Ik heb de bevalling zonder pijnstilling gedaan.. Hoe? tsja, heel snel! haha 's ochtends (vrijdags) nog op controle geweest (40.2 wk) was nog niks aan de hand. Kreeg een nieuwe afspraak mee voor de maandag. 's avonds om 22:00 uur braken spontaan mijn vliezen, om 22:30 uur in het ziekenhuis, weeenstorm en om 0:30 uur was mijn dochter geboren.
Hier heb ik veel aan! Ik ga vanaf 20 weken Haptonomie doen en ga een boek bestellen over Hypnobirthing inclusief cd en wil graag in bad bevallen Heb nu inderdaad de gedachte ik laat het over me heen komen en elke wee brengt mij dichter bij het wondertje.
Hier beide gehad! De eerste met ruggenprik en ik vond het doodeng. Geen gevoel meer in je onderlichaam en de prik zelf zetten was ook zeer pijnlijk. En daarna een catheter, nee ik persoonlijk vond het geen aanbeveling. De tweede bevalling dan ook zonder pijnstilling gedaan en dit voelde gewoon goed! Gewoon de natuur zijn gang laten gaan en de pijn ondergaan. Nu bij de derde wil ik dus absoluut dus weer zonder bevallen.
Na mijn eerste bevalling die echt vreselijk was bij de 2de ingeleid en voordat het infuus aangesloten werd al een ruggenprik gehad. Die ruggenprik heb ik in eerste instantie nog niet gebruikt omdat de pomp was ingesteld op zelf doseren met max. Heel fijne bevalling waar ik op een roze wolk aan terug denk.
Bij beide geen pijnstilling. Eerste wel flink pijn gehad weeënstorm geen rustpauze bevalling van 1 uur en 20 min laatste 20 min persen. Tweede duurde bijna 3 waarvan 4 minuten persen en dit zou ik zo weer over doen vond het niet echt pijnlijk eigenlijk.
Ik denk idd dat dat de beste manier is. Als je erg gespannen bent en bang bent voor wat er komt dan maakt je lichaam adrenaline aan en dat werkt juist averechts. Je hoort ook wel eens dat ze zeggen, ookal ga je naar het ZH, blijf zo lang mogelijk thuis. In je eigen omgeving ben je het relaxed en dan gaat het ontsluiten makkelijker. Ik mag helaas niet meer thuis bevallen, maar ik denk dat ik wel weer de douche claim in het ZH!
Ik ga bevallen in het kraamhotel Omdat daar het bad e.d. aanwezig is gaan we zo snel mogelijk daar naar toe zodat we nog rustig kunnen settelen als er uberhaupt tijd voor is natuurlijk
Een kraamhotel is dacht ik wel 'huiselijk' toch? Als je je eigen spulletje mee mag nemen dan moet het vast helemaal goed komen! Het duurt nog wel een tijdje bij je haha
Dat gaat vast helemaal goed komen! Gewoon relaxed en op voor jou de juiste plek. Ik wens je heel veel succes. Heb zelf de cursus hypnobirthing gedaan, en daar heel veel aan gehad (terwijl ik nog niet eens bevallen ben ) En ook over haptonomie goede dingen gehoord.
Ik wil t proberen zonder pijnstilling. Dit is wel mijn eerste dus ik weet niet wat ik kan verwachten.
Bevalling van 26 uur, alleen maar rugweeen en ik kon na een aantal uren echt niet meer. Ruggenprik gekregen, maar helaas werkte die maar deels. Ellendig want ik kon nog steeds alles voelen maar mijn benen niet meer bewegen. Het was echt niet te doen, maar ben die uren op een of andere manier toch doorgekomen. Dochter kwam er maar niet uit. Ze was erg klein, maar ze zat klem en ik kreeg haar niet verder. Uiteindelijk na ruim twee uur persen (zonder ook maar een enkele perswee!!!) en een flinke knip was daar onze dochter eindelijk. Gelukkig, want de gynaecoloog had t al over een keizersnede. Dochter herstelde goed na elke wee, verbazingwekkend. Helaas bleek mijn placenta er niet in zijn geheel uit te willen maar alleen in brokjes. Dus ik moest naar de ok. Daar heb ik geïnformeerd of ik doodging. Nee zeiden ze. En toen werd alles zwart. Pas na drie uur zag ik dochter en man eindelijk weer. Mijn placenta bleek helemaal niet in orde te zijn. Dat was ook de reden dat dochter dysmatuur was en nauwelijks bewoog. Ze heeft t erg zwaar gehad in mijn buik. Gelukkig is ze te vroeg geboren. Langer was achteraf niet verstandig geweest. Eng idee. Hele heftige bevalling, maar ik heb er geen trauma aan overgehouden. Gelukkig maar
We hebben foto's van elke minuut van de bevalling, alle mooie en minder mooie momenten. Er was een stagiaire. Ze was net begonnen en ik kwam haar de dag voor mijn bevalling tegen. Ze liep mee met degene die mijn controles deed. Ik kwam de laatste weken minimaal een keer per dag voor echo en ctg. Dus toen ik de volgende dag ging bevallen heb ik haar gevraagd of ze erbij wilde zijn. Dat wilde ze heel graag. Ik heb één voorwaarde gesteld en dat is dat ze echt overal foto's van zou maken. Dat heeft ze gedaan. En gelukkig maar. De bevalling was zo heftig dat ik veel niet meer wist. De foto's hebben me geholpen om dat te reconstrueren en ook om de bevalling te verwerken.
Echt met.... Ben bij jongste ingeleid en heb spijt dat ik niet eerder om de pijnpomp via infuus gevraagd had. Ik zat in een weeenstorm van 5 uur, en dacht echt dat ik het niet zou redden Ben nu al zover dat ik echt op tijd pijnbestrijding wil.
Bij onze oudste duurde de bevalling ruim 29 uur. Ik kreeg ongeveer halverwege een ruggenprik omdat ik toen al redelijk uitgeput was. Later is er nog 2x een dosis toegediend. De bevalling was ondanks de ruggenprik een ware hel. Bij mijn 2e bevalling zag ik er giga tegenop en was bang dat t weer zo lang zou duren en weer zo pijnlijk zou zijn. Dus had van te voren aangegeven dat ik pijnbestrijding wilde. Maar toen het eenmaal begon ging alles zoooo snel dat er geen tijd meer was voor een ruggenprik. Van t begin tot aan de geboorte duurde het zo'n 12 uur. Achteraf gezien had ik de zelfde pijn als bij mijn eerste bevalling. Die ruggenprik toen heeft naar mijn idee dus helemaal niet geholpen. Ik heb dus geen idee hoe het is om met pijnbestrijding te bevallen. Over een paar maanden mag ik weer bevallen en ga dan niet voor pijnbestrijding. Ik ga er ook vanuit dat de bevalling ook weer minder lang gaat duren dan bij onze 2e spruit.
2x bevallen zonder pijnbestrijding. De eerste ingeleid met gel en kwam al snel in een weeenstorm. Vond het verschrikkelijk maar wilde perse het zelf doen. Tegen de tijd dat ik het echt niet meer zag zitten en uitgeput was heb ik gevraagd voor de ruggeprik, ik werd naar boven gebracht met 5cm ontsluiting ze wilde de prik zette en opeens volledige ontsluiting. Dus geen pijnstilling maar persen binnen 20 minuten was ze er. 2e ook ingeleid dit keer dmv infuus. Meteen weeenstorm vanaf de eerste wee tot ze er was duurde de bevalling 2 uur en 40 minuten. Ook nu weer van 4cm naar 10 .Dus niet eens tijd gehad om pijnstilling te vragen. De verpleegster die er toen was zei we hebben haast dus ik zet het infuus wat hoger. Kan ze er nu nog om wurgen grrr Mocht ik ooit nog normaal bevallen zou ik denk ik wel voor pijnstilling kiezen. Hoor er toch ook veel positieve verhalen over dat je dan toch wel relaxter bevalt. Je moet doen waar jij je goed bij voelt is dat met is dat goed is dat zonder ook prima. Jouw lijf jouw bevalling. Succes
Hier een super snelle bevalling. Vanaf breken vliezen minder dan 2 uur. Ik kreeg wel een infuus en pompje met Remifentanyl, maar heb daar welgeteld 1x op kunnen drukken. Toen had ik al Volledige ontsluiting en werd ie er weer uitgehaald, haha. De weeen waren heftig, ivm weeënstorm, maar kon ze goed wegpuffen. Mijn man heeft me daar super mee geholpen! En heel cliché maar waar.. Zodra Kel op m'n buik werd gelegd was ik de pijn meteen vergeten. Zo mooi!
De eerste keer met ruggenprik. Was een vreselijke bevalling omdat m'n zoontje verkeerd lag met zijn hoofd. Had eigenlijk een keizersnede moeten worden maar ik heb hem er toch zelf uitgekregen ( met alle schade van dien down under) De tweede zonder iets gedaan omdat het gewoon goed en vlot ging. Van de eerste wee tot hij er was ongeveer 5 uurtjes. Op het eind wilde ik eigenlijk wel wat hebben maar toen had ik al volledige ontsluiting. Ik heb trouwens wel de geboorte-tens gebruikt bedenk ik me ineens Haalt de pijn niet weg maar gaf mij ontspanning tussen de weeën door. Als nu alles goed gaat wil ik de tens ook bij mijn derde bevalling gebruiken.
zonder, maar niet echt als prettig ervaren. Ik wilde eigenlijk thuis bevallen maar door de heftigheid van de weeen en de niet vorderende ontsluiting samen met vk besloten naar het ziekenhuis te gaan voor o.a. pijnstilling welke dus nooit is gekomen . Om een lang verhaal kort te maken; Ik heb steeds vrij hevige en onregelmatige weeën gehad, begon met buikweeën (welke ik opving in bad, ik moest me toch scheren)maar ging al snel over in rug en beenweeën waardoor ik enkel op mijn zij kon liggen. In de eerste 3,5 uur 1 cm ontsluiting, daarna in 3 uur nog 1 cm erbij. Door de heftigheid en onregelmatigheid van de weeën was ik erg in mezelf gekeerd, en alleen met weeën opvangen bezig. Na nog 1 uur 1 cm erbij, toen stelde de vk voor om naar het ziekenhuis te gaan voor een ruggeprik (omdat mijn weeën heftig waren voor de ontsluiting en ze bang was dat ik anders uitgeput zou raken). Ritje naar het ziekenhuis deed niet wat vk hoopte ( namelijk veel ontsluiting erbij door bobbels) ik had nog maar 4 cm na 8 uur. In het ziekenhuis mijn vliezen gebroken zodat zoontje wat lager zou komen te liggen (zou hopelijk helpen met ontsluiting) maar ik kreeg er al snel persweeën van (5cm ontsluiting). Dus kon ik puffen. Ik was wel al klaargemaakt voor de ruggenprik, maar pas uren later kwamen ze me "halen" maar toen had ik inmiddels 8 cm ontsluiting. Maar ik was zo in mezelf gekeerd dat ik totaal niet meer weet hoe of wat in het ziekenhuis. Al snel 9 cm waar ze 10 van gemaakt hebben en toen nog 1 uurtje persen, helaas voelde ik geen persweeën meer dus persen was lastig op aanwijzing vk, en in de laatste pers die ik zelf mocht doen voordat ze hulp gingen halen is zoontje geboren. Binnenkort mag ik weer, maar als het weer zo heftig is wil ik toch echt weer pijnstilling, en hoop ik dat deze wel komt.