Hoi allemaal, ik ben benieuwd of hier vrouwen zijn die ervaring hebben met steriele waterinjecties. ik wil graag thuis bevallen en ben een beetje op zoek naar middelen die de pijn een beetje kunnen verzachten. nu kwam ik wat informatie tegen over steriele waterinjecties. ervaringen hiermee kon ik niet echt vinden op internet. alvast bedankt!
Zelf niet gehad maar heb er nog geen goed woord over gehoord. Misschien is de tens wat voor je? Daar wisselen de ervaringen ook erg mee hoor
Heb laatst in het ziekenhuis gehoord dat het totaal niet te bewijzen is dat dat werkt en het waarschijnlijk meer tussen de oren zit, soort van placebo effect..
thanks dames, ja ik had ook gelezen dat ze niet precies weten hoe het werkt. in de tens ga ik me ook verdiepen. misschien is dat wat. morgen moet ik weer naar de verloskundige dus ik zal daar ook eens vragen naar hun mening.
Ik heb ze gehad bij mn 2e bevalling. Had ontzettende rugweeën en mn rug deed vreselijk pijn. Verloskundige had net de week er voor geleerd ze te zetten en ik wilde het graag proberen, had er heel wat voor over als die pijn maar wat minder werd. Ik vond het zetten echt heel erg pijnlijk. Tijdens een wee worden en 4 spuiten met steriel water in je onderrug gezet en ik had na 1 spuit al zoiets van stop er alsjeblieft mee, het deed zo'n pijn. Nou ja toch de 4 injecties gehad en de pijn in mn rug ging inderdaad weg, maar echt maar voor heel korte duur. Denk dat ik zo'n 3 weeën geen pijn heb gehad maar daarna kwam het gewoon weer op volle sterkte terug. Wilde ook geen nieuwe injecties meer. Zou het niet aanraden en doe het zelf iig niet meer mocht ik ooit nog eens gaan bevallen.
Tijdens de cursus hypnobirthing hebben we het ook over deze injecties gehad. Cursusleidster is verloskundige en zij had goede ervaringen ermee. Op een vraag van een van de cursisten of dit niet vooral placebo-effect is antwoordde ze: Maar als het helpt, maakt het dan uit of het placebo-effect is? Vond ik wel wat in zitten. Het gaat om jouw beleving van de pijn. Niet om de exacte wetenschap van wat er precies gebeurt in je lijf. En in elk geval heeft water geen vervelende bijwerkingen en kan het gewoon thuis gedaan worden door vk. Evenals de TENS overigens.
bedankt voor het delen van je ervaring sasjuh, ik las ook al dat het voornamelijk bij rugween werkt. bij mn eerste bevalling heb ik helemaal geen rugweeen gehad dus dan zou het ook geen zin hebben. @fietwordmama: het maakt mij niet uit of het een placebo effect heeft. als het maar werkt ik zie dat jullie ook 4 jaar hebben gewacht op een tweede. wij ook. bijzonder dan weer he!
Ik heb er toevallig de laatste keer naar gevraagd bij de verloskundige. Zij vertelde idd dat het voornamelijk effect heeft bij rugweeën. Bij de eerste heb ik die niet gehad. Maar een 2e bevalling hoeft natuurlijk niet precies hetzelfde te gaan. Ben benieuwd of er nog meer met ervaringsverhalen zijn
Klopt, is idd tegen de pijn bij rugweeën. Ik heb beide bevallingen echt vreselijke rugweeën gehad en die injecties hielpen wel echt, helaas alleen maar heel kort bij mij.