Super dat je extra kraamzorg krijgt!! En ja, wij weten de datum al van de geplande keizersnede. Vanaf 34 wkn ben k onder controle van de gyn, daarvoor gewoon vk. De gyn heeft de vorige keer gelijk de papieren ingevuld en wij naar de balie Opnames en toen werd in het operatie rooster gekeken en een datum geprikt. Des te meer ze van te voren in kunnen plannen des te prettiger vonden zij dat werken.
Bij Angela wisten we 2 dagen van te voren dat ze gingen inleiden. en bij Evelien waren we op maandagochtend op controle, en na de echo belde de gyne gelijk naar de afdeling voor een afspraak de volgende ochtend had al 4 tot 5 cm ontsluiting, hij zei ook toen we weggingen, ik zal je vannacht wel zien...maar helaas maar ook al weet je een datum ik vindt toch dat het spannend blijft!
Het zal vast al wel eens besproken en gevraagd zijn maar toch nog even een vraagje. Zijn er meiden met een geplande keizersnede die toch meteen borstvoeding hebben kunnen geven? Mij is nl. verteld dat het dan niet zo goed op gang komt. Vorige keer ging dat bij mij super (volgend de verpleging in het zh kwam dat door de voorafgaande bevalling) en zou graag weer bv willen geven. Ik neig op sommige momenten naar een vaginale bevalling maar bij onze zoon is er toen zo veel misgelopen dat ik er toch ook wel een beetje bang voor ben. Eerst maar eens afwachten of ik uberhaubt wel mag kiezen van de gyn.
k mocht de eerste 24u na de keizersnede geen borstvoeding geven ivm extra medicatie die ik kreeg om mn baarmoeder te laten samen trekken. Ik heb de 1e 24 u dan wel gekolfd maar toen kwam er echt niets uit. Daarna wel borstvoeding gegeven maar dit is eigenlijk nooit goed op gang gekomen, na een week van aanmodderen heb ik dan ook besloten om er mee te stoppen. Wat ik toen een hele opluchting vond! Ik ga nu dan ook geen borstvoeding geven maar gelijk flesvoeding.
Ik heb wel borstvoeding gegeven na de keizersnede. De volgende dag meteen begonnen met kolven en aanleggen. Na 2 dagen was het bij mij goed op gang en ik heb het 9 weken volledig gedaan. Je hebt wel opstarttijd nodig, maar het kan dus wel
Fijn om te lezen dat het dus wel kan. Ik heb bijna een half jaar borstvoeding gegeven en had de eerste dag al meteen veel voeding. Dat weten ze in het zh aan het feit dat ik dus wel met de "normale" bevalling begonnen was en er dan een stofje vrij komt. Het zou een van de redenen kunnen zijn voor mij om voor een vaginale bevalling te gaan. Lees trouwens wel heftige verhalen zeg! Hartbewaking en zo..... Vond mijn eigen bevalling al heftig maar als ik het zo lees kan het altijd erger.
Leuk zeg, zo'n club al om gezellig samen mee te babbelen... ben zo benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen met onze buikjes en baby'tjes!! Ik heb ook bv gegeven na de keizersnede. Ik had het heerlijke voorrecht dat ons dochtertje direct na de geboorte bij me werd gelegd en dat ze pas weer op de kraamkamer van me af werd genomen... Het was de primeur (zonder protocol...) bij ons in het ziekenhuis! En wat hebben we daarvan genoten zeg... maar op de uitslaapkamer heb ik haar gelijk bij me aangelegd... geweldige ervaring. Heb uiteindelijk een jaar zelf gevoed. mamavanjuul, heerlijk wat extra kraamuurtjes!! Ik ga vanavond maar lekker rustig aandoen... heb vandaag weer gewerkt; heerlijk met de kinderen (sta voor de klas), maar ben het nu wel zat... Fijne avond! Groetjes, Arri
Zo, heb alles maar eens doorgelezen onder The Voice Hier ook veel controles hoor, maar heb dan ook echt een overbezorgde gynacoloog Lenen? Haha! Ik moet volgende controle ook bloedprikken voor het streptokokken bacterie, rhesusprikjes en schildklierwaardes en hij kijkt elke controle mijn litteken na. Meet het inderdaad ook op en houdt de placenta in de gaten. Daarbij kijkt ie zoals hij zegt: Even snel de baby na, maar daar gaat het toch wel goed mee Het litteken zag er schoon en helder uit (= geen irritaties)en op de 20-weken echo was die zelfs niet eens te zien. Bij mij dus geen enkele reden om te kiezen voor een keizersnede. Maar goed, als de bevalling begint, moet ze er wel zijn binnen 12 uur, anders alsnog een keizersnede. En qua inleiden, wee-opwekkers e.d. Mijn gyn gaf de volgende uitleg: Als we het puur en alleen medisch bekijken, dan zit het zo: Hoe minder er wordt ingegrepen door de medische wereld, des te kleiner de kans op een keizersnee. Hoe meer de medische wereld zich met de bevalling gaat bemoeien, des te groter de kans op een keizersnee. Dank zij hem, heb ik er gewoon alle vertrouwen in. Als hij zegt, meid, ga voor een keizersnee, dan doe ik dat. Maar hij zegt ook: Proberen het gewoon, een keizersnee kan altijd nog... van mijn herstel trouwens niet veel last gehad. Liep op dag 3 al weer rond, wel met zweetpareltjes op mijn voorhoofd...hihi
bij mij lukte de borstvoeding helaas niet. Timo zoog niet hard genoeg en met kolven kwam het niet op gang. Op de couveuse afdeking hadden ze hem ook al een flesje gegeven, en dat drinkt toch veel makkelijker... hopelijk lukt het deze keer wel...
ach gewoon proberen. bij mij liep de borstvoeidng als een trein en dit na een helse bevalling wat eindigde in een spoedks. ik was helemaal kapot maar het stroomde eruit! kind huilt = borstvoeding. hahahahahahahaha kus
Hier ook gewoon BV gegeven na de spoedkeizersnede. ze is rond 14.40 geboren en ik was pas rond 17.00 op de kamer, en de eerste voeding heeft ze pas rond 18.00 gehad als ik me niet vergis....ik was nog duf enz en ik wou Evelien niet vast te houden ja ik snap het ook nog steeds niet waarom ik dr niet vast wou houden! Maar de BV ging goed, en ze kreeg af en toe een klein beetje bij uit een flesje, omdat ze niet altijd tevreden was na de voeding, en de eerste nacht na de spoedkeizersnede heeft ze op de babykamer geslapen en daar hebben ze haar 1x een flesje aangeboden maar dat spoog ze uit, en smorgens heeft ze daarna heerlijk bij mama gedronken Ik ben op dinsdagmiddag bevallen, dinsdag nacht hebben ze de ruggenprik pas uit laten werken....dat heeft nog tot woensdag ochtend vroeg geduurt uiteindelijk....zodra ik op mijn benen kon staan ben ik zelf alweer gaan lopen naar de wc en douche, wou zo graag douchen, dus mocht als er een verpleegster mee ging ja tot de douchedeur en niet verder de rest deed ik zelf wel haha! Waren ze me kwijt lag ik alweer lekker gedoucht en wel in mn bedje Woensdag middag kwam manlief met de kaarten, die hebben we samen gecontroleerd en in de enveloppen gedaan en samen zijn we naar de uitgang/ingang van het ziekenhuis gelopen om de kaarten op de brievenbus te gaan doen het was toen net de hittegolf...dus ja ik wou naar buiten en de verpleging vondt het allemaal goed, zolang als manlief maar bij me bleef. Toen hebben we uiteindelijk zelfs nog een heerlijk ijsje zitten eten in het zonnetje hahaha. Maar volgens de gyne was woensdag iets te vlot om al naar huis te gaan voor een keizersnede dus donderdag ochtend kwam hij weer even kijken, en zei als alles vandaag net zo goed blijft gaan als gisteren mag je morgen naar huis en ja hoor! Vrijdagochtend kreeg ik mn ontslag papieren en mochten we heerlijk naar huis! Eerst zelfs nog onze oudste dochter opgehaald bij onze schoonouders, en toen naar huis genieten! Dus uiteindelijk 3 nachtjes moeten blijven.
MaaikeS dat is nog eens een vlot herstel. Bij mij duurde het een week voordat ik zelfs ook maar staand een luier kon verschonen. Maar ik was tijdens de bevalling vooraf al veel bloed verloren dus dat zal ook wel meegespeeld hebben. Denk trouwens dat ik in mijn vraag over bv niet helemaal duidelijk ben geweest. Mij gaat het om de slagingskans van bv na een geplande keizersnede. Dus zonder dat er een enkele wee aan vooraf is gegaan. Mij is toen verteld dat het bij mij zo goed ging na de spoedks omdat ik ook volledige weeen en ontsluiting heb gehad. Tijdens die weeen komt er een stofje vrij wat je borsten op gang helpt. (Is mij toen verteld) Ben nl. een beetje bang dat als het nu een geplande word dat de bv misschien niet gaat lukken terwijl ik er zo van genoten heb bij mijn zoon. Voor een aantal van jullie word het al spannend! Ben erg benieuwd naar jullie beebjes!
ik heb bij sydney hele lichte weeen gehad en maar 2 centimeter ontsluiting. en de bv liep als een tiet volgens mij is het gewoon zo dat onze licham,en reageren op onze beebjes en niet op de ontsluiting of bevalling, volgende word ook een geplande keizersnede dus zal het dan wel weten maar ik ga de volgende zeker weer een half jaar borstvoeding geven!
Volgens mij kan je het door middel van kolven op gang brengen. Het duurt wel langer eer het op gang komt...
Na een geplande keizersnede dat durf ik je ook niet te zeggen, die van mij was ongepland haha. Tja veel bloedverlies is ook niet alles, heb bij de 1e bevalling zoveel bloed verloren dat ik 2 transfusies heb gehad, en met een hb van 4,5 naar huis ben gestuurd omdat ik zo graag naar huis wilde Ik was toen de 25ste opgenomen de 26ste om 00.06 bevallen en mocht de 27ste weer naar huis na heel veel zeuren hahaha Wel loop ik al sinds die tijd bij de internist omdat mijn hb te laag blijft, en ik kreeg daar eerst gewoon medicijnen voor daarna een drankje, en daarna zijn ze overgestapt op 1x in de week later 1x in de 2 weken een infuus met medicijnen te geven. Maar de laatste keer heb ik daar een soort allergie reactie op gehad, dus sindsdien krijg ik die niet meer. Ik moet nu 14februarie weer naar de internist en dan hoor ik hoe het nu zit met mijn hb enz
Had bij Tessa echt onmiddellijk voeding en echt plenty!!! Juist bij de oudste moest eht op gang komen, omdat ik zelf zo moe was en veel bloed had verloren. Nu ging het meteen super qua hoeveelheid......alleen meteen weer tepelkloven e.d. maar dat heeft er niks mee te maken.
Hey ladies! Hier helaas nog geen beeb te bekennen... Wbt borstvoeding geven na keizersnede. Ik heb wel geprobeerd borstvoeding te geven na de keizersnede. Ben tot 8-9cm gekomen, daarna dus toch keizersnede geworden. Omdat aanhappen niet goed lukte ben ik de 2e dag geloof ik begonnen met kolven. Dat heeft op zich goed geholpen. Had na een paar dagen echt flinke stuwing! Bij een geplande keizersnede heb je dan wel geen weeen enzo maar je kan je er wel beter op voorbereiden en bent na afloop er lichamelijk beter aan toe dan bij een spoedkeizersnede. Waardoor je dus sneller aan kunt leggen e.d. Echt op tijd mee beginnen en juist ivm de keizersnede heel vaak aanleggen. Ik hoop zelf ook dat het deze keer wel goed gaat lukken met de borstvoeding. Eerste x lukte niet, maar heb nu alles op alles gezet om het te laten slagen!
Spannend Ukkepuk, het kan nu natuurlijk elk moment beginnen! Pff, aan de ene kant vind ik het nu wel heel snel gaan, maar aan de andere kant ben ik ook wel weer heel erg benieuwd welk meisje er in mijn buikje groeit....
ik ben tot 9cm gekomen in 3 dagen tijd, maar borstvoeding kwam absoluut niet op gang, ook niet met veel (na)kolven. Hopelijk volgende keer beter...
Was geen enkel probleem! Zoon is na een uur aangelegd, ging meteen goed en de productie kwam snel op gang.