik wel aan dat ze al wat ouder zijn en meer wegen.
Jelte is met 36+4 weken geboren en is dus een rand prematuur. Hij is vandaag precies 7 weken oud Fijn te horen dat we niet de enige zijn die nog best lang om de 3 uur moeten voeden. Als je bij de babymassage hoort dat zij om de 5 uur komen denk je echt dat wil ik ook maar zij hebben hun kind met 40 weken of langer gekregen. Hij komt ook nog steeds om de 3 uur en soms nog eerder. In het zh zeiden ze dat we het echt tot 3 uur moesten rekken ivm dat ie anders 10x per dag kwam en ik dan alleen maar aan het voeden was (ik geef bv) Gisteravond wilde die heel de avond eten en de laatste keer dat ie at was om 10 uur en toen kwam ie pas om 3:00 en daarna om half 7. Heerlijk zo'n nacht, ben benieuwd of het eenmalig was of dat het voortaan altijd zo gaat. Hopelijk kunnen we snel allemaal nachten doorslapen
Mijndochter is 6 maanden en heeft overdag kang zelfs om de 2 uur gedronken. Ik wil niet dat ze krijst van de honger dus elke keer maar aanleggen. 'S nachts sliep te door maar nu komt ze vaak weer om 4 uur. Je moet maar zo denken; goed voor de productie Mijn dochter is trouwens geboren met 36.5 is ze dan ook randprematuur? Ze was ook licht, 2240gr & 44 cm (ingeleid, laagste gewicht was2100 Gr.)
Ons is gezegd dat Jelte met 36.4 randprematuur is dus daar gaan we dan maar van uit Dat is ook de reden dat we naar het ziekenhuis moesten na de bevalling (ik wilde in het zh bevallen maar had gelijk 10cm dus moest thuis bevallen) Hij was met de geboorte 2465 gram en 44 cm. Gisteren naar het cb geweest om te wegen en nu weegt ie met 7 wkn 4100 Gr dus hij eet genoeg lijkt me hihi.