Wat leuk zeg, twee nieuwe zwangeren! Welkom mamavanjuul en dagdromer!! Willen jullie ook onze lijst nog invullen? Dan houden we het een beetje overzichtelijk!! Mamavanjuul, wat een heftig verhaal zeg... moeilijk te verkroppen dat iemand anders zo'n fout maakt, lijkt me. Je wil nu wel graag vaginaal gaan bevallen? Dagdromer, heb jij eventueel een keuze? keizersnede of vaginaal? BIj de eerste ben je wel ver gekomen zeg... hoe heb je het ervaren dat het keizersnede is geworden? Aapje, het is voor een ventje van 4 natuurlijk ook allemaal wel erg nieuw! Lijkt me wel leuk hoor, zo'n echt gezinnetje... maar wel pittig! Ben vandaag ziek thuis gebleven... pfff... heb enorm last van m'n darmen en daarbij harde buiken. morgen wil ik wel graag gaan werken! Dus ga m'n best doen. Daarom nu maar gauw naar bed! Groetjes, Arri
Volgens mij is dit de laatst aangepaste lijst! ~~ Bevallen na een eerdere keizersnee ~~ ---------------------------- Fransa - 2e kindje - onregelmatig en halverend hartritme van zoonlief - nu gekozen voor geplande keizersnede - 28-01-2011 Ukkepuk-2e kindje-niet vorderende ontsluiting (stopte bij 8-9cm)-hopelijk deze keer vaginale bevalling- 31-1-2011 Mirjam- 2e kindje-kindje daalde niet in, 5cm ontsluiting bleef steken- nu geplande keizersnede in overleg met gyn (had keus)- 17-02-2011 Debby- 2e kindje- hoge bloeddruk en stuit met 34+4- hopelijk vaginale bevalling- 22-02-2011 SuLa - 2e kindje - geplande keizersnede ivm stuitligging en geen goed gevoel hebben over natuurlijke stuitbevalling - huidige zwschap kindje met 33+1 in hoofdligging, dus hopelijk natuurlijke bevalling - 1-3-2011 Arri - tweede kindje - onverklaarbare pijn en stuitligging - nu liefst vaginaal - 9 mei 2011 Miek - 2e kindje - bevalling duurde te lang, hartslag daalde tever en daardoor spoedks - hopelijk nu weer keizersnede - 20-05-2011
Klopt, Omdat ik nog vrij relaxed was vond ze en ik quote: Mij er niet uitzien als een barende vrouw 8) @Arri: Ja, wil het nu wel weer proberen. De ligging van het kindje wordt nu extra goed in de gaten gehouden en als de ontsluiting niet binnen 12 uur vordert dan een keizersnede. Dus echt afwachten wat er allemaal gebeurd...
Jeetje Mamavanjuul, wat een verhaal zeg! Superdapper dat je het toch weer vaginaal wilt proberen. Ik was volgens mij al lang genezen... Dagdromertje, jij ook welkom! Je hebt nog even om je beslissing te nemen. Tis lastig. Heb er echt weken over zitten dubben. Maar ben wel blij dat de kogel nu door de kerk is...
Ow en de 38 weken zijn hier ook zo ongeveer binnen Zijn jullie al benieuwd tot hoe ver ik ga komen ??
hier precies dezelfde redenering. uiteindelijk vliezen gebroken waardoor gup meer naar bedened kwam te liggen en toen ging de ontsluiting goed maar kon nog steeds gewoon praten met weeen. pas vanaf 8 centimeter moest ik echt even puffen. ach heb een spastische darm dus ben wel wat gewend hahahahahaha bij nr twee weer hetzelfde eiereten alleen toen na 14 uur weeen nog geen ontsluiting en streptokken c infectie dus keizersnede! toen lag sydneys hartslag al op ruim 200!
Ik vind het wel knap dat anderen aan je toestand zouden kunnen beoordelen of je een barende vrouw bent of niet. Dat verschilt toch ontzettend per vrouw! Ik heb een kennis die nog de verjaardag van haar dochter heeft uitgezeten met weeën. Echt niemand die het doorhad. En zij wilde niet dat iedereen wist dat het begonnen was, dus die heeft zich er even goed doorheen gebeten. Uurtje of 2 nadat de laatste visite was vertrokken was het kindje er ook al.
Hoi Dames, mag ik me ook bij jullie voegen ? Ik ben in 2008 normaal bevallen van mijn dochtertje, maar in 2010 is de bevalling helemaal mis gelopen en waren we ons dochtertje bijna verloren. Ik was met 39.1 weken in het ziekenhuis opgenomen om mijn bevalling in te leiden, echter lag onze dochter nog helemaal tegen mijn ribben aan, maar ik had 4 a 5cm ontsluiting al, dus werden mijn vliezen gewoon gebroken door de VK van het ziekenhuis, eigenlijk direct daarop een hartdip bij onze dochter, toch verder gegaan met de bevalling inleiden ruggenprik weeenopwekkers, en continue bleef haar hartslag maar dalen, en het duurde ook te lang voordat hij terrug kwam, dit hebben we bijna 4,5uur lag tegen de VK gezegt, maar we kregen te horen dit is normaal dan zit de navelstreng om haar nek....maar IK ben niet gek, want mijn andere dochtertje had de navelstreng ook om haar nek maar heeft niet 1 dip gehad....na 5uur weeen kreeg ik de eerste perswee, gelijk de VK er weer bij geroepen en mijn persee weg gepuft ondertussen, de VK ging voelen naar de ontsluiting ze zij ik weet niet zeker het of het 10cm is en haal de gyne erbij dat weet je toch wel als VK wanneer iemand 10cm heeft ????? gyne voelde en gelijk paniek!!!! wel 10 man gelijk om me heen ik werd overgelegd van bed, de VK sprong op het bed tussen mn benen om dr hand naar binnen te doen en het hoofdje op te houden....op dat moment klopte de navelstreng niet meer, het halve ziekenhuis door, en het enige wat ik kon doen was huilen en riep tegen mijn man we zijn haar kwijt je ziet heer nooit meer, en toen hoorde ik de gyne zeggen crashkar mee voor de baby couveuse mee, en zo door de centrale hal van het ziekenhuis waar veel mensen waren het was smiddags tegen bezoekuur natuurlijk de ligt in naar de OK daar lag een meneer die hebben ze er gelijk uitgehaald en toen zei de VK ik voel weer een hartslag...maar op dat moment denk je dan bullshit je lult maar! eenmaal in de OK hebben ze me zo snel mogenlijk onder zeil geholpen, en wat bleek dus, de Navelstreng was uitgezakt, dit betekend dat de navelstreng langs het kindje heen gaat, en tussen het hoofdje en baringskanaal komt, en dus bij elke wee klemt de navelstreng af! 8 minuten na het ontdekken van de uitgezakte navelstreng, was Evelien geboren met een spoedkeizersnede. Zelf was ik pas 2uur na de keizersnede terrug op de kamer, ondertussen was evelien al nagekeken aangekleed enz, had mijn man gedaan samen met een verpleegster. Alleen heeft hij ook 2 bangen uren gehad, er werd geen woord over mij gerept, en hij wist dus niet hoe ik eraan toe was. Hij zag mij dus pas 2uur na de keizersnede weer op de kamer. Wat een verhaal he Die bevalling heeft plaats gevonden in Juli 2010, en ik ben momenteel opnieuw zwanger en uitgerekend voor jawel Juli 2011 En ik heb groen licht gehad om normaal te mogen bevallen als alles gewoon goed verloopt! Dus daar duimen we dan ook voor!
~~ Bevallen na een eerdere keizersnee ~~ ---------------------------- Fransa - 2e kindje - onregelmatig en halverend hartritme van zoonlief - nu gekozen voor geplande keizersnede - 28-01-2011 Ukkepuk-2e kindje-niet vorderende ontsluiting (stopte bij 8-9cm)-hopelijk deze keer vaginale bevalling- 31-1-2011 Mirjam- 2e kindje-kindje daalde niet in, 5cm ontsluiting bleef steken- nu geplande keizersnede in overleg met gyn (had keus)- 17-02-2011 Debby- 2e kindje- hoge bloeddruk en stuit met 34+4- hopelijk vaginale bevalling- 22-02-2011 SuLa - 2e kindje - geplande keizersnede ivm stuitligging en geen goed gevoel hebben over natuurlijke stuitbevalling - huidige zwschap kindje met 33+1 in hoofdligging, dus hopelijk natuurlijke bevalling - 1-3-2011 Arri - tweede kindje - onverklaarbare pijn en stuitligging - nu liefst vaginaal - 9 mei 2011 Miek - 2e kindje - bevalling duurde te lang, hartslag daalde tever en daardoor spoedks - hopelijk nu weer keizersnede - 20-05-2011 Dagdromer - 2e kindje - ligging en grootte van de baby spoedks - weet nog niet wat ik wil - 15-04-2011
@ mamavanjuul, sorry dat ik het lijstje misschien in de war heb gegooid maar omdat er bij jouw bericht QOUTE niet weg was gehaald kon ik niets meer aanvullen. @arri, heb de keizersnede toen ervaren als falen van mezelf. Best moeite mee gehad omdat de bevalling eigenlijk best aardig vorderde en ik het laatste stuk uit handen heb moeten geven. Weet ook nog niet of ik nu een keuze heb. Loop nu nog bij de vk en word straks pas overgedragen aan de gyn.
~~ Bevallen na een eerdere keizersnee ~~ ---------------------------- Fransa - 2e kindje - onregelmatig en halverend hartritme van zoonlief - nu gekozen voor geplande keizersnede - 28-01-2011 Ukkepuk-2e kindje-niet vorderende ontsluiting (stopte bij 8-9cm)-hopelijk deze keer vaginale bevalling- 31-1-2011 Mirjam- 2e kindje-kindje daalde niet in, 5cm ontsluiting bleef steken- nu geplande keizersnede in overleg met gyn (had keus)- 17-02-2011 Debby- 2e kindje- hoge bloeddruk en stuit met 34+4- hopelijk vaginale bevalling- 22-02-2011 SuLa - 2e kindje - geplande keizersnede ivm stuitligging en geen goed gevoel hebben over natuurlijke stuitbevalling - huidige zwschap kindje met 33+1 in hoofdligging, dus hopelijk natuurlijke bevalling - 1-3-2011 Arri - tweede kindje - onverklaarbare pijn en stuitligging - nu liefst vaginaal - 9 mei 2011 Miek - 2e kindje - bevalling duurde te lang, hartslag daalde tever en daardoor spoed keizersnede - hopelijk nu weer keizersnede - 20-05-2011 Dagdromer - 2e kindje - ligging en grootte van de baby spoedks - weet nog niet wat ik wil - 15-04-2011 Mamavanjuul - 2e kindje - niet vorderende ontsluiting, koorts en wegzakkende hartslag - nu liefst vaginaal - 20-04-2011
Dagdromer: Maakt niet uit, heb mezelf er weer even bij gezet. MaaikeS: Jeetje zeg, ook al zo heftig! Pff, dat je het dan toch nog een keer aandurft! En lekker snel op elkaar zeg, haha, succes! Ik heb zelf geen moeite gehad met de keizersnee op zich, maar wel met het hele verhaal er om heen. Vooral omdat ik met uitputtingsverschijnselen de eerste nacht op de hartbewaking moest liggen, de dag erna allemaal onderzoeken moest ondergaan en ondertussen mijn baby nog maar 1x vast gehouden had. Julia zelf lag op de kinderafdeling, omdat zij ook met koorts was geboren en preventief antibiotica kreeg. Omdat ik de eerste 3 dagen hele hoge koorts heb gehad, weet ik er vrij weinig van. Ben wel heel goed opgevangen in het ziekenhuis hoor, dat was echt super. gyn kwam elke dag wel 3x langs om te checken en de verpleegkundige die bij de bevalling en later keizersnede was, is ook elke dienst even langs geweest. Ik was vooral heel erg boos op mijn verloskundige, die had alles in mijn ogen kunnen voorkomen. Was verdorie al 41 weken en 5 dagen onderweg! Ze had gewoon eerder in moeten grijpen. Na een jaar kwam bij mij de boosheid eruit, en heb ik gesprekken gehad met de huisarts en maatschappelijk werk. We hebben er toen wel over nagedacht om de vk op het matje te roepen, maar ik was er op een gegeven moment wel klaar mee. Helemaal omdat ik bij een 2de zwangerschap naar de gyn mocht. Daar loop ik dus nu ook bij en ik heb dezelfde die toen besloten heeft dat het een keizersnede werd. die man is zo aardig en lief! Hij heeft ook in mijn dossier gezet dat alles, maar dan ook alles overlegd en uitgelegd moet worden.
Jeetje meiden wat een heftige verhalen komen er hier langs. Poeh... dat gaat je zeker niet in je kouden kleren zitten. Kan me goed voorstellen als je zo iets mee maakt dat je ook wel op ziet tegen een bevalling. Maar volgens mij hebben jullie ondanks alles het nu toch wel een plaatsje kunnen geven. Knap hoor. Alle 3!! maaike s zet jij je naam ook bij het lijstje erbij? Ik vind het wel handig hoor dat lijstje! Anders vergeet ik zo waarvoor iedereen een keizersnede gehad heeft. Helemaal nu er 3 meiden bij zijn gekomen, dan word het helemaal lastig. Goed idee Arri! Hier een rustige nacht gehad. GELUKKIG!! Zoontje vanmorgen naar de oppas, ga ik zo ophalen. Heb er een lekker relaxte ochtend van gemaakt haha. En nu ook weinig last. Op deze manier is het stuk beter uit te houden!
Fransa - 2e kindje - onregelmatig en halverend hartritme van zoonlief - nu gekozen voor geplande keizersnede - 28-01-2011 Ukkepuk-2e kindje-niet vorderende ontsluiting (stopte bij 8-9cm)-hopelijk deze keer vaginale bevalling- 31-1-2011 Mirjam- 2e kindje-kindje daalde niet in, 5cm ontsluiting bleef steken- nu geplande keizersnede in overleg met gyn (had keus)- 17-02-2011 Debby- 2e kindje- hoge bloeddruk en stuit met 34+4- hopelijk vaginale bevalling- 22-02-2011 SuLa - 2e kindje - geplande keizersnede ivm stuitligging en geen goed gevoel hebben over natuurlijke stuitbevalling - huidige zwschap kindje met 33+1 in hoofdligging, dus hopelijk natuurlijke bevalling - 1-3-2011 Arri - tweede kindje - onverklaarbare pijn en stuitligging - nu liefst vaginaal - 9 mei 2011 Miek - 2e kindje - bevalling duurde te lang, hartslag daalde tever en daardoor spoedks - hopelijk nu weer keizersnede - 20-05-2011 Dagdromer - 2e kindje - ligging en grootte van de baby spoedks - weet nog niet wat ik wil - 15-04-2011 Mamavanjuul - 2e kindje - niet vorderende ontsluiting, koorts en wegzakkende hartslag - nu liefst vaginaal - 20-04-2011 MaaikeS - 2e kindje - uitgezakte navelstreng ontdekt bij 10cm ontsluiting, nadat tijdens de ween de hartslag elke keer weg was - spoedkeizersnede - 23-07-2011 liefst normaal bevallen
@MamavanJuul, we wouden heel graag nog een 3e kindje, maar de 2e heeft vrij lang op zich laten wachten, als er bij ons in de familie zwangerschappen voor komen aan mijn kant is het bijna altijd met ivf en iui, mijn 1e zwangerschap is spontaan gekomen na het stoppen van de pil, de 2e is een handje geholpen met 1x clomid, en nu de 3e is ook gelijk na het stoppen van de pil dus toch wel ons wonderkindje, ik heb het heel moeilijk gehad na de keizersnede, maar gelukkig is het wel enorm gezakt allemaal. Maar de laatste dagen begint het toch weer naar boven te komen met de gedachte aan een nieuwe bevalling
Wow, idd zeg wat een ontzettend heftige verhalen!! Wat zullen jullie geschrokken zijn na zulke spoedks'en. En dat jullie, Mammavanjuul en MaaikeS, dan nog wel weer een gewone bevalling aandurven. Ik durf het nl echt niet. Mede ook wel doordat ik na mijn bevalling+keizersnede en andere omstandigheden thuis overspannen/depressief ben geworden. Dus dat speelt in mijn geval ook mee. Maar toch, weer gewoon een bevalling ingaan en dan maar kijken hoe het eindigt....heel knap. Misschien ook juist wel heel fijn om het ook vaginaal mee te maken. Maar goed, k heb ervoor gekozen om dat niet mee te maken. Hier merk ik toch ook wel dat mn zwangerschap steeds wat meer vordert! Vanochtend met mn dochter thuis, relax zou je zeggen. Maar ja, dan nog even wasjes draaien, droger draaien, vaatwasser uitruimen, nog even naar de winkel lopen.....zonder zwanger zijn doe je dat gewoon ff maar k was nu eind van de ochtend echt bekaf! Net even heerlijk een uurtje geslapen, nu hopen dat mn dochter nog even wat langer slaapt....ff tijd voor mezelf
@Mirjamrn Na wat jij hebt meegemaakt snap ik ook dat je liever geen gewone bevalling meer wilt! En wat je net zegt het komt me bekend voor hoor,sochtends met de kindjes bezig huishouden enz, en dan heb ik het ook echt gehad hoor, en dan ben ik nog lang niet zo ver als jou met de zwangerschap. maar ja ben dan ook behoorlijk missenlijk en daardoor ook gewoon lamlendig en snel moe. hoop dat het snel over is en hoop voor jou dat je een goede bevalling mag hebben binnekort!
Jeetje MaaikeS, wat een verhaal!!! gelukkig as alles goed gekomen! je moet er toch niet aan denken... Dagdromer, wat is een AA ligging? daar heb ik nog niet eerder van gehoord.
Ach ja, bevallen kan nu alleen nog maar mee vallen alhoewel....Hihi, het blijft weer spannend. Hier ook: vanmorgen Juul naar psz, "even snel" boodschappen doen, woonkamer, keuken en wc doen en dan is het weer tijd om haar op te halen. Gelukkig ligt ze nu lekker op bed en ik op de bank. Heb last van mijn bekken, da;s wel irritant. Een geplande keizersnede lijkt me ook zo apart...weet je dan nu al de datum of wordt dat in een later stadium gepland? Heb net de intake weer gehad van de kraamzorg, krijgen nu 10 uren extra ivm de vorige ervaring, da's wel fijn!