Ik moet straks bevallen in de zomer, maar wat voor kleding heeft een pas geboren baby dan nodig? Gewoon een rompertje (korte) mouw en een zacht broekje (lang) en long sleeve? Of...? Onze oudste is midden in de winter geboren (3 januari) dus dat was niet zo moeilijk....maar nu? hahaha Wie is er ook een zomer mama?
Voor pasgeborenen is het sowieso belangrijk dat alles bedekt kan blijven omdat ze zich uiteraard de eerste dagen nog onvoldoende zelf warm kunnen houden. Ik heb een april kindje en verwacht er as april weer eentje Ik had meestal een romper met korte mouw en daaroverheen een longsleeve... of andersom, romper met lange mouw en daaroverheen een shirtje met korte mouw. En inderdaad een broekje met lang pijpjes.
ik lees mee....want ik vroeg me hetzelfde af ( uitgerekend 20 augustus ) Heb je in de zomer ook een kruikje voor in het bedje en een mutsje e.d. nodig? Ik heb echt geen idee namelijk
Mutsje leek mij wel gewoon nodig, aangezien een pasgeboren baby zijn warmte via het hoofdje verliest. Scheelt dat ik alle kleding/uitzet van onze oudste heb bewaard, mocht ik iets niet gekocht hebben, kan ik het altijd van hem weer pakken. (sowieso hergebruiken we een boel, als deze baby hetzelfde geslacht heeft).
Ons meisje is geboren met een bos haar en hield haar temperatuur goed vast dus wij hadden geen muts of kruikje nodig. (na de bevalling eventjes muts op gehad) Kruikje gebruikte ik alleen om de kleertjes op te warmen nadat ze uit bad kan.. Na de geboorte kreeg ze romper met korte mouw, longsleeve, broekje en sokjes aan. Ben bevallen op 06-08..
Ik ben toen begin zomer bevallen waar het 30 graden was. Mijn zoontje kon zich al heel snel goed warm houden en op dag 2 hebben ze in het zh hem al een shirt met korte mouw aan gedaan. Lange mouwen heeft hij amper aan gehad in die hitte. Op de hele hete dagen was het gewoon romper met korte mouw en als we de deur uit gingen, kort broekje met t' shirt. Ik zou van beiden wat aanschaffen.
Mijn jongste is 28 juli 2010 geboren, hartje zomer dus. Mij werd destijds geadviseerd om toch truitjes met lange mouwtjes en lange broeken te kopen. Dat had ik dus ook gedaan, maar ik had ook een paar leuke t-shirts en korte broekjes gekocht....nou, daar hangen de prijskaartjes nog aan :-s .
Finn is 23 juli 2009 geboren, en hij heeft de 1e 2 weken longsleeves en lange broekjes aangehad, maar daarna toch nog wel een paar dagen t-shirts, korte broekjes en rompertjes met korte mouwen. Na Finn's geboorte was het dan ook nog een paar weken hardstikke warm...
Ti's zo moeilijk en zo weers afhankelijk maar ook qua kindje De ene kan zich al goed warm houden de andere niet zou van allebei wat doen En dan niet te veel kan je daarna snel meer halen wst nodig is Zo had ik een begin september kindje en was het onwijs warm en twee weken later was het niet meer warm
Ik koop gewoon rompers met korte mouw of spaghetti mouw. En daarbij een longsleeve en een lang broekje.
Handig topic dit. Hier ook een aanstaande mama van een zomerbaby (11 juli uitgerekend). Ligt er natuurlijk ook maar net aan wat voor weer het is als je baby net geboren is. In de zomer wil het in Nederland ook nog wel eens nat en koel zijn. Het blijft dus een beetje moeilijk. Maar als je iets langs en iets korts heb, zit je volgens mij altijd wel goed.
Maud is ook van 28 juli. Maud heeft eigenlijk helemaal geen zomerspul aangehad. Soms zelfs rompers met lange mouw en hier overheen nog een shirt met korte mouw, muts. En kruiken heb ik ook nog wel 2 weken gebruikt.
Ik heb ook een zomer 2010 baby, ook geen korte mouw en korte broeken gebruikt. De zomer van 2010 was geen geweldige zomer helaas! Hij had ook een mutsje en in het ziekenhuis hebben ze zijn bedje `s nachts een paar keer voorverwarmd, hij heeft geen kruik bij hem gehad.
onze oudste is van half juli 2008 - toen hebben we érg hete weken gehad. Maar shirtjes met korte mouwtjes zijn amper gedragen (niet?) . Wel: Rompertje met korte of zónder mouwtjes - shirtjes met lange mouwen en gewoon lange broekjes of legginkjes. Toen ze 3 weken oud was en het écht 35 graden was buiten (en binnen op haar kamertje 29 ) , toen lag ze gewoon in haar romper. Of in een romper met een broekje eroverheen. Dus als het weer zó warm is, dat een shirtje zóú kunnen, is een rompertje alleen vaak ook voldende. Voor een meisje vind ik overigens van die romper-jurkjes wel érg schattig - en inderdaad de spaghetti-rompertjes. Muts en in elk geval 1 kruikje is eigenlijk altijd wel nodig. Als is het maar voor de 1e 2 dagen, of om de kleertjes voor te verwarmen als ze uit bad komen.
Inderdaad handig om te weten, ik had daar ook al over zitten dubben. Van de week nog voor eerste kleertjes gekeken, maar wist niet goed wat mee te nemen; lange mowu, korte mouw, rompertje, boxpakje.... Heb dus gewoon maar van alles wat gepakt, hihi....
klopt...en ik ben uitgerekend op 20 augustus...en vaak is augustus de minst mooie maand qua weer...dus ik pak ook gewoon vanalles wat, kan het zeker niet missen
Mijn dochter is geboren met 34 graden buiten. Ze had een pakje aan van sweatstof.. Rompertje was geloof ik met korte mouwtjes. En een mutsje. Jasje heeft ze niet aangehad (terugweg naar huis) maar een dekentje om haar heen geslagen. Eenmaal thuis had ze vanaf de dag erna korte broekjes aan over een mouwloos rompertje of alleen een romper. Het was echt heel warm en ze kon zich vanaf het begin op temperatuur houden.
Huh? Ik ben bevallen in de zomer van 2010 (eind juni) maar volgens mij was het toch echt heel warm die dagen? Ons meisje heeft alleen de 1e week lange truien en broeken aangehad en vanaf de 2e week heeft ze bijna alle dagen alleen in een luier gelegen omdat het zo warm was.
Maar vanaf de bouwvak en schoolvakantie: eind juli was het niet veel soeps meer. Eind juni en begin juli was wel warm, maar toen lag hier nog geen mannetje in zijn wiegje, maar liep ik hetzelf warm te hebben met mijn (zeer) dikke buik
Ik denk dat het ook per kindje verschilt en wanneer het kindje geboren wordt (voor of na uitgerek.datum) Mijn dochter is ruim 2 weken eerder geboren op 8 aug 2009, het was toen gemiddeld 30gr buiten. Toch heeft ze shirtjes met lange mouwen gedragen, mutsje opgehad en kruikjes in haar bedje. Rompers hadden we volgens mij korte mouwtjes. Ze was dus wat eerder en had die extra dingentjes toch nodig om zich goed warm te houden. Maar ik hoor ook mama's die rond deze tijd zijn bevallen en de kleine alleen maar in een romper met korte mouwen in bedje lag. Dat is hier dus niet gebeurt. Mijn advies is om zeker lang spul in huis te hebben net als een vestje als jasje en passende mutsje(s). En ook kruikjes, dat moet altijd volgens mij.