Weet niet maar op zich vond ik het wel handig,ben ook niet zo gek op naalden (niet zo etreem als jou hoor maar toch) en zo hoefde ze eigenlijk maar 1X te prikken.
Nee, maar in mijn 'specifieke geval', was het op voorhand al besloten dat ik een infuus nodig had. Ik had overigens ook een medische indicatie. Volgens mij krijg je normaal gesproken geen infuus bij een poliklinische bevalling.. Edit: dit nav de vraag van Foxter
ik moet zeggen dat het wel echt een meerwaarde had, zeker voor die laatste centimeters...met het persen zullen ze het misschien wel afgezet hebben, maar dan nog heeft de verdoving effect. Je voelt de weeen komen, maar die heftige pijn vole je niet meer zo. Dus ik pleit er echt voor dat een epidurale zelfs tot 8 cm nog gegeven moet kunnen worden Jammer dat er in omringende landen zo ingewikkeld over wordet gedaan.
Hmm. Misschien als we het van te voren bespreken dat ze het niet doen. Straks heb ik al zo'n de stress van het infuus dat mn ontsluiting niet opschiet. Nou ik hou er over op, zit heel het topic te vervuilen
Hoe heb je dat je 1e bevalling gedaan dan? Als je de naald niet zit heb je het dan ook? Ik wil de naald nooit zien dat vermeld ik dan ook van te voren en dan gaat het goed
Ik ben bevallen met een ruggenprik. Ik wilde het proberen zonder, maar door een heftige weeenstorm, raakte ik al heel snel uitgeput. Ik heb geen moment spijt gehad van mijn beslissing. Ik kwam weer totaal tot rust en zo kon ik uitgerust de persfase in gaan. Die ging echter ook niet van harte, waardoor ik alsnog uitgeput raakte, maar had ik geen ruggenprik gehad, dan had ik dat helemaal niet gered. Je moet doen wat je hart je ingeeft. Zoals ik al zei vond ik eerst dat ik het zonder moest proberen, maar je moet je zelf niet kwellen. Heb je het nodig, dan is het echt niet erg ervoor te kiezen. Als dat je helpt om de persfase wel goed door te komen en je kindje dus goed op de wereld te zetten. Dan is er toch niks aan de hand. Succes!