Bevallen met opblaas bad begane grond

Discussie in 'De bevalling' gestart door mama van chayenna, 3 sep 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    Hoi ik ben opzoek naar ervaringen van moeders die in bad zijn bevallen, kan natuurlijk zijn dat je het bad bijvoorbeeld niet eens haalt waar beval je dan ? Je gaat neem ik aan niet de trap op naar boven, deden jullie dat op de bank? Zoja moet dat dan ook op klossen? Of huurde jullie bijvoorbeeld een ziekenhuis bed? Ben benieuwd hoe dat verliep bij jullie?
    Dankjewel alvast

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat bedoel je dat je het bad niet haalt? Je kan in principe gewoon boven in bed bevallen.

3. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Als de bevalling te snel gaat om in bad te bevallen dan bevalling je in je bed, op de bank, op de baarkruk of op de grond.

Je hoeft je bank niet op klossen te zetten joh, ben je mal. Het bad zet je ook niet op klossen

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Dan beval je waar je je op dat moment het meest prettig voelt.

Mijn derde ging erg snel, ik lag al boven in m’n gewone bad toen ik voor mijn gevoel persweeen kreeg. Verloskundige kwam toen net aan, dus ze vroeg me wat ik wilde: daar in bad, op bed of toch beneden in het beval bad.Het bad was voor 3kwart vol, maar vol genoeg om in te bevallen. Ik wilde toen per se beneden in het bad bevallen ( waarom weet ik niet, dat voelde ik heel sterk gewoon op dat moment) dus ben toen nog naar beneden gelopen en ben daar in bad gaan zitten. 3 minuten later was mijn dochter er :).

Overigens is mijn oudste dochter in het ziekenhuis in een normaal bad ter wereld gekomen, toen zat ik de ontsluitingsweeen op te vangen, kreeg ik ook ineens persweeen en toen lieten ze mij daar gewoon in dat bad bevallen hoor.
    Dus ik zou je daar niet druk om maken.

5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.637
    27.293
    113
    Vrouw
    Mijn verloskundige zei: ik laat je man snel een matras halen en gooi t zo op eettafel hoor! Perfecte hoogte :roflmao:

En anders gewoon op de grond. Ter plekke kon t zo bekeken worden. Moest mij daar maar niet druk om maken.

(3 x Ziekenhuis uiteindelijk)

Deel Deze Pagina