na de geboorte van Lenthe blijkt mijn blaas over belast te zijn, met als gevolg dat er teveel urine achterblijft in de blaas. Ik heb nu een catheter in met een beenzak en voor de nacht een nachtzak. Wie kent dit probleem en hoelang heeft het bij jullie geduurd voor de blaas weer goed functioneert? ik moet vrijdag weer naar het ZH en dan hopen dat de blaas weer goed werkt, we wachten af.....
Jeetje meid, wat vervelend! Ik kon de avond na de bevalling ook niet naar de wc, maar later gelukkig wel. Zo'n catehter inbrengen vond ik echt heel erg vervelend! Ik hoop voor je dat je er snel weer vanaf bent!
wat vervelend! had er eig ook nog nooit van gehoort! Is het blijvend of gewoon een kwestie van afwachten totdat ie weer werkt?
Ook ik moest een catheter na de bevalling. Ik ben op zondagavond in het ziekenhuis bevallen. `s Nachts kon ik niet plassen. Toen is alleen mijn blaas leeggehaald met een catheter. Maandag ochtend kon ik nog steeds niet plassen, toen kreeg ik een verblijfscatheter. Deze is er tot dinsdagochtend in gebleven. Toen moest ik weer zelf proberen te plassen, wat lukte. Daarna geen problemen meer gehad. Maar de duur van een catheter is per persoon en per zwelling/ gevoel verschillend.
He bah, een catheter. Heb ik ook gehad na de bevalling. Is niet leuk he. Je bent al beurs van onderen en dan krijg je ook nog zo'n ding. Ik moest hem 24 uur inhouden en daarna lukte het om te plassen. Ik hoop voor je dat het bij jou na vrijdag ook lukt.
Ben nu van de catherter af, en kan gelukkig weer bij mondjes maat plassen. Moet nu om de 2 uur proberen te plassen en zo nu en dan zelf catheteriseren in een maat beker. Het is nl de bedoeling dat er niet meer dan 100 ml in de blaas acherblijft. Dit is gelukkig ook zo, dus moet nu dinsdag weer zelf een catheter doen. Zelf catherisatie is een fluitje van een cent. Stelt niks voor, de 1 ste keer vond ik het wel spannend, maar het gaat prima. Kind kan de was doen. Gelukkig is het ziekenhuis hier erg attend op, moet er niet aandenken als ze niet hadden ontdekt dat mijn blaas totaal uitgerekt was en ik vervolgens niet goed uitplas en met als gevolg blaasinfecties. Dus het is allemaal goed gekomen, heeft wel 2 weken geduurd maar goed.
Ik had idd ook een plas probleem, erg vervelend hoor.... Ik ben om 12.25 bevallen;Donderdag's. En sávonds tegen 20.00 had ik nog niet geplast.Een verpleegster in het zh vroeg, of ik al had geplast, ik zei nee heb ik nog niet gedaan. Toen ik nd wc ging viel ik bijna flauw, maar volgens mij had ik geen plas gedaan.Na het proberen op de po wat ook niet lukte hebben ze m'n blaas leeggehaald.Er zat 1,5 liter in, dus veelste veel. Ik kreeg een catheter, die ze de volgende dag eruit hebben gehaald. Maar toen kon ik het nog niet, ik voelde ook geen aandrang. (had ook hele erge aambeien dus dan is het ook geen pretje) Toen kreeg ik voor 2 dgn een catheter, zodat m'n blaas volledig kon rusten.Maandagavond mocht hij eruit, en toen heb ik sávonds een plas gedaan.Ik was echt heel trots opmezelf, en mocht ik gelukkig de volgende dag naar huis.Dat werd ook tijd na 6 dagen ziekenhuis.