vreemde menstruatie

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by betties, May 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Hallo,

Ik heb al enkele maanden een 'vreemde' menstruatie. Ik zal even uitleggen wat ik bedoel. Mijn cyclus is heel regelmatig, tussen de 26 en 28 dagen. Zo'n ruime week voor die termijn begint het gedoe al, buikpijn, vreselijk moody, een beetje spotting, een beetje bruinig verlies. Maar dat zet dan steeds maar niet door. Daardoor vind ik het ook moeilijk om te bepalen wat 'dag 1' is. Als het dan doorzet (de dag dat ik echt een maandverbandje ga dragen en gewoon bloed verlies) dan is dat vaak maar 2 dagen wat meer en dan weer een dag of hooguit twee dagen wat bruinig gepruttel. Eigenlijk is altijd wel het geval dat ik een maandverband vervang omdat het lekker fris voelt dan dat het nodig is...

Is dit iets waar ik iets mee moet doen? Ik ben nu al zo'n beetje 14 ronden bezig voor een tweede kindje (eerste kind en miskraam was binnen 2 maanden gepiept).
    Ben wel een beetje klaar met dit 'gedoe'.

Groeten.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

het is inderdaad niet veel bloedverlies maar je cyclus is heel regelmatig en je hebt wel 2 dagen rood bloedverlies. Dus dan valt dit binnen het normale.
    Doordat je langer dan een jaar bezig bent kom je - als je dat wilt- wel in aanmerking voor verder onderzoek. wil je dit, maak dan een afspraak bij je huisarts. De kans dat er iets wordt gevonden is heel klein, je bent tenslotte al 2 keer zwanger geworden.

Mirjam

Share This Page