Hoi meiden, Sorry dat ik niet actief meelees en -schrijf. Ik geef toch even een korte update vanaf hier. Onze baby ligt achter op de groei. Nu heeft de gyn afgelopen woensdag besloten me 2x in de week aan het CTG te leggen om de conditie in de gaten te houden. Hij heeft voorzichtig aangegeven dat er een grote kans is dat het toch weer een geplande keizersnede wordt.... Maar goed, als dat het beste is voor de baby dan is dat gewoon zo. Waarschijnlijk wordt dit ergens met 38 weken gepland, maar ik hoor aanstaande donderdag meer. Ik hoop dat het goed gaat met iedereen!!!
@Dagdromer. Hoop idd voor je dat die kleine dan lekker in stuit blijft liggen Wel raar hoor, dat het zo verschilt per gyn/ziekenhuis wat de keuzes zijn mbt keizersnede. @Ukkepuk, Zo de tijd gaat nu ook echt snel voor je! Dat gaat zowieso niet lang meer duren voordat je je kleine in je armen hebt! Had de gyn ook niet zoiets van we gaan al kijken of je eventueel al gestript kunt worden zodat het misschien iets sneller op gang komt? Omdat hij je niet wil laten doorlopen....?Ik help het je hopen dat je nog normaal zult kunnen bevallen! @Sula. Als je baby achter lijkt te liggen op de groei, waarom willen ze dan wel kiezen voor een geplande keizersnede? Als de conditie van je baby goed in de gaten wordt gehouden en deze gewoon verder groeit, hopelijk goed groeit, waarom mag je dan niet normaal bevallen?? Dan zou het toch juist beter zijn als je kindje tot 40 wkn bij je blijft zitten? Of kijk k er nu helemaal verkeerd naar??? Hier alles wel ok. Begin het een beetje zat te worden. Misschien wordt dat ook wel beinvloed doordat we natuurlijk precies weten hoe lang het nog gaat duren. Begin nu net weer snip verkouden te worden, Voel mn bekken regelmatig zeuren, mn buik zit in de weg, super lief maar toch ook nog een kleine druktemaker van 2,5 jr thuis rondlopen, slaap slecht.......FF klagen hoor! Zo dat ben k weer kwijt groetjes.....
@Miriam: mijn placenta werkt niet optimaal en het is de vraag of er genoeg voedingsstoffen inzitten om het tot 40 weken te halen. Daarbij hebben te lichte kindjes het al zwaarder tijdens een gewone bevalling.
@ Sula, dat wist k niet. Fijn dat ze je dan extra goed in de gaten houden! Spannende tijd voor je! Hoop dat je kindje toch nog even goed mag groeien in je buik!!
Sula liever dan dat je kindje wat eerder gehaald wordt dan dat ze je te lang laten lopen met een placenta die niet goed meer werkt. Gelukkig word je wel goed in de gaten gehouden! Hier vannacht weer een valse start. Had vrijdag op zaterdag alweer voorweeen. Maar zette niet door. Gisteren hele dag een soort van kramp gehad. Niet echt weeen, maar meer een zeurderige pijn. Toen later die avond/begin vd nacht begonnen ineens weer de weeen. Snel sterk wordend en erg pijnlijke rugweeen. Die heb ik bij zoonlief ook gehad. De voorweeen waren oplopend wel pijnlijk. Maar deze waren plotseling erg heftig/pijnlijk. Zei nog tegen vriendlief dat ik dacht dat het nu misschien wel eens raak kon zijn. Hij al meteen aan het denken dat we zoonlief onder moesten brengen. Gelukkig dat ik nog zei dat we dit eerst maar eens moesten afwachten eer we wat zouden doen aangezien het wel weer eens een valse start kon zijn. Nou gelukkig maar. Uur later was alles weer gezakt... Zo snel en heftig als het opkwam, zo snel was het ook weer weg. Ik denk steeds vaker dat mijn lijf er niet voor gemaakt is om kindjes te baren.... Was het maar al woensdag, hebben we de volgende afspraak bij de gyn...
Ukkepuk, en dan vandaag toch echt 40 weken!! Je uitgerekende datum... ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen bij jou... Morgen heb ik weer controle bij vk. Gelijk maar even vragen of zij al kan voelen hoe het kindje ligt... ik weet het niet zo goed meer.
Ukkepuk, wat balen dat het steeds niet doorzet zeg! En je hebt gewoon de 40 weken gehaald! Had je misschien niet verwacht een paar weken geleden... Ik loop nog rond trouwens, heb alleen een paar rare dagen achter de rug. Nou ja, dat was voor het weekend al.... Heb van donderdag op vrijdag een nachtje op de Eerste Hulp van het zkh hier gelogeerd wegens enorme buikpijn die donderdagavond echt niet meer te harden was. Had sinds dinsdagmiddag buikpijn dat leek op aanhoudende kramp. Dus dacht zelf aan een verstopping in de darmen ofzo (was overigens niet verstopt, maar dat terzijde...). De kramp was er continue en bij vlagen verergerde deze stevig. De artsen op de EH dachten serieus aan een blindedarmontsteking dus moest ik blijven. Ik had ook ontstekingswaarden in m'n bloed en moest wachten tot ik vrijdagochtend door de CT-scan kon om te kijken of het idd de blindedarm was. Na lang wachten en een nare slapeloze nacht op een verschrikkelijk bed bleek bij de scan dat het de blindedarm iig niet was. De pijn zakte in de loop van de vrijdag ook weer weg.... Zaterdag nog weer voor controle geweest en toen voelde ik me echt al 100x beter. Uiteindelijk denken ze dat het een ontsteking ergens in m'n darmen is geweest die donderdagavond waarschijnlijk op z'n hoogtepunt was. Maar goed, viel gelijk wel weer een stukje terug in m'n herstel want door al het gedoe en getrek op het bed, onderzoeksbanken, etc. had ik ook wel weer pijn bij mn litteken gekregen.... Nu een paar dagen later gaat het gelukkig weer veel beter en hopen dat het nu gewoon in een flinke stijgende lijn zich doorzet. Sorry voor egoberichtje, maar dan weten jullie iig waarom ik er een poosje niet was....
Zo Fransa, dat is niet niks zeg... helemaal niet leuk zo in je eerste weken samen met je tweede ventje!! Bedankt voor je pb trouwens! Een vast en zeker mooi ventje met een mooie naam! Leuk. Hopelijk komt de pijn niet meer terug. Je hebt geen ab gekregen? Sula, weer aan de CTG geweest? Spannend ook voor jou hoor!
@Ukkepuk: Meid, ik leef echt met je mee! Ik had het ook met de oudste, weken last van voorweeen en uiteindelijk met 41+5 bevallen. Het is zo frustrerend en energie vretend die voorweeen! Kom op! Nog even doorzetten en dan heb je weer zo'n lief klein wurmpie in je armen! @Fransa: Poeh heftig zeg! @Arri: Haha, ik weet het ook niet! Vorige keer kon ik het zo goed voelen en nu niet. Denk af en toe dat ze zelfs in een stuit ligt...
hey ladies! Arri morgen weer naar de vk toe. Ik zag net je topic over stuitligging en of je dat kan voorkomen. Lijkt mij eigenlijk van niet. Anders zou er toch meer bekend over moeten zijn. Maar je vk vragen kan natuurlijk altijd. Misschien heeft zij nog wat tips die je zou kunnen proberen! Ben benieuwd hoe hij/zij nu ligt! Fransa poeh wat heftig zeg! Denk je lekker te kunnen genieten, wordt je nog opgenomen in het ziekenhuis ook. Gelukkig ben je nu weer thuis bij je gezinnetje! Maar ze hebben dus niks kunnen vinden. Aan de ene kant vervelend, als jet het wist hadden ze gerichter kunnen behandelen. Aan de andere kant is het waarschijnlijk door je lijf zelf al opgelost. Hopelijk kun je nu meer aan je herstel denken. Lijkt me erg pijnlijk die tafels steeds op en af voor de onderzoeken! Meiden bedankt voor jullie berichtjes! Ik had een paar weken geleden idd noooooit verwacht dat ik de uitgerekende datum zou halen! Ik blijf eigenlijk een zeurderige kramp/buikpijn houden. En vandaag ook erg veel last van mijn rug. Ff boodschappen gedaan (hoef maar wat aan te wijzen, vriendlief draagt en sjouwt) en dacht dat mijn rug zou breken... Heb ook steeds vaker het idee dat die uk op bepaalde zenuwen ligt te duwen in mijn rug. Af en toe wat slaperig gevoel in mijn benen/krachtsverlies of juist pijn aan mijn rug. En dan uur later weer nergens last van. Alsof ie dan weer net iets anders ligt. Weet eigenlijk niet of dat kan, maar handig is het niet. Nou ja woensdag op naar de gyn! Ik ga gewoon mijn ziekenhuistas al mee nemen! Hij zal wel niet meteen de vliezen breken/of op de verloskamers laten doen. Als er al ontsluiting is. Maar je weet maar nooit. Liever voorbereid dan niet.
@Fransa: zo, dat is niet niks zeg, zo'n pijn. Toch raar dat ze niks kunnen vinden. Hopelijk komt het niet meer terug! @Ukkepuk: de laatste loodjes voor jou. Verstandig dat je toch een tas met spullen meeneemt, zou ik zeker ook doen. Je weet maar nooit.... @hier: donderdag weer een CTG en een gesprek met de gyn. Als het weer een geplande keizersnede wordt dan wordt die waarschijnlijk dan gepland. Ben echt benieuwd naar het hoe en wat.....Hou jullie op de hoogte!
Nog geen ukkepuk-nieuws Ben zo benieuwd hoe het bij jou gaat verlopen, ukkepuk. Het schiet nu toch echt op... Spannend. Je verhaal over een zenuw lijkt me logisch... het zit allemaal zo dicht op elkaar daar natuurlijk. Mijn vraag naar stuitligging voorkomen is ook meer gericht op het lezen van bakerpraatjes... zoals ik daar ook zei: ik wil er alles aan gedaan hebben om geen stuitertje te krijgen! Hoewel een stuiterkindje ook geweldig is!! De vk was eigenlijk nog niet echt van plan om echt te voelen hoe het kindje ligt. Toch heeft ze het even geprobeerd... zoals ze het nu voelde, leek het hoofdje onderaan te liggen... maar ik pin me er nog maar niet op vast... Het kan nog alle kanten op!! Afwachten maar. Sula, spannend zeg... eerst het gesprek over wel of geen geplande keizersnede. Wat wil je zelf? En dan evt. een datum...
Idd nog niets van Ukkepuk. Ben benieuwd! Arri, volgens mij is zoiets niet te voorkomen. Heb wel eens gelezen dat veel stuitkindjes zo liggen met een reden. Daarom denk ik zelf bijv. niet dat ik een versie zou laten doen als dat nodig zou zijn (geweest). Maar met 26 weken kan het nog alle kanten op hoor! Onze oudste lag met 32 weken nog dwars en bij 35 weken was hij al helemaal vast ingedaald met z'n hoofdje netjes naar beneden. SuLa, voor jou is het donderdag dus ook nog even spannend. Heb het misschien gemist, maar hoe sta je tegenover een tweede keizersnede? Mirjam, voor jou komt het nu ook wel dichtbij he! Hoe voel je je? Hier gaat het gelukkig weer prima. Geen last meer gehad van m'n buik. Gelukkig maar. Had zondagavond nog wel even wat raars trouwens; ik vloeide al niet meer sinds vorige week donderdag (dus 8 dagen na keizersnede) maar zondagavond stond ik op van de bank en ineens voelde ik dat er volgens mij wel heel erg veel tegelijk uit liep. Dus me naar het toilet gehaast en idd, volgens mij was daar voor een week aan bloed uitgelopen (sorry voor details.....). En had ook een beetje een raar gevoel in m'n onderbuik zeg maar. Vond het wel bizar moet ik zeggen. Sindsdien vloei ik ook gewoon weer. Niet heel veel hoor, maar meer dan ik had gedaan na de eerste 2 dagen. Verder had ik volgens mij gewoon stuwing in m'n borsten. Dat vond ik helemaal bizar! Geef geen bv en heb na de bevalling gelijk lactatieremmers gekregen. Maar ineens had ik dus zondag ook hele pijnlijke borsten en lekte ik ook gewoon melk. Moet zeggen dat ik dat na 12 dagen niet echt meer had verwacht.... Anyway, zo kom je steeds weer voor dingen te staan die weer nieuw zijn. Zelfs bij een tweede. Ach ja, zo leren we weer bij he
@Ukkepuk Veel succes morgen! Groot gelijk dat je je ziekenhuis tas meeneemt. K hoop voor je dat je beeb zich snel laat zien! @Sula. Spannend hoor allemaal! Hoop dat de CTG donderdag goed zal zijn! En idd als het een geplande keizersnede word dan kunnen ze die zomaar deze donderdag plannen. K moest met 34 wkn voor het eerst op controle bij de gyn, daarvoor vk. Toen werd ook gelijk de keizersnede gepland. Vonden ze wel handig ivm alle roosters ed. @Arri. Het lijkt me idd afwachten was je kleine gaat doen........kan nog een hele poos toch dat je kind zichzelf draait. Kan me wel voorstellen dat het je bezig houdt! @Fransa. Vreemd idd dat vloeien. K kan me herinneren bij mn eerste dat het vloeien soms ook erg wisselde. De lactatieremmers die je gehad hebt werken dan maar tijdelijk ofzo?? K ben ook niet van plan om BV te gaan geven. K heb de gyn gevraagd naar het innemen van het dostinex (lactatieremmer). Zij was er eigenlijk niet echt voor omdat ze vond dat het geen effect heeft, maar als k het graag wil slikken dan mag dat wel. Beetje vaag advies dus! K heb mn eerste een week BV gegeven en daarna in 1x gestopt, toen weinig stuwing gehad. Dus k ga het nu eerst wel zonder lactatie remmer proberen....dan maar inbinden @Hier Ja, het komt voor mij nu erg dichtbij. K vind het toch wel erg spannend allemaal. Niet eens zozeer de keizersnede zelf maar vooral alles er omheen. K vind het spannend hoe mn kleine meid op alles gaat reageren, k zal toch een aantal dgn in het ziekenhuis liggen. K kan me ook nu weer moeilijk voorstellen dat er straks echt een kleine uk op mn buik ligt. De periode na mn dochters geboorte is gewoon heel zwaar geweest, ben overspannen geweest. Hoop nu ook zo weer dat dit niet opnieuw gaat gebeuren. Kortom genoeg stress factoren die k heel goed in mn hoofd rustig kan beredeneren en tegen mezelf zeggen dat k me daar niet druk over moet maken. Maar stiekum lukt het me toch niet zo goed om die spanning naast me neer te leggen. Maar goed, nog heel eventjes afwachten en dan krijg k al de keizersnede. K hou jullie op de hoogte!!!
Oooow spannend Mirjam de datum komt voor jou zo te lezen al erg dichtbij! Je gaat me nu toch niet nog inhalen hè????!! Hopelijk kun je als het straks zover is de stressmomenten toch wat van je af zetten. Het scheelt wel weer dat je van jezelf weet dat het de vorige keer gebeurd is. Kun je er rekening mee houden en evt op tijd hulp inschakelen mocht het nodig zijn. Maar we hopen voor je dat je deze keer lekker kunt genieten van je gezin!! Fransa idd vreemd dat vloeien ineens zo erg. Misschien dat je buikpijn enzo hier mee te maken heeft gehad? Na 8 dagen zou ook wel heel snel zijn toch? Ik heb geloof ik wel zo'n 6 weken gevloeid na de keizersnede... Laatste periode was dan wel nog maar heel weinig, oud bruin maar toch. Lijkt me wel ideaal zo snel stoppen met vloeien! Maar goed nu dus wel weer "opnieuw" begonnen. Hopelijk ben je er snel vanaf! Arri, het begin lijkt dus goed te zijn. Koppie fijn naar beneden. Hopelijk gaat hij/zij geen fratsen uithalen en blijft ie naar zijn moeder luisteren! Tja niks nieuws hier eigenlijk. Blijf de hele tijd een soort van kramp houden. Vrijwel de hele dag door. Ben heel benieuwd naar de afspraak morgen! Laat het jullie weten hoe het is gegaan. Al hoop ik dat ik weinig tijd heb en druk met andere dingen bezig ben
Fransa, ik heb niet heel veel gevloeid na de keizersnede, totdat ik ook ineens weer begon te vloeien, een week of 2, 3 na de keizersnede. vond het voor ongesteld zijn wel erg vroeg. Ben toen terug gegaan naar het ziekenhuis... en toen zagen ze iets wat ze nog niet eerder hadden gezien: een enorm groot bloedstolsel, waarvan ze niet eens zeker wisten of het wel een stolsel kon zijn. Wat nu blijkt: ze hebben mijn baarmoeder niet goed schoon kunnen maken na de keizersnede, omdat ik pijn kreeg tijdens de operatie. Misschien goed om even te bellen naar het ziekenhuis? Ukkepuk, spannend voor jou zeg... Ben erg benieuwd!! Mirjam, kan me voorstellen dat er toch wel extra spanning bij komt kijken na de vorige ervaring. Hopelijk herken je eventuele overspannenheid op tijd. maar hoop natuurlijk als eerste dat je volop kan genieten van je gezinnetje! Hebben jullie nog tips: waar kan ik een leuk simpel shirtje vinden voor een babyjochie. we weten niet of we een meisje of een jochie krijgen, maar wil van elk 'soort' een shirtje hebben: voor een jongetje lukt het niet... het shirtje van de prenatal vind ik niet leuk genoeg, bij de hema hebben ze niet iets leuks voor een baby, van mexx wel een leuke gezien, maar uitverkocht... gewoon een simpel aquablauw shirtje bijv. nergens! Jullie nog ideeën?
meiden ff snel, gisteren zijn toch nog geheel spontaan mijn vliezen gebroken om 6,15u Zat daarna meteen in n super weeenstorm. Heel heftig! Het ging allemaal zo ontzettend snel dat 4.5 uur later onze zoon van 4350gr!!! via de gewone weg is geboren!!! Omdat zijn bloedsuiker niet goed was zijn we nachtje in ziekenhuis gebleven. Nu thuis, moe, maar voldaan Vertel snel meer! Probeer nu te gaan slapen,
Ukkepuk, van harte gefeliciteerd met jullie zoon!! Klinkt heftig allemaal. Hoop dat jullie nu lekker thuis kunnen genieten. Arri, op kleertjes.com vind ik ook altijd wel leuke dingen. Als je tenminste merkartikelen wilt. Anders bij V&D en C&A......soms hebben ze daar niets maar ik kan er ook regelmatig goed slagen.
hoi meiden ik kom even zwaaien. 1 nieuwe bevalling zie ik... ukkepuk van harte en wat fijn dat het natuurlijk is gelukt! ook ik ben aan het wachten op de bevalling inmiddels. Volgens de gyn is de kans 75% dat ik vaginaal kan bevallen!