Bevallen na een herniaoperatie

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Ayvida, 29 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi,hoi,

Ja hoor, ik houd het nog wel even vol, alhoewel ik het niet erg vind als hij komt :D
    S'nachts is wel een drama, want ik kan echt niet normaal meer draaien, en als ik uit bed stap sta ik vast, maar goed, het lukt nog!

Hoe gaat het bij jou tot nu toe?

Groetjes MB2005.

2. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Met mij gaat het goed! Dat vaststaan als ik uit bed stap heb ik eigenlijk altijd, buiten mijn zwangerschap om had ik dat al, maar daar heb ik nu opeens geen last van, heel vreemd! Maar dat zal wel komen als mijn buik zwaarder wordt....

Heb je nog steeds fysio of iets dergelijks?

3. evon

evon Actief lid

18 mei 2006
    432
    0
    0
    Den-Haag!
    Hoi!

ik heb 2 jaar geleden ook een herniaoperatie gehad ( klassieke methode ) met een duralekkage als complicatie...ben heeeel langzaam hersteld.
    Moet zeggen dat het me tot nu toe nog wel meevalt met de rugpijn. Wandelen en werken gaat alleen niet . Fietsen juist heel goed.
    Wel heb ik een heel doof gevoel in mijn rechterboven been met de nodige pijn af en toe ( soort van brandgevoel ), maar dit keer zit het aan de voorkant en dus alleen boven.
    Het duidt wel weer op een beknelde zenuw volgens arts, maar er zal pas na de bevalling een scan gemaakt kunnen worden. Het is iig geen bekkeninstabiliteit
    Dus moet er even mee door, misschien verdwijnt het wel!
    Anyway...alles gaat best redelijk!

Mijn VK heeft ook gezegd dat er niets speciaals gedaan hoeft te worden tijdens de bevalling, maar hier lees ik hele andere dingen! Ik maak me ineens wel een beetje druk....!

Ik hoop iig dat ik niet al teveel rugweeen krijg..

Ik wil jullie heel veel succes wensen met jullie rug enzo! :)
    Toch fijn dat ik hier wat lotgenoten heb gevonden.

evon

4. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Hoi Evon, welkom bij ons rugkneuzenclubje, hahaha! Ik had je berichtje niet eerder gezien..

Hoe gaat het nu met je? Nog steeds weinig tot geen last? En de andere zwangeren of bijna-zwangeren met een hernia of ex-hernia?

5. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Evon welkom!
    Toch leuk zo clubje, haha.

Ik kan nog niks vertellen want de beeb zit nog in mijn buik, haha.
    Ik houd jullie op de hoogte hoor!

Groetjes MB2005.

6. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Mb2005: Oooooh, spannend! Het rommelt nog niet?

7. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Het rommelt al een tijdje, maar het stopt gewoon weer.
    Wel vermoeiend hoor, maar goed kan niet meer doen dan wachten :D

Gaat alles nog goed bij jou?

Groetjes MB2005.

8. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Ja hoor! Ik heb nog (bijna) nergens last van. Ja, als ik heel veel gedaan heb de ene dag, heb ik de andere dag veel last.. bijna mijn bed niet uit kunnen komen en zo. Maar dat is niets nieuws.. dat had ik voor mijn zwangerschap ook al ;)

Mijn buik is al aardig aan het groeien, maar ik heb daar nog geen last van.

9. evon

evon Actief lid

18 mei 2006
    432
    0
    0
    Den-Haag!
    Hoi!

de vorige keer schreef ik nog dat alles best wel goed ging, maar nu is het wel anders! Het begint nu wel zwaar te worden, opstaan en lang op 1 punt staan ( bijv. bij afwas ) was al vrij lastig maar nu...... :confused: naja ik weet waarvoor het is! Ik ben ook al 14 kilo zwaarder...

Bedankt iig voor jullie welkom bij de club haha..

@MB2005: En? is het al zover? Heel erg spannend en ben benieuwd hoe het is :)

@Ayvida: hoe gaat het nu met je rug?

10. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Evon: Wel balen.. je moet nog een week of 12! En heb je al verlof, of ben je nog wel gewoon aan het werk? Dat lijkt me nu wel heel zwaar...

Met mijn rug gaat het nog steeds prima. Ik heb eigenlijk weinig tot geen last van mijn rug. Maar dat komt denk ik nog wel...

MB2005: En? Is het bij jou al zo ver? Spannend, zeg!

11. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Ik kom me ook melden...

Ben nu bijna 5 weken zwanger en 4 maanden geleden geopereerd (zie eeder berichtje) Ga zo naar de fysiotherapeut om het te vertellen, hoop dat hij wat extra oefeningen heeft

12. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Hoi Anneliesje, welkom!

Bij jou is de hernia-operatie nog kort geleden! Ik ben benieuwd wat de fysio te zeggen heeft, en wat voor oefeningen je krijgt. Ik ben nog niet bij de fysio geweest.

13. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Ja het zwanger worden ging wat sneller dan verwacht...

De fysiotherapeut reageerde heel enthousiast en zei dat het bij een normale zwangerschap geen kwaad kon. Hij had wel een speciale band die ik mag lenen als ik wat meer buik krijg.
    Oefeningen waren er genoeg, maar dat was nog niet nodig, eerst mijn rug beter maken!

14. evon

evon Actief lid

18 mei 2006
    432
    0
    0
    Den-Haag!
    hoi! lees je berichtje nu pas...maar ik werk vanuit thuis...Dat is wel heel goed te doen natuurlijk. Gelukkig is de last wel weer wat minder.

Hoe is het met jou? Ik vroeg me af of jij zwemt? ( of iemand anders hier?) Dat is juist tijdens de zwangerschap zo lekker voor de rug.
    Bij mij komt het er steeds niet van, ik doe wel een zwangerschaps cursus maar dan lig ik veel op een matje op de harde grond...pfff..dat is haast niet te doen.

Welkom in het hernia-draadje AnneLiesje, sterkte met je rug!

15. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Evon, ik zwem nog niet. Ben wel van plan dat te gaan doen. Op maandagavond is er zwangerschapszwemmen in het zwembad hier in de buurt. Gewoon zwemmen doe ik niet. Ik doe alleen oefeningen. (Als ik ze niet vergeet :oops: )

Zwangerschapsgym heb ik alleen met mijn eerste kind gedaan. En toen vond ik het liggen op dat matje op de grond al een crime.. en toen had ik die hernia nog niet eens gehad. Dus ik kan me voorstellen dat dat ondragelijk is. Bij de tweede heb ik niets gedaan qua cursussen, en dat zal bij de derde ook niet gebeuren. Op dat zwangerschapszwemmen na, dan. (Als ik mijzelf aan mijn voornemen houdt)

Met mijn rug gaat het redelijk. Veel startpijn bij opstaan of als ik even een kwartiertje op de bank heb gelegen. Maar zodra ik in beweging ben is er niets aan de hand. Ook tijdens en na het zitten heb ik geen startpijn.

MB2005: Hoe is het met jou? Ik neem aan dat je ondertussen wel bevallen bent? Althans, dat hoop ik wel voor je!

16. marisenmaurice

marisenmaurice Actief lid

22 jul 2006
    489
    1
    0
    intrieurverzorgster
    heerlen
    hallo dames
    ik heb vermoedelijk een hernia.
    het is bij mij begonnen door dat ik moest niezen,
    (had wel al langer pijn in de rug) door dat ik had
    moest niezen kreeg ik nog meer pijn onder in de rug dacht eers een hekse scheut weet niet hoe ik het precies moet schrijven,dus ben eerst gewoon gaan werken (schoonmaak) maar ben door de mensen naar huis gestuurd,toen ben ik toch maar naar de dokter gegaan en die vermoede dat ik een hernie had en heeft me toen door gestuurd naar het ziekenhuis,toen moest ik eigenlijk van de neuroloog en ct scan laten maken,maar kwam er toen achter dat ik zwanger was/ ben.
    en kreeg toen gezegt dat het op eigen risico was dus heb er van afgezien tot na de bevalling.zit nu dus nog altijd in de ziektewet
    liefs mariska

17. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi meiden!

Sorry voor de late reactie!

Ik ben op 8 januari bevallen van onze mooi zoon Jorrit Teunis ( roepnaam Jorrit ).
    De bevalling is supersnel gegaan.
    Om 11.00 had ik 3 cm ontsluiting en om 12.45 9cm en een randje ( 6cm in 2 uur :confused: ).
    Om 13.05 mocht ik persen en om 13.23 is hij geboren.

De vk was zo helder dat ze mijn benen op het bed heeft laten staan en dat er niemand aan heb lopen sjorren.
    Verder heb ik nagenoeg geen klachten, alleen lopen irriteert wel, maar niet heel erg.
    Ben ook nog niet echt ver geweest dus.

Al met al klaag ik niet en is het tot nu toe boven verwachting goed gegaan!
    Ik heb wel vollop rust genomen in de kraamweek en bijna geen trap gelopen.

Later reageer ik even op jullie, maar ik heb het erg druk en ben erg moe.
    Ik hoop jullie begrip hiervoor!

Groetjes MB2005.

18. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Mariska: Heb je ook uitstraling naar één of beide benen? Voel je een soort pijnstreep aan de achterkant van je benen? Als dat zo is is de kans inderdaad heel groot dat je een hernia hebt. Heb je er nu heel veel last van, nu je buik zo zwaar wordt?

MB2005: GEFELICITEERD! Hartstikke goed, joh! Wat lekker dat het allemaal zo goed en zo snel gegaan is... en te gek dat je bijna helemaal geen last hebt!

Heb je de eerste week na de bevalling nog extra bedrust genomen?
    Doe maar rustig aan.. je hebt het hard genoeg nodig!

19. marisenmaurice

marisenmaurice Actief lid

22 jul 2006
    489
    1
    0
    intrieurverzorgster
    heerlen
    ayvida: ik heb inderdaat last van uitstraling naar het linker been en s'avonds als ik in bed lig heb ik wel eens tintelingen tot in de tenen,heb (nog) geen uitval gehad maar de pijn in het is best heftig
    nu de buik groter word is het wel zwaader aan het worden.

mb2005 hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon

liefs mariska

Deel Deze Pagina