Meiden weten jullie dit: Als je een eerdere keizersnede hebt gehad, laten ze je dan bij een volgende zwangerschap overtijd lopen? Ik moet bij een volgende zwangerschap eerst naar de gyn, die gaat dan bepalen of ik naar de vk mag en dan met 34 weken terug moet komen naar de gyn of dat ik de hele zwangerschap bij de gyn moet blijven. maar met hoeveel weken krijg je bij de gyn de eerste echo?
volgens mij houden ze hetzelfde aan als bij de eerste. dus gewoon 42 weken! tensij het een geplande keizersnede word. die word meestal bij 39 weken uitgevoerd
Hier doen ze geplande keizersnede inderdaad ook vanaf 39 weken. Bij Jaime was het nog vanaf 38 weken. Omdat er bij Sacha geen plek was eerder is hij uiteindelijk gehaald met 39 weken en 5 dagen
Helaas.... ik loop nog! Vanmiddag idd op controle geweest. Hoeveelheid vruchtwater blijft wel gelijk, dus ik mag nog even blijven lopen. Heb verder een goed half uur aan de CTG gelegen. In het begin had beeb continue een hoge hartslag (rond de 185) maar na ongeveer een liter water te hebben weggeklokt zakte dit langzaam aan wel. Gyn was tevreden en nu mag ik zondag weer terugkomen. Tsja, op zondag. Ze heeft al een afspraak staan voor een andere CTG en vroeg of ik dan ook langs wilde komen. Haar apparaat doet het natuurlijk niet, dus dan is het handiger zo. Nou ja, prima. Ziekenhuis is maar zo'n 7 minuten hier vandaan, dus ik ga wel weer een half uurtje liggen hoor.... Oh, moet even zoonlief uit de vaatwasser halen....
Hihi, dat laatste klonk niet helemaal goed volgens mij Ik was vergeten de deur helemaal dicht te drukken en dan doet hij 'em open en trekt alle bestek eruit. Hij is helemaal fan van dat ding... Anyway, SuLa (weer) welkom. Ik schrijf hier nog niet zo lang mee, dus heb je de eerste keer gemist denk ik.... Hier trouwens een leeftijdsverschil van 16 maanden, dus ook niet al te veel.... Vind het wel spannend hoor. Maar volgens mij is het na een jaar of 1,5 ook wel weer een stuk beter... Hopen we dan he Fijn dat je kindje uit zichzelf is gedraaid. Laat maar lekker zitten nu! Mumtobe; ik heb eerlijk gezegd geen idee. Wel weet ik dat ze je liever niet inleiden wanneer je al een keizersnede hebt gehad. Dit omdat je hiermee vaak meer krachtige weeën krijgt en dat dan weer niet goed is voor de druk op je litteken. Dus als ik dat weet dan denk ik dat ze je misschien wel gemakkelijker overtijd laten lopen om dat risico zo klein mogelijk te houden.... Ukkepuk, hoe is het nu met jou? Weet nog steeds niet zeker of ik wel eerder ga bevallen dan jij hoor. Jij maakt het veeeeeeel te spannend!
Hallo Allemaal, al jullie verhalen weer even gelezen. k ben even een beetje blanco op dit moment dus even geen reactie overal op sorry. Maar k wilde wel even laten weten dat k nog steeds mee lees! Vind het erg spannend allemaal, zeker hoe lang Fransa nog zal rondlopen K heb zelf idd ook begrepen dat een geplande keizersnede met de 39ste week vaak wordt gepland. En kwam er laatst achter dat die week dus begint op de dag dat je 38 wkn zwanger bent, de week die dan volgt is de 39ste week. Over inleiden nadat je een keizersnede hebt gehad weet ik helemaal niets, dus daar kan k helaas niets over vertellen. Bij mij is de datum dus ook al gepland, maar ben nog wel benieuwd of het dan idd ook op die datum zal gaan plaatsvinden. Kan me goed voorstellen dat als ze eerder iets tegen komen wat niet helemaal juist is dat ze dan eeder ingrijpen, of dat als er op de dag zelf veel spoed gevallen zijn dat mijn geplande keizersnede dan verschoven gaat worden. Kortom k hou nog wel een beetje een slag om de arm hoor! K ben wel heel blij dat mn verlof nu begonnen is. Heerlijk, k kom nu aan dingen toe die ik hier in huis al veel eerder had willen aanpakken. Werk bracht toch veel werkstress en drukte met zich mee..logisch, maar fijn dat dat nu even weg valt! Fijne avond allemaal nog en hoop dat jullie allemaal wat lekker kunnen slapen! Merk dat dat hier soms ook wat minder gaat
fransa meid wat spannend zeg! @kindje voelen: hier vanaf 14 weken en ik weet toch echt zeker dat het mijn kindje was @inleiden na keizersnede: mijn gyn had het over inleiden met een ballon. Met een infuus of gel doen ze volgens mij niet @over tijd lopen: volgens mij geen probleem. Ik vroeg me een keer af hoe dat nou zat als je buik groter werd dan de vorige keer dat je een keizersnede had. Of het dan niet uitgerekt wordt ofzo. En ik ben vorige keer met 34 weken bevallen...
@debby ik heb wel weeopwekkers met infuus gehad, maar toch weer keizersnede uiteindelijk. ik heb ook gewoon overtijd gelopen, ben met 40.3 weken bevallen
Volgens mij mag een infuus juist wel... een infuus kan je namelijk stopzetten. en het inleiden mag niet te hard gaan. En volgens mij gaan ze ook niet zomaar inleiden; als alles goed gaat, mag je gewoon blijven lopen. Maar zit dan ook te denken aan de grootte van het kindje... kan me zo voorsellen dat als het kindje erg groot is, er ook meer kans is op scheuren. Mirjam, spannend dat jij ook de datum weet... ik denk dat de geplande datum gewoon de datum is, behalve als er iets tussenkomt; maar dat is natuurlijk altijd het geval. Aapje, hoe is het met Yara? En Senna? Hoe reageert hij op zijn zusje? Fransa, vaatwasser weer ingepakt Groetjes, Arri
HUH??? wat vreemd, had gister avond nog stukje getypt hier, maar is niks meer van te zien. raar... Nou ja. Volgens mij doen ze ook alleen maar inleiden mbv infuus omdat dat stop gezet kan worden als de druk te groot wordt. Bij gel ofzo kan dat niet. Fransa alles dus nog goed! Hoe kan het dat als jij veel water drinkt dat dan de hartslag van je kindje daalt? Kan de link ff niet leggen. Mirjam bij jou is dus ook al de grote dag bekend. Ik denk dat ze eigenlijk alleen maar af zullen wijken van de geplande dag als er echt iets aan de hand is. Net als dat dat het geval zou zijn bij een vaginale bevalling. Stek je voor je zou ineens een hele hoge bloeddruk krijgen ofzo. Maar denk dat de geplande dag wel de dag zal zijn waar je je op kan richten hoor. Alles wel al klaar?? Hier alweer een lange nacht achter de rug... Pff...niet leuk zo hoor. Heb weer tot 4u echt hele pijnlijke voorweeen gehad. Begint dan om de 6 min en later om de 3 min. Op een bepaald moment dacht ik echt ja het begint nu echt! Toen zakte de hevigheid weer ff af. Om later weer erg pijnlijk toe te nemen... Zo gaat het dan de hele nacht door. Hoop toch dat dit voorwerk nog ergens goed voor is. Hoef dinsdag pas naar de gyn, maar hoop dat hij dan toch even kijkt of ik al wat ontsluiting heb. Als ik nog niet bevallen ben! Het idee dat dit nog weken zo kan duren word ik niet vrolijk van. Sorry voor het geklaag...
@ukkepuk. Pff dat klinkt idd slopend, zoveel voorweeen!!Ik heb dat bij mn eerste eigenlijk nooit echt gehad. Maar ja, zat toen met 40 wkn ook nog potdicht! Ben heel benieuwd hoe het nu bij jou verder gaat. Kan me goed voorstellen dat zulke nachten je opbreken, zeker als dit nog een paar weken duurt! Nee, ik heb nog niet alles klaar, maar ik heb dan ook nog een paar weekjes voor de datum Kortom nog tijd genoeg, denk ik. Volgende week ma en di zit mn dochter weer lekker op het kdv en dan ga ik weer es even flink wat puntjes van mn lijstje afwerken. valt mee hoor, zijn allemaal van die kleine dingen die nog moeten. Als het moet kan de beeb ook nu komen hoor, maar liever niet!!
Ukkepuk, ik denk dat Fransa bedoelt dat het kindje vruchtwater dronk... tenminste zo heb ik het gelezen. En wat vervelend zeg dat je zo last heb van voorweeën. Hopelijk is de boel al flink verstreken of al aan het opengaan... het is sowieso ergens goed voor hè? Daar moet je dan maar aan blijven denken. Kan je overdag wel lekker rusten?
Ukkepuk, volgens de vk in het ziekenhuis kan een (te) hoge hartslag van de baby komen doordat de moeder te weinig gedronken heeft. Dus niet echt uitgedroogd is maar wel te weinig vocht heeft ingenomen. Vandaar dat is extra moest drinken om te kijken of het in dit geval ook zo was. Had best aardig gedronken die ochtend maar wel alleen maar vruchtensap. Gaat zo'n kindje misschien ook wel van stuiteren.... Maar jeetje zeg wat irritant dat gerommel steeds. Hier echt nog steeds niets. Gisteren, toen ik aan de CTG lag, vroeg de vk of ik ook weeënactiviteit voelde. Ik zei nee, maar vroeg of ze wat zag. Ze zag dus ook niets en wilde checken of het apparaat wel goed was aangesloten... Maar goed, betekende niets volgens haar. Het zou zelfs nu elk moment op gang kunnen komen als het kindje er klaar voor is. Niet dat ik dat denk hoor. Volgens mij zou hij gewoon tot ruim na de 40 weken blijven zitten als ik niet voor die keizersnede had gekozen.... Mirjam, wel fijn dat je ook al bezig kunt met aftellen. En je hebt nog mooi even de tijd om de boel voor elkaar te maken. En kind bij de oppas = heerlijk! Zoonlief gaat hier momenteel 4 dagen per week. Zo heb ik mooi tijd om uit te rusten, de laatste dingetjes te doen, etc. En hij heeft het er prima naar z'n zin dus ik denk dat hij daar momenteel beter zit dan bij mij.... Arri, die vaatwasser is een terugkerend iets hier.... Maak er nu maar gebruik van door hem dingen er uit te laten halen en in de kastjes te laten leggen. Hij vindt het bloedje interessant om ons te helpen en hetzelfde te doen als wij. Nou ja, dan maken we er maar gebruik van ook he...
Hallo allemaal! Ook ik ben weer zwanger en ben de vorige keer bevallen dmv een spoed keizersnee. Deze keer gaan we weer in eerste instantie voor een vaginale bevalling, maar de kans op een 2de keizersnee is natuurlijk wel aanwezig. Zie er niet tegen op en laat het allemaal maar over me heen komen, keuze is er nu niet meer Vind het wel weer spannend, maar weet nu wat een keizersnee inhoudt...nu een vaginale bevalling nog! Groetjes
Ha, da's een beetje lang verhaal, dus zal het proberen kort te houden Ik heb door een foute inschatting van de VK bijna 60 uur weeen opgevangen, terwijl de VK sprak over voorweeen. Toen ben ik naar het zkh gegaan om te kijken of ik ingeleid kon worden. Daar was de VK het niet mee eens, maar ik trok het niet meer (was 41+5 dagen zwanger). Aangekomen in het ZKH brak mijn vruchtwater en bleek dat de kleine er in gepoept had. Toen weer weeen gekregen. Kreeg toen inderdaad de bevestiging van de gyn dat het echte weeen waren. Toen een ruggeprik gekregen om uit te kunnen rusten. Omdat de ontsluiting niet op gang kwam, wee opwekkers gekregen. Ontsluiting kwam nog niet op gang en toen bleek dat de kleine gedraaid was en een sterrekijker was. Na een uur zakte haar hartslag steeds weg en had ik ondertussen 41 graden koorts gekregen. Toen is besloten dat Julia er meteen uit moest, omdat ze niet zeker waren dat 1 van ons het zou overleven. Toen ze er eenmaal uit was op de OK, ben ik finaal ingekakt en moest ik nog een nachtje naar de hartbewaking. Was helemaal uitgeput en had een infectie aan mijn baarmoeder opgelopen door langdurige weeen. Loop nu dus ook voor de controles bij de gyn, want in de vk heb ik niet zoveel vertrouwen meer. Ben nu ruim 26 weken en het gaat hartstikke goed!
gatverdarrie. die stomme vk ook altijd. hier geloofden ze ook niet dat het weeen waren omdat ik gewoon kon blijven praten!!!!!!!!!!!!!!!!! stomme mensen. ik kan altijd met weeen praten pas bij 8 cm word het lastig
@mammavanjuul Pff dat is ook een verhaal zeg!!Wat vervelend zeg dat de vk zo'n inschattingsfout heeft gemaakt en je daardoor zolang in de weeen hebt gezeten. Petje af dat je nu wel voor een vaginale bevalling wil gaan!!
@arri het gaat goed met yara. ze groeid, drinkt en slaapt goed. ze slaapt al een paar weken s'nachts door, erg prettig. met senna gaat het ook goed. het gaat nu beter dan in het begin, toen stuiterde hij door het huis vooral als er bezoek was. hij is deze maand ook op de basisschool begonnen, dus we moeten allemaal nog even wennen.
Ik wil me hier ook graag aanmelden Ben in december 2008 bevallen dmv een keizersnede van onze zoon. Ben thuis de bevalling begonnen en na 75 minuten persen naar het ziekenhuis gegaan. Er kwam namelijk helemaal geen beweging in. Eenmaal in het ziekenhuis aangekomen bleek ons ventje het niet meer zo goed naar zijn zin te hebben en daarbij had hij een AA ligging. Sterrekijker en met zijn achterhoofd er uit willen komen. Dat in combinatie met zijn gewicht (8 pond) zorgde er voor dat hij er echt niet uit kon komen. Ook had ik koorts door streptokokken infectie. Vond het toen echt een domper dat ik het niet zelf kon afmaken omdat de ontsluiting heel goed ging. Nu weet ik niet goed wat ik zou willen....moet er nog over nadenken en ik ben ook nog niet bij de gyn. geweest. Wil ook even afwachten wat die adviseerd. Ook nu al bekend dat dit kindje groter is dan gemiddeld dus krijg zoieso nog groeiecho.