@ MamamvanJuul: herkenbaar hoor! Ik sliep dan overdag juist heel goed....dan maar omgekeerd, maar zo kwam ik wel aan wat meer rust! En zeker bij de 2e...mijn dochtertje ging gewoon 3 dagen naar de oma's en het KDV! @Senseemilia: volgens mij ligt het aan de soort ruggeprik. Bij de oudste had ik een epidurale ruggeprik (dus pijnstilling tijdens de weeen). Later werd het een spoedks en werd het in de OK opgetopt, maar bleef mijn onderbenen kunnen bewegen. Heb ook enorm veel gevoeld van de keizersnee, maar de gyn moest door..... Bij de jongste was de keizersnede gepland en dan krijg je een spinale ruggeprik (andere plek in je rug) en dan voel je echt NIKS meer!
hier helemaal verdoofd . pas een paar uur na de keizersnede pas mijn benen weer bewegen! vond het zwaar irritant want mijn benen voelden echt vet koud. terwijl ze volgens de verpleegster gewoon warm waren volgende word geplande keizersnede dus ben benieuwd. maar dat gaat nog wel ff duren. nog minimaal twee jaar! dusssssss.........................
Bedankt voor jullie lieve woorden! Doet me even goed! Heb het hele verhaal ook aan mijn vriendin verteld en we hebben het even goed gehad over onzekerheden die je weer krijgt. Ook al is het de 2de! Was er ook erg mee bezig of ik wel zoveel van dit kindje kan houden etc etc. Maar, heb heerlijk geslapen! Sliep om half 12 en om 10 uur weer wakker, heerlijk! Dat doet een mens goed, ben ook geen 1x wakker geweest! Dus het verhaal over net zoveel kunnen houden van een 2de...heel herkenbaar Zoals mijn vriend het zei: Julia roept nu al dat ze "noeg kussies had", dus tijd voor een 2de die ik kan bedelven onder kusje @ruggeprik: Ik heb eerst een prik gehad tijdens de bevalling om weeeenpijn tegen te gaan, toen was alleen mijn linkerbeen verlamd.TOen het uiteindelijk een keizersnede werd, hebben ze de prik doorgespoten en verwisseld. Daarna voelde ik helemaal niks meer, behalve het geduw en getrek. Heb nog wel het vruchtwater over mijn buik gevoeld, dat was namelijk lekker warm. Heb geen idee hoe lang het heeft geduurd voordat het gevoel in mijn benen terugkwam, volgens mij een half uurtje....geen idee. Weet wel dat ik dacht, wiebelen met die tenen, dan mag ik hier weg
een nachtje goed kunnen slapen doet wonderen hè mamavanJuul! Blij dat je je iets beter voelt! Ons zoontje roept ook al lang Nee geen kusjes! kusjes vies!! HAHA. Dus ik kan dadelijk ook mijn lol op en de jongste weer bedolven onder kusjes. Zal je zien dat de oudste dan ook weer kusjes wilt krijgen Morgen ben ik precies even ver als bij zoonlief toen ik beviel. Zou het iets beteken??? Vannacht nog wat voorweeen gehad, maar heb niet meer de hele nacht wakker gelegen. Tussendoor toch wat kunnen slapen. Was ook wel onregelmatig. Vandaag daardoor de hele dag beetje gevoel gehad alsof ik spierpijn in mijn buik had. Realiseerde me vandaag dat hoe het ook loopt, over dikke 3 weken de kleine uk er zal zijn! langer kan het eigenlijk niet meer duren!
Ik kan je uit ervaring vertellen dat je ECHT van een 2e net zo veel gaat houden als van je 1e! Anders misschien, maar net zo veel.....alsof er een heel nieuw vat liefde open gaat!
Dat denk ik ook wel ja Kan me ook niet voorstellen dat je niet van je kind houdt! Ach ja, zwangerschapshormonen he
Hallo dames ik heb het hele toppic doorgelezen. Ook ik ben van de eerste bevallen via kz. Ons zoontje lag in een stuit en heb zelf gekozen voor de kz en wou ook geen draaipoging proberen. Had voor me zoontje 4mk gehad en wou geen enkel risico meer nemen. Nu zwanger van de 2de maar is waarschijnlijk weer niet goed moet dinsdag weer voor controle. Ik hoop eigelijk stiekem bij de 2de ook op een stuit zodat ik weer een kz kan kiezen dat is me zo goed bevallen hihi. Had een geplande kz staan voor 3juni 09 en in de nacht van 1 op 2 juni begonnen mij weeen dus ik was om 3uur snachts in het zkh maar moest wachten tot 8uur tot de gyn er was, alleen als de ontsluiting heel snel zou gaan zouden ze hem eerder oproepen, nou zo snel ging het niet want om 3uur had ik 1cm en dat had ik smorgens om 7uur nog dus toen zei de vk al als je niet gekozen had voor een kz had je hem voor het eind van de ochtend wel gekregen want een stuitbevallen moet snel gaan anders krijg je zoizo een kz ivm met de risico's. Ons zoontje is op 2juni om 08.29 geboren. En mog 5juni s'morgens weer naar huis, ook heel snel dus gelukkig. Hier in het zkh is het wel fijn mijn man mogt al met me zoontje naar de uitslaapkamer komen en ook blijft je kindje gewoon bij je op de kamer en je man mag ook blijven slapen. Bij de 2de zal me man wel gewoon thuis blijven natuurlijk want we hebben er natuurlijk al 1 waar hij bij moet blijven.
Ow Tinkerbel, hopelijk blijft het toch goed gaan! een mk lijkt me altijd zeer moeilijk, maar de 5e...pff.. dat hakt er toch ook behoorlijk in. Ik hoop dat het goed blijft gaan! mamavanJuul hoe gaat het met het slapen?
Hier gaat het slapen redelijk...denk niet dat ik mag klagen Slaap gewoon heel licht, tot een uurtje of 3! Dan word ik echt overal wakker van...maar slaap dus wel. Vanaf vandaag een uur extra pauze per dag. Ga nu een uur eerder naar huis, heerlijk! Gelijk naar de winkel, ben ik om 16.30 thuis, even kopje thee drinken, om 17.15 eten opzetten en dan komt rond half 6 de rest van de familie binnen vallen. Heb ik even wat tijd om bij te tanken voor de rest van de avond, hahaha! Hoe is het met jou ukkepuk...hou je het nog een beetje vol?
Ach ja de ene dag gaat beter dan de andere Ook erg afhankelijk van of en hoe ik slaap. Soms een nachtje voorweeen, die gelukkig niet meer zo heel lang aanhouden als poosje terug. 1 of 2 uurtjes meestal 's nachts en dan stopt het meestal wel. Probeer het ook minder in de gaten te houden. Dus niet meer te snel gaan timen enzo. Probeer een wat meer afwachtende houding te hebben. Zo van als het echt doorzet, merk ik het vanzelf wel en onderstussen probeer ik wat te slapen. Lukt niet altijd, maar al doezel ik af en toe wat weg is beter dan helemaal niks. Morgen weer naar de gyn toe. Ben benieuwd of die nog eens kijkt of ik al wat ontsluiting heb om te strippen.
hoihoi, even geleden voor mij... Ukkepuk, nog niet begonnen dus! Goed dat je het iets meer naast je neer hebt kunnen leggen... Maar het komt met de dag dichterbij nu hè? mamavanjuul, heb je nu elke dag een uurtje extra pauze, begrijp ik? Dat is wel lekker zeg! Tinkerbel, wat heftig zeg... 5 keer een miskraam. Begrijp niet helemaal uit je bericht of je nu zwanger bent of wacht op een miskraam. Hoop van harte dat je gauw (of nu) een goede zwangerschap mee mag maken! ben heel benieuwd naar de moederliefde naar een tweede kindje... Kan het me ook nog niet voorstellen, hoewel ik nu ook al helemaal geniet van het tweede kindje; toch ook al echt verbonden... En vooral genieten van het heerlijke getrappel! O ja, zit een beetje te zenuwen over wel of geen stuitligging... ik weet dat het kindje nog alle kanten op kan, maar ben zo bang dat het weer een stuitliggertje is... hoewel het na gister (heel veel bewegen) toch anders lijkt te liggen... ik weet het gewoon echt niet! Hoe is het verder met zwangeren en de ex-zwangeren en hun kindjes? Groetjes, Arri PS. Ik zoek nog even de lijst erbij!
~~ Bevallen na een eerdere keizersnee ~~ ---------------------------- Fransa - 2e kindje - onregelmatig en halverend hartritme van zoonlief - nu gekozen voor geplande keizersnede - 28-01-2011 Ukkepuk-2e kindje-niet vorderende ontsluiting (stopte bij 8-9cm)-hopelijk deze keer vaginale bevalling- 31-1-2011 Mirjam- 2e kindje-kindje daalde niet in, 5cm ontsluiting bleef steken- nu geplande keizersnede in overleg met gyn (had keus)- 17-02-2011 Debby- 2e kindje- hoge bloeddruk en stuit met 34+4- hopelijk vaginale bevalling- 22-02-2011 SuLa - 2e kindje - geplande keizersnede ivm stuitligging en geen goed gevoel hebben over natuurlijke stuitbevalling - huidige zwschap kindje met 33+1 in hoofdligging, dus hopelijk natuurlijke bevalling - 1-3-2011 Arri - tweede kindje - onverklaarbare pijn en stuitligging - nu liefst vaginaal - 9 mei 2011 Miek - 2e kindje - bevalling duurde te lang, hartslag daalde tever en daardoor spoedks - hopelijk nu weer keizersnede - 20-05-2011 Dagdromer - 2e kindje - ligging en grootte van de baby spoedks - weet nog niet wat ik wil - 15-04-2011 Mamavanjuul - 2e kindje - niet vorderende ontsluiting, koorts en wegzakkende hartslag - nu liefst vaginaal - 20-04-2011
Tinkerbell wat een verhaal. Hoop dat jullie deze keer toch een goeie zwangerschap mogen hebben. Veel sterkte! Arri, ik begin me ook steeds vaker af te vragen hoe de baby ligt en wat ik allemaal zou willen. Morgen naar de vk. Ik denk dat ik dan nog 1 keer naar de vk moet en daarna gyn. Hoop dat die me van de onzekerheid af kan helpen.
Arri en dagdromer kan me goed voorstellen dat het voor jullie spannend is om te weten hoe de ligging is. stel jullie kindje ligt in een stuit, zou je dan wel kiezen voor een draaipoging of dat liever toch niet? wij zijn vanmorgen weer bij de gyn geweest. kindje wordt weer groot geschat. Met de 40wk denkt ie 4000gr te zijn. Dat is al over paar dagen...pff. maar omdat er nu nog niks lijkt te gebeuren ook al soort van plan van aanpak gemaakt hoe verder als het met de 40wk nog neit geboren is. In principe wilt hij namelijk dat ik maar tot de 41 weken door loop. 40wk zou nog beter zijn ivm grootte. Mocht ik zover zijn dan wordt er eerst gekeken of ik ontsluiting heb, zo ja breken ze de vliezen in de hoop dat alles vanzelf op gang komt. Zo niet dat zal ik uiterlijk met de 41wk toch een keizersnee krijgen. Ik hoop nog steeds dat het geen keizersnede gaat worden. Maar merk wel dat ik er wat geruster in ben mocht het daar op uitlopen. denk omdat ik nu toch meer aan het idee kan wennen. dan komt het niet zo plotseling koud op je dak vallen zoals de vorige keer. Hoe dan ook over max 1,5 (2) week zullen we ons kindje zien! spannend!!
Hier vandaag bij de vk geweest. Ik zit tegen zwangerschapssuiker aan dus nu suikerwatertest en groeiecho's. Hoop dat het mee valt want ook zonder zw diabetes is het al een groot kindje. En de vk schat de kans klein dat ze een keizersnede overwegen bij de gyn. Maar ja, eerst maar eens afwachten. Mag over 6 weken naar de gyn.
Dagdromer heb je zelf al een idee wat je het liefste zou willen? Aangezien de gyn bij mij nu toch weer een redelijk groot kindje verwacht heeft hij liever niet dat ik te lang door loop. Anders zou het eerder keizersnede gaan worden. Hij staat helemaal achter mijn keuze (vag. bevallen), maar heb het idee dat als ik zelf graag had gewild dat het nu toch weer een keizersnede zou worden hij hier ook mee akkoord zou gaan. Ligt er volgens mij wel beetje aan welke gyn je tegenover je hebt zitten. Hopelijk zet het trouwens niet door en blijven de waardes van je suikers nog binnen de perken! Anders moet je zowiezo al langer in het ziekenhuis blijven voor je kindje ook als het geen keizersnede zal worden toch?
ukkepuk, ik heb nog niet te horen gekregen wat de consequenties precies zijn voor de baby. Ik wacht ook eerst de nieuwe test en de groeiecho maar af. Maar ik heb gewoon al een giga buik en het kindje is zover ze op de echo's kunnen zien ook al echt groot. Ik neig steeds meer naar een keizersnede. Vandaag lag de baby overigens nog in stuit dus ik hoop stiekem dat deze ook zo blijft liggen. Volgens de vk zijn de gyneacologen hier in het ziekenhuis pre vaginaal bevallen en anti keizersnede. Dus die achtte de kans klein dat ik een keuze ga krijgen als de ligging goed zou zijn. Bij een stuit beslissen ze eerder voor een keizersnede. Krijg er stiekem wel een beetje de bibbers van. Vooral omdat de vorige bevalling vrij moeizaam ging en uiteindelijk nog een keizersnede is geworden. Maar ja, bevallen blijft spannend. Hoe het ook gaat......
Dagdromer dan hopen we voor jou maar dat jullie ukkie zo blijft liggen! HIHI. Ookal zijn de gyn bij jullie in het ziekenhuis pre vag bevallen. Feit is wel dat als je al eerder een keizersnede gehad hebt dat ze je niet te lang bezig laten zijn eer ze wederom voor een keizersnede zullen kiezen. Dus mocht het lang duren (door grootte vh kindje) gaan ze eerder over tot een keizersnede dan bij een vorige vaginale bevalling. Maar dan zit je wel al helemaal in dat proces, dat is natuurlijk niet fijn als je toch al liever middels een keizersnede wilt bevallen. Ik zou het straks goed bespreken met je gyn. Misschien staat hij/zij er toch niet zo negatief tegenover.