Beide bevallingen zonder pijnbestrijding. De eerste bevalling duurde 8 uur wat uiteindelijk een vacuumverlossing werd. De tweede duurde 4 uur waarbij ik in 1,5 u van 2 naar 9 cm ontsluiting ben gegaan. Alleen de laatste cm wilde niet dus die weg gemasseerd. Ik vond het beide keren wat pijn betreft goed te doen. Ik hoop de komende bevalling ook weer zonder pijnbestrijding te kunnen doen.
Mijn eerste bevalling was heel zwaar en uiteindelijk is het een keizersnee geworden. Omdat ze niet een reden kunnen geven waarom het een keizersnee is geworden en bij de volgende ook een kans bestaat dat het uiteindelijk een keizersnee kan worden wil ik een ruggenprik. Ik vind het gewoon fijn om te weten dat ik dan niet 2x de pijn heb zoals bij de eerste. Gelukkig is er in het ziekenhuis waar ik beval 25/7 iemand aanwezig om deze prik te geven.
ik heb nog even opgezocht wat puntjes die voor mij persoonlijk belangrijk zijn, maar wie weet heeft iemand er hier ook iets aan zowiso kun je het dan pas beslissen natuurlijk en kan het altijd anders gaan dan dat je plant of wilt, maar ik vond de effecten op de baby ook wel belangrijk en dit heb ik er over gevonden: -baby's kunnen een zuurstoftekort kijgen door de ruggenprik - baby's hebben vaak tot 2 dagen na de geboorte een verminderde zuigreactie en slappe spierspanning - vaak kregen vrouwen die een ruggenprik krijgen tijdens de bevalling, koorts of verhoging, en dit kan zorgen voor een lage apcarscore vd baby wie het hele stukje wilt lezen: Bijwerkingen van de ruggenprik - Babyopkomst.nl dus ik ga het wel echt proberen zonder ruggenprik te doen, als het echt niet gaat dan zien we dan wel weer en dan misschien wel.
Ik ben 3x zonder ruggenprik gewoon thuis bevallen. Tja was ook geen pretje maar bij een normale bevalling vind ik een ruggenprik echt niet nodig. Doe het liever helemaal zelf.
Hier ook zonder ruggenprik - vond dat ik het sowieso moest proberen zonder en uiteindelijk zitten ze toch in je rug te preutelen met een naald (dat vond ik dan weer geen leuk idee). Ben wel in bad bevallen en is super geweest - kan me aansluiten bij de vergelijking dat je teen stoten pijnlijker is
Hier 4x bevallen zonder "verdoving". Waarvan 3x een inleiding. Was heftig. (ca 2.5 tijd van eerste voelbare wee tot de kleine er was) maar wel heel goed te doen. Ja het doet pijn! Maar is zeker goed te doen. Mijn derde was een grote, en daardoor heeft mijn bekken geknakt. dus bij mijn vierde dacht ik steeds dat het ergste nog moest komen. Was dat manlief tegen me zei dat het hoofdje stond, want anders had ik het niet geweten. Als ik jou was, zou ik het op me af laten komen. Probeer het zonder. Mocht dat niet lukken om welke reden dan ook, dan wees blij als je een ruggenprik kan krijgen. Moet wel zeggen dat ik het petje af vind, dat je het wel wil proberen om zonder ruggenprik te bevallen, terwijl het in frankrijk het meest gangbare is om met ruggenprik te bevallen. chapeau
Ik wou persé geen pijnstilling. Ik heb het gewoon nooit als een optie gezien.. De bijwerkingen die ons kindje kon krijgen waren voor mij een te groot risico. Uiteindelijk ook bevallen zonder pijnstilling en ik ben er erg blij mee.
Hihi dankje Er is mij hier inderdaad nog door niemand gevraagd of ik het uberhaupt wel wilde, er wordt gewoon zo'n beetje vanuit gegaan. Bij het gesprek met de anesthesist was de eerste keer dat het echt aan me gevraagd werd. Vandaag er nog met mijn vk over gehad en ik ga het sowieso zonder proberen. Mocht het nou echt niet gaan dan kan ik er altijd nog voor kiezen, maar ik hoop het niet nodig te hebben
Hier zonder urggenprik. Ik heb erom gesmeekt wegens mijn weeënstorm, maar bij de eerste check had ik al 9 cm ontlsuiting en ik ben sneller bevallen dan ze ooit een ruggenprik hadden kunnen geven. Als het me nog eens is gegeven zwanger te worden en ik heb weer zo'n bevalling, vertrouw ik op mijn lichaam en ga ik voor zonder. ( Klinkt gek he...want ik heb de hele boel bij elkaar gegild..maar toch)
Ik ben thuis bevallen, dus zonder ruggenprik of andere verdoving. Ik vond het te doen. Er was één moment dat ik dacht: als ze nú gaat zeggen dat ik nog maar op 3 cm zit, wil ik nú naar het zkh en een prik, want dit hou ik echt niet meer. En toen bleek ik al volledige ontsluiting te hebben. Bij de tweede vond ik een groter deel niet te doen van de pijn, maar het ging razendsnel. Ben blij dat ik gewoon thuis kon blijven. Ik wist natuurlijk ook al van de eerste keer dat het bij mij zo was dat als het écht niet meer gaat, je er bijna bent. Dan hield ik het nog net vol. Vooral de eerste keer ben ik er heel open in gegaan. Ik wil het het liefst zonder verdoving en thuis doen, maar als het niet gaat, sta ik er absoluut voor open. Heb het ook met de vk besproken, en ook zij heeft nooit geprobeerd me in een bepaalde richting te 'duwen'. Vond het een geruststellende gedachte dat het zou kunnen, als ik het nodig zou vinden. Minder erg dan je teen stoten? Tja, ik heb best wel eens héél pijnlijk m'n teen gestoten, maar die pijn is zó over, paar minuten op z'n langst. Bevallen duurde bij mij ietsje langer dan een paar minuten.
Ik zou net als jij ter plekke beslissen. Uiteindelijk geen ruggenprik gehad en was ook echt niet nodig. Was zo op 7cm en binnen 2,5 uur vanaf het moment dat ik in het ziekenhuis was (3cm) was ik bevallen.
Ik ben thuis bevallen zonder pijnbestrijding. Achteraf gezien viel het me allemaal enorm mee, het was een geweldige en bijzondere ervaring. Ik denk wel dat als je in het ziekenhuis bevalt en de keuze hebt om te kiezen voor een ruggenprik, je in het heetst van de strijd eerder voor een ruggenprik zou kiezen dan wanneer die optie er niet is. Op het moeilijkste moment van de bevalling wil iedereen wel van die pijn af, maar als je achteraf de hele bevalling bekijkt is het toch wel goed te doen allemaal en zonde als je dan toch voor een ruggenprik hebt gekozen (denk ik). Uiteraard heb ik het hier over een normale bevalling.. Overweeg ook goed de risico's van een ruggenprik, ik vind dat die tegenwoordig erg worden gebagatelliseerd.. Ik zou de volgende keer zelf in ieder geval weer thuis willen bevallen zonder pijnbestrijding (en ik kijk er ook alweer naar uit, 5 weken na de bevalling)!
Zoals ik al zei bij een normale bevalling is een ruggenprik niet nodig, vind dus dat je het niet helemaal zelf hebt gedaan omdat je je blijkbaar hebt laten verdoven? Nee, niets voor mij, ik vind dat dat er gewoon bij hoort. Ik heb er echt een hekel aan dat vrouwen die bij pijn meteen gaan zitten piepen en janken en zelfs lopen smeken om een ruggenprik. Maar ieder voor zich natuurlijk.
Ik wilde graag thuisbevallen maar vanaf wee 1 had ik een weeënstorm dus toen besloten om naar het zkh te gaan voor een ruggenprik (zat max 30 seconde tussen de weeën).. Toen ik 30 minuten later in het zkh aan kwam had ik al 8 cm ontsluiting en een paar minuten later mocht ik al persen. Hoop dit keer geen weeënstorm te hebben en gewoon thuis te bevallen zonder pijnbestrijding.
Ik ben van mijn laatste bevallen met een ruggenprik. Die is al gezet voordat ik het infuus kreeg met weeenopwekkers. Dit wordt eigenlijk bijna nooit gedaan, maar ik mocht anders niet bevallen ivm ernstige BI. Ik had eigenlijk geen keuze. Ik voelde zelf wel dat ik niet anders kon, maar wilde het niet zelf aan de gyn vragen omdat het voor mij voelde als falen. Ik ben totaal pijnloos bevallen, alleen was ik wel helemaal verlamd van mijn tenen tot mijn middel. Op een gegeven moment zat de ruggenprik te hoog, op borsthoogte. Ze hebben hem toen uitgezet en daarna minder 'hard' weer opgestart. Alles is heel rustig aan gegaan om mijn bekken zoveel mogelijk te ontzien. Ik heb dus 1,5 uur liggen te wachten met 10 cm ontsluiting. Mijn dochter is toen op eigen kracht heel diep het geboortekanaal in gezakt en ik hoefde, op eigen kracht zonder persweeen, maar een paar keer te persen voor dat ze geboren werd! Met het hechten (had 1 mini scheurtje) is de ruggenprik aan blijven staan, dus daar heb ik ook niets van gevoeld. Na zo'n 6 uur kon ik weer lopen. Ik had wel overal enorm spierpijn! Ik vond het een verademing, zeker nadat ik bij de andere 3 best behoorlijk pijnlijke weeen heb gehad. Toch weet ik niet of ik tijdens de bevalling voor een ruggenprik zou kiezen. Ik zou er niet aan moeten denken dat 'ie gezet zou moeten worden als ik weeen zou hebben..
ik weet niet eens hoe hierop te reageren... ik had een heel stuk getypt, maar merkte dat dat een verklaring was waarom ik een ruggenprik had bij de eerste en er 1 wilde bij de 2e! Maar bekijk het maar, blijf lekker bij je bekrompen mening. ik zie dat je zwanger bent, ik hoop dat je geen bevalling krijgt zoals de mijne en dat het weer zonder pijnstilling gaat gebeuren. (misschien is dit niet helemaal de waarheid...:x)
Als je dit nu zelf terugleest, vind je zelf ook niet dat dit geen handige post is? Alle bevallingen zijn anders en elk mens is anders. Wie ben jij om te oordelen over de pijngrens e.d. van een ander! Ik vind het op zijn minst niet slim om een hekel te hebben aan zaken waar je geen weet van hebt! (twee keer bevallen zonder pijnstilling)
Hier ook vanaf wee 1 een weeënstorm, maar heb het juist niet als vervelend ervaren. Vanaf 1e wee tot bevallen was 4 uurtjes, zonder pijnbestrijding dus. Zo zie je maar dat elke bevalling anders is, je kunt van te voren niet weten hoe je gaat bevallen (hoe bevallen jou bevalt ) Laat het lekker allemaal over je heenkomen en beslis gewoon op het moment zelf.