Weet je wat het is? Ben spontaan bevallen van mijn dochtertje met 38+1.. Vandaag ben ik precies 38 weken zwanger van mijn tweede kindje en ik maak mezelf helemaal gek! Heb echt het gevoel dat ik alles in huis moet halen vandaag, alles schoon moet hebben omdat ik denk dat ik weer met 38+1 zal bevallen. Ik vind het zóóó vervelend om NIET te weten wanneer deze gaat komen De tweede komt toch altijd later? Ok, niet altijd, maar wel vaak? Durf nauwelijks meer de deur uit. Nog meer lotgenoten?
Jaaaaa ik heb precies hetzelfde. Ben van mijn dochter bevallen met 38.6 ook helemaal onverwachts. Was er nog helemaal niet zo mee bezig en nu... Word gek van mezelf, het rommelt al wel maar zet niet door en ik denk maar dat het elk moment kan gebeuren. Dan kunnen die 4 weken max. nog heel lang duren!
Hier ben ik mezelf ook gek aan het maken. Dinand kwam met precies 37 weken! Dus nog een 4 dagen voor mij, hier rommelt het ook al een beetje, maargoed, ik verwacht niet dat ze komende maandag om het hoekje zal komen kijken, hoewel ik het zelf wel heel graag zou willen. Ik ben er klaar voor, en klaar mee whaha.
Haha heel herkenbaar, dat had ik ook. Mijn oudste dochtertje is met 38+2 geboren en mijn jongste met 41+5. Moest zelfs ingeleid worden. Succes met de laatste loodjes.
Heel herkenbaar Mijn eerste dochter is geboren met 38+4, ben inmiddels 40 weken Ben vandaag gestript dus afwachten maar....
Oh dat wil ik niet horen! Pfff nog zo lang wachten! Bij mijn moeder kwamen ze allemaal steeds iets vroeger, dat lijkt me wel wat.
Nou, heb vannacht overleefd hahaha. Bij mijn dochtertje braken de vliezen spontaan in de nacht van 38 weken naar 38 weken & 1 dag. Vannacht niet gebeurd dus nu duurt het al officieel langer dan bij haar Merk aan mezelf dat ik écht nerveus ben voor het moment dat het gaat beginnen. Zie er best tegenop om weer te moeten bevallen, al houd ik in mijn achterhoofd dat ik het nu ook overleef, vooral na een eerste! En ik had gewoon een snelle bevalling van 5 uurtjes. Wel heftige weeenstorm dus daar zie ik tegenop. Gisteravond nog snel de koopavond bezocht en de laatste dingetjes ingeslagen voor ná de bevalling. Straks ook nog even shoppen. Lijkt me trouwens ook bepaald NIET fijn als ik nog tot 40 weken doorloop, hoor. Het is namelijk nu al elke dag afwachten.... Maar als ik het hier zo lees..............is die kans wel aanwezig
Ha, leuk topic! Ik ben nu 38+3 van mijn 2e, maar mijn eerste was een verhaal apart... Ze zou gepland gehaald worden met een keizersnee, bij 39wk vanwege stuitligging. Maar die dag (nu 1,5jr geleden zowat) kwamen er allemaal spoedgevallen tussendoor zodat het niet meer door zou gaan die dag. Maar dochterlief wou tóch die dag komen dus die avond braken mijn vliezen spontaan en bleek ik al 2cm ontsluitung te hebben, dus toen werd ik het spoedgeval, hihi. Officieel is bij mij de bevalling van de 1e dus ingezet bij 39weken, ik rommel wel wat maar niet veel. Maar het zegt NIETS helaas. Een vriendin van mij is komend weekend uitgerekend van de 2e en wacht ook al 1,5 week omdat haar 1e ook met 38 1/2 spontaan kwam,... en zij rommelt al weken... Dus, we moeten het aan de natuur overlaten en ons erbij neerleggen dat is eigenlijk het moeilijkst: overgave.
Mijn eerste kwam met precies met 40 weken en nu ben ik 41+1 echt vreeselijk dat wachten Ik ging er wel een beetje vanuit dat het dit keer eerser of weer met 40wekn zou komen. niet dus
Ohhhh, herkenbaar ja! Nu 38+3 en van mijn dochtertje beviel ik 10 dagen te vroeg dus zit me ook op te vreten over wanneer het gebeurd maar las idd ook al dat het vaker later is dan vroeger....pffff Bij mijn dochtertje was ik er toen nog helemaal niet mee bezig dat het kon gebeuren en nu denk je bij elk krampje, oeiiiii, is dit het dan? Geduld is een schone zaak he...
Heel herkenbaar. Ons zoontje is met 38,2 geboren en dat is nu komende zondag. Daar begon het met gebroken vliezen dus ben ik nu de hele tijd bang dat de vliezen overal gaan breken. Durf bijna de winkel niet meer in, maar zal wel moeten. groetjes sjolie
Ik ben ook 38 weken, mijn eerste kwam met 39 wk en 5 dagen. Ik ging net naar de toilet, persen om mijn behoefte te doen en toen leek het wel of ik vocht verloor net als diarree wat je niet kan tegen houden, ik dacht is het nu vruchtwater of niet??? Nou ja ik wacht het af... Vind het ook wel erg spannend worden. Ik ben vorige keer ingeleid en voelde niet direct de eerste weeën heel sterk, terwijl ik ze al wel had. Ik ben ook bang dat mijn vliezen ook breken in de winkel of weet ik veel waar. Mijn mijn eerste braken ze vroeg in de ochtend.
Ik heb gisteren letterlijk 3 uur lang rondgelopen in het winkelcentrum op zoek naar de laatste benodigdheden, zoals pantoffels... Spaanse pantoffels, hier nergens te vinden!!! Dus ondertussen zwaaaaaar gefrustreerd en veel harde buiken, toch maar naar huis gegaan! Vandaag maar weer een poging wagen bij de Schoenenreus ofzo. Ook wat leggings en leuke luchtige kleding voor in de kraamtijd gekocht. Nesteldrang he. Heb elke dag het gevoel dat dit de laatste dag is! Vreselijkkkkkk. En dan die slapeloze nachten, zeg. Vandaag al om 05.00 uur wakker en om 06.00 uur al beneden aan het poetsen. Nou, hoe erg ik ook op zie tegen de bevalling, van mij mag hij snel komen!!!! Echt niet fijn als je nergens heen durft uit angst dat je vliezen weer spontaan breken. Terwijl het nu niet zo hoeft te gaan.
38+ 4 inmiddels... hier ook slechte nachten...ik kan niet naar bed (geen rust) voor middernacht, lig dan wakker tot een uur of 3-4 en dan om 8.30 wakker door geklets dochterlief... maar de enveloppen van de kaarten zijn al gestickerd en ge-postzegeld voor het grootste deel! w88 w88 het is niet mijn aard, maar ben blij te lezen dat hier lotgenoten zijn... succes vandaag maar weer ladies!
Gisteren naar vk en beeb was ingedaald maar nu weer niet helemaal...grrrrr Als de vliezen nu breken moet ik dus meteen plat dus durf ook niet echt meer alleen naar de supermarkt nu, gelukkig is manlief maandag vrij... Dinsdag nieuwe afspraak, hopelijk ligt ie dan weer goed, of ben ik al bevallen! maar ben wel een beetje bang dat als hij dan wel goed ligt hij er daarna toch weer uitfloept ofzo... Suc6 met wachtennnnnnnnnnnnnnnnn
Gisteren heb ik echt de hele dag gepoetst en het huishouden gedaan! Was eigenlijk teveel van het goede, maarja....kan nu eenmaal niet op mijn kont zitten, ben ik héél slecht in! Begin nu toch wel echt te denken dat de baby lekker blijft zitten tot week 39! Verloor eergisteren heel stig slijm met sliertjes bloed erdoorheen, maarja....er gebeurt toch echt nog niks! Ben wel blij elk krampje bang dat het begonnen is en dat ik het niet meteen als bevallen herken...aangezien bij mijn meisje de vliezen gewoon braken. Dat is stukken makkelijker Sja nesteldrang.... in hoeverre dat mogelijk is met een peuter. ik heb gisteren de bovenverdiepingen he-le-maal geboend en opgeruimd. Lekker fris voor de baby. Maar beneden is het elke avond weer een bende dankzij dochterlief. Overal speelgoed, kruimels, etc. Ook nog 3 kittens van 5 weken oud die ineens overal kleine plasjes achterlaten. GRRRRRR!! Dus ik blijf hier poetsen! Wil wel bevallen in een schoon opgeruimd huis Heb gekozen voor 3 uur kraamzorg per dag dus het huishouden moet ik toch echt zelf doen straks. Maarja, deed ik bij dochterlief ook ondanks kraamzorg. Meril, toevallig.. ik heb dinsdag ook weer een VK controle. Als die haal dan! Heb dan ook de VK die ik het minst leuk vind, een jong meisje, maar ze is bepaald niet warm of hartelijk. Hoop dus niet dat zij straks aan mijn bed staat tijdens de bevalling !!!
Ik wil me ook graag bij jullie voegen. Ben 37 weken zwanger van nummer 2, die werd geboren na een ingeleide bevalling bij 38+5. Hopelijk dit keer wel een spontane bevalling. Heb al twee avonden last van harde buiken en vervelende krampen maar die zijn 's nachts en de volgende ochtend doodleuk weer over (grr) Allemaal succes en hopelijk gaan we niet tot de 42!
Wauuw dat jullie nog veel kunnen schoonmaken, respect, ik neem vooral veel rust, ik kijk wel tegen dingen aan die ik graag schoon wil hebben, zoals de keukenkastje etc.. maar voor de rest ga ik me niet gek maken en misschien dat ik het nog stap voor stap even doe met iemand, maar ik weet dat als ik me echt heeel veel ga inspannen ik de volgende dag echt kapot ben en rug/bekkenpijn heb. En stel dat dan de bevalling begint...