huid op huid keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door wondertje1980, 9 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wondertje1980

wondertje1980 Actief lid

12 apr 2009
    198
    0
    16
    hallo allemaal

Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar ervaringen van meiden die een huid op huid keizersnede hebben gehad.

Ik ben nu twee keer bevallen via een spoedkeizersnede, waarvan bij de laatste onder volledige narcose.
    Nu zijn we zwanger van ons derde wondertje en krijgen een geplande keizersnede. Het lijkt me zo fijn als je je kleine meteen bij je krijgt na de keizersnede en niet pas een paar uur daarna voor het eerste te zien krijgt.

Wat zijn jullie ervaringen hierbij

Ik hoor het graag

gr wondertje

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb een zgn vrouwvriendelijke keizersnede gehad (gentle sectio). Ik kreeg mijn zoon gelijk op de borst maar eerst aan de steriele kant (dus niet huid op huid) en daarna controle door de kinderarts en vervolgens wel op de huid. Dat duurde in het totaal denk ik 10 minuten. Zoon was trouwens wel ingewikkeld.. het is gewoon snel te koud in de operatiekamer.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Er zijn veel ziekenhuizen die het doen! Waar de operatiekamer wel warm genoeg is voor direct huid op huid en waar je muziek mag kiezen enzovoort. Ik zou je er eens goed in verdiepen! Wat fijn dat je nu dus de keuze hebt !

4. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Hier een geplande keizersnede gehad.
    In het ziekenhuis hier draaien ze nu en proef met de vrouwvriendelijke ks.
    Dus gelukkig heb ik gelijk huid op huid contact gehad.

Toen ze eruit kwam lag ze wel aan de steriele kant, maar ik mocht haar gelijk aanraken en ik kon dr een kusje geven.
    Toen is ze meegenomen om nagekeken te worden (5 minuutjes)
    in de tussentijd kwam er een soort hete lucht deken over mn bovenlichaam heen, er werd een soort van stofzuigerslang onder gestopt en daardoor werd er warme lucht onder de deken geblazen.

Na de controle kwam ze dus gelijk bij me, op mn blote borst onder de hitte deken. Hier is ze blijven liggen totdat ik helemaal dicht gehecht was.
    Toen is ze met mn vriend en verpleging meegegaan naar de vercouverkamer, daar heeft ze ook voor het eerst een luier omgekregen. Ik ben toen overgelegd op een normaal bed en ook naar de verkoeverkamer gereden. Hier kreeg ik weer zo'n hete lucht deken over me heen en kwam ze met alleen een luier weer op mn borst te liggen.
    Door de verpleegster is ze toen ook gelijk aangelegd om de borstvoeding op gang te krijgen.

Hier hebben we ongeveer een half uur gelegen, toen was ik stabiel genoeg om naar de afdeling te gaan. Ze is gedurende de rit gewoon bij me blijven liggen, op de afdeling is ze door mn vriend en verpleging aangekleed (wel in mijn bijzijn).
    Ze was iets afgekoeld dus moest daarna wel een uur in het wiegje blijven liggen met 2 kruiken.

Deel Deze Pagina