mijn bevalling van alyssa

Discussie in 'De bevalling' gestart door dorisn, 30 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik moet ff mn verhaal kwijt over hoe mij bevalling is verlopen.

ik had vanaf pasen al flinke voorweeen en sliep erg slecht. iedere keer dacht ik dat het zou beginnen en dat hield het weer op. erg frustrerend omdat ik het echt zat begon te worden. toen ik met 38weken op controle kwam bij de vk dacht ze dat alyssa te klein was.ik moest 2dagen later terug komen voor een echo. daaruit bleek dat ze onder de onderste lijn zat met haar groei.van de vk moest ik rust houden en moest ik naar de gyn voor een uitgebreide echo. ik natuurlijk helemaal in de stress want de vk had het al over de couveuse. bij de gyn bleek het allemaal gelukkig wel mee te vallen al kon hij het niet helemaal goed beoordelen omdat ze al ingedaalt was, maar hij schatte haar toen op ongeveer 2500gram. ik mocht gewoon thuis bevallen maar moest wel rustig aan doen.zondag 6april dacht ik dat ik weeen had. iedere 5minuten zo`n pijn in mn buik dat ik er gewoon misselijk van werd. ik heb toen de vk gebelt en die is gekomen. helaas was er niks aan de hand. mn baarmoedermond was al wel aan het verweken, maar ze kon niet zeggen of het door zou zetten. uiteindelijk verloor ik op dinsdag 8april mn slijmprop. ik ben savonds nog even de laatste dingen gaan strijken omdat ik het weg wilde hebben voor het geval dat. toen ik klaar was met strijken voelde ik wel wat rommelen, maar ik dacht dat dat kwam doordat ik lang gestaan had. die nacht had ik ook weer voorweeen (dacht ik), maar ik geloofde er niet in dat het deze keer wel zou doorzetten dus ik heb gewoon geprobeert om te slapen en dat lukt goed tot ongeveer 7uur. ik dacht toen nog dat het weer hetzelfde zou zijn als die zondag. mn man vroeg of hij zn werk moest bellen of niet. (dat was om 7.30)ik zei toen tegen hem "als mn vliezen nu zouden breken dan zouden we het antwoord hebben." nog geen minuut later dacht ik dat ik in mn broek had geplast maar dat waren mn vliezen die gebroken waren, want het was super helder en stonk niet. ik heb toen om half10 de vk gebelt omdat mn weeen een stuk vaker kwamen en heftiger waren. om 10uur kwam de vk kijken en had ik 2cm, ze zou om half2 weer even komen kijken. mn schoonmoeder kwam toen het boodschappenlijstje ophalen want die zou boodschapen doen voor mij. inmiddels stond ik zo`n beetje dubbelgevouwen aan het voeteneind van het bed. toen mn schoonmoeder weg was hield ik het niet meer en riep ik naar mn man dat hij de vk moest bellen. die kwam rond half12 en ik had toen al persweeen (die had ik al ff lopen wegpuffen). gelukkig had ik toen al volledige ontsluiting en ik mocht gelijk meepersen. mn man heeft toen de kraamzorg gebelt en washandjes nat gemaakt. het deed ontzettend veel pijn en de vk heeft toen hele warme washandjes tegen mn muts gehouden en dat haalde net het ergste van de pijn af. toen de kraamzorg kwam moest mn man naar beneden rennen om de deur open te doen want hij had alyssa dr hoofdje al gezien. hij stond ook met 10sec weer naast me en toen moest ik nog 2keer persen en kon ik haar aanpakken. eigenlijk had mn man dat willen doen maar hij zat bij mij op bed en kon niet snel genoeg naar de andere kant gaan.alyssa begon al met huilen zodra dr hoofdje eruit was. toen de vk alyssa aanpakte zei ze gelijk dat het wel meeviel met het gewicht.toen ik dr op mn buik had kwamen de tranen en het eerste wat ik vroeg was: "het is toch wel echt een meisje?" (we wisten het geslacht namelijk, maar er is altijd een kans dat ze het verkeerd hebben) mn man heeft de navelstreng doorgeknipt en toen moest ik nog 1keer zacht persen voor de placenta. alyssa werd afgedroogt en nagekeken en ze was 47cm en 2920gram. dat viel dus heel erg mee. ik moest wel gehecht worden want ik was aan de binnenkant iets ingescheurt. het hechten was niet echt een pretje want de vk kon het niet helemaal goed verdoven. toen ik gehecht was en ff mn meisie had vastgehouden mocht ik lekker gaan douchen. alles bij elkaar heeft het vanaf het breken van de vliezen totdat alyssa er was 5uurtjes geduurt. ze is om 12.28 geboren. ik heb een fijne kraamtijd gehad met een ontzettend leuke kv waar ik heel veel aan heb gehad. alyssa heeft ander halve week in de wagen bij ons op de kamer geslapen en daarna lekker in dr eigen bedje. ze doet het erg goed al heeft ze wel regelmatig last van darmkrampjes. verder is ze al goed aangekomen. ze weegt nu 3160gram en is al 48cm. met mij gaat het ook de goede kant op. heb tijdens mn zwangerschap last gehad van bi en dat is langzaam aan het wegtrekken. op dit moment heb ik een flinke blaasontsteking die niet weg wil,maar mn kleine engeltje maakt dat wel weer goed.

tis een beetje een lang verhaal geworden, maar zoals ik al zei, ik moest het ff kwijt.

liefs doris

2. valhalla

valhalla Niet meer actief

Wow, wel een snelle bevalling zeg en toch nog zo onverwacht...

Gelukkig dat het allemaal zo goed gaat en dat je meisje goed groeit!

Gefeliciteerd!

3. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Gefeliciteerd! Het is trouwens niet meer dan logisch dat je jouw verhaal even kwijt wil. Een bevalling moet je toch "verwerken"

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik verplaats hem naar: de bevalling ;)

5. Sahara

Sahara Niet meer actief

hoihoi,

gefeliciteerd met je dochtertje, geniet er maar van het moederschap fijn dat het goed met jullie gaat en dat ze goed groeit.

liefss

Deel Deze Pagina