Meekijken bij keizersnede?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Tazzy79, 23 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tazzy79

Tazzy79 Actief lid

8 apr 2015
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Binnenkort heb ik mijn geplande keizersnede. Bij mijn eerste bevalling heb ik er ook een gehad en toen heb ik op het moment dat mijn zoontje uit mijn buik werd getild meegekeken via de spiegel. Heel bijzonder!
    Ik mocht ook de rest van de operatie bekijken maar dat durfde ik toen niet. Nu twijfel ik of ik deze keer de hele operatie ga bekijken. Heeft iemand daar ervaring mee? Is het een aanrader?

2. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Geen ervaring mee, toen mijn tweede zoontje werd geboren met de ks met ruggenprik toen kon dat nog niet. (11 jr geleden )
    Ik weet ook niet of ik de rest van de operatie wil zien ontdanks ik zelf in de zorg
    werk

3. lamee

lamee Actief lid

14 feb 2012
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wilde de hele operatie zien maar toen ze begonnen werd ik erg misselijk van het idee en heb toen gevraagd of ze wilde aangeven als ze er bijna was. Heb haar dus wel geboren zien worden, naast mijn hoofd hing een scherm waar ik op mee kon kijken.

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik zag het via de weerkaatsing van de lamp die boven mij hing en heb mijn man toen gevraagd mijn bril af te doen.... Heb hem pas weer opgezet toen hij eruit werd getild en dat vond ik wel een mooi moment om te zien.

5. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik werk in de zorg en heb een heleboel keizersnedes gezien. Er is niks aan. Beetje rukken en trekken in een rood gat... Als ik jou was zou ik het aan me voorbij laten gaan, want er is niks bijzonders aan en misschien heb je er eeuwig nachtmerries van. Kijken als je kind eruit komt is wel mooi natuurlijk!

6. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Bij beide zoonseen keizersnede gehad en via een beeldscherm mee kunnen kijken. Ik heb het als heel mooi en prettig ervaren. Als je het toch niets vind, kun je altijd weg kijken. Mijn partner mocht "live" meekijken en heeft dat dankbaar gedaan.

7. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Tegenwoordig doen de meeste ziekenhuizen een zogeheten gentle sectio. Je kunt dan meekijken dmv een gat in het doek. Je krijgt je kindje dan ook snel bij je en mag het bij je houden. Google er maar eens op. ;)

8. SW1

SW1 Bekend lid

13 mrt 2014
    696
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb bij mijn eerste keizersnede niks gezien en ik kan me ook niet herinneren dat dat is gevraagd. Nu was het een spoedje dus misschien daarom.

Nu krijg ik over max 2 weken weer een keizersnede, dit keer gepland. Ik twijfel of ik wil meekijken als de baby geboren wordt. Ik wil namelijk geen nachtmerries haha. Ik hou absoluut niet van operaties. Kan iemand mij vertellen of het "geboren zien worden" echt de moeite is en of het heel open en bloederig is? Ik ben bang voor het "grote gat".

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Geloof mij, je hebt alleen oog voor je kind!! Heb geen groot open gat gezien, je baby wordt eruit gehaald, dat zie je en naar mijn idee als ik het mij nog goed herinner (heeft dus duidelijk echt geen indruk gemaakt) bleef er geen open gat achter, maar trok de huid vanzelf weer naar elkaar toe ;)
    Mij lijkt eerlijk gezegd meekijken naar het hoofdje wat geboren wordt uit je vagina heftiger als dat ik het met de ks heb ervaren.
    Ik hoef dan ook, als ik nu normaal ha bevallen, echt niet mee te kijken met een spiegel van onder :D

10. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    Ik heb twee ks gehad en bij beide geen vraag gehad of ik ook wilde mee wilde kijken, ik wist niet eens dat die mogelijkheid er was eigenlijk... ik ben nu in verwachting van de derde wat hoogswaarschijnlijk ook een ks gaat worden, ben toch wel nieuwsgierig geworden of deze keer wel de mogelijkheid krijg..

Deel Deze Pagina