Bevallen na een keizersnee

Discussie in 'De bevalling' gestart door Superano, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Joehoe, Ukkepuk... wat een mooi, kort, maar krachtig verhaal zeg... Gewoon bevallen van een vast en zeker prachtige zoon!!
    Van harte gefeliciteerd!! Geniet van je twee zoons!! :)
    Ben heel benieuwd naar meer verhalen!!

2. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Debby, en jij nu ook wachten dus... binnen nu en 4 weken is jouw kindje er ook vast! Hoge slagingskans heb jij zeg. Volgens mijn vk is het standaard 50% na een keizersnede dat het vaginaal gaat lukken. Succes als het zo ver is! :)

Ik vind kleertjes.com een beetje duur voor één simpel shirtje die ons kindje misschien niet eens aan krijgt als het meisje is...

3. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ukkepuk gefeliciteerd meis.

mogen wij de naam weten?

4. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ik ben dus bevallen dmv keizersnede zondag precies een jaar geleden... ik ben 5 dagen lang ingeleid met gel 2x per dag maar alleen de bmm verstreek maar voor 3kwart max..
    daarna dag thuisgeslapen terug op controle ze zouden niks doen tenzij er wat gebeurd was, niks gebeurd, bleek het rustig komt er even een andere gyn die 1 cm ontsluiting maakt zeg maar.. au! en daarna vliezen brak.. infuus gehad, weeen hele dag maar elke controle geen enkele vordering! gyn stelde zelf ruggenprik voor omdat ik nog lang te gaan had...
    maar na dik 2uur was er nog niks veranderd en kreeg ik een keizersnede..

nou was mn dochter 4280 gram en heb ik zware bekkeinstabiliteit gehad, ik denk zelf dat ze gewoon neit pastte.. ze is er namelijk ook met een vacuumpomp uitgehaald ..
    (ik las ooit ergens dat dat normaal niet gebeurd dat daar vaak een reden voor is, maar weet niet of dat klopt..misschien weet iemand van jullie dit)

nou vraag ik me een paar dingen af, ik ben in september geopereerd mn galblaas is verwijderd en ik voel echt 1 grote bal grootte tennisbal schat ik lidtekenweefsel zitten in mn buik...
    plus dan de wond van keizersnede bijna 1 jaar geleden..
    is zon galblaasverwijdering bij veel lidtekenweefsel een bezwaar met bevallen??
    natuurlijk vraag ik dit aan de gyn wanneer ik zwanger ben meteen na maar ben nu zelf gewoon erg benieuwd of er mensen zijn die hier ervaringen mee hebben...

en zou de reden van geen ontsluiting krijgen en te groot kind komen omdat ze niet pastte door mnb ekken door haar gewicht en grootte zijng eweest, is het dan zo dat je bij een volgend groot kind een geplande keizersnede krijgt??
    pff wat een vragen haha sorry!

5. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    @arri, is inderdaad niet goedkoop. Al bij de warenhuizen gekeken die ik noemde? Of Wehkamp, Babywalz of dat soort postorderbedrijven??

@stampvamp, durf je vragen niet te beantwoorden. Volgens mij is het per gyn. heel verschillend hoe ze er mee omgaan. Galblaas heb ik gewoon nog en ook nooit problemen mee gehad. Dus in hoeverre dat invloed heeft......geen idee.

6. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ja dat zie ik nu ook nu ik dit hele topic doorgelezen heb dat er zoveel verschil in zit per gyn....
    niemand ervaring met de gyns op het elisabeth ziekenhuis in Tilburg toevallig?? haha
    Als ik denk aan hoe groot mijn buik was bij mn dochter, en als ik dan nu die grote bal lidteken voel in mn buik dan denk ik gewoon pff kan dat geen kwaad dan... maar goed als ik zwanger ben ga ik dit natuurlijk gewoon vragen aan de gyn :) was gewoon nieuwsgierig of iemand iets over weet..

ik lees gezellig even met jullie mee als dat mag :)

7. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    @stampvamp, over je galblaas kan ik niets zinnigs zeggen, maar wel over je andere vraag. Jouw bevalling lijkt wat op die van mij. Mijn zoontje is uiteindelijk met een keizersnede gehaald, omdat de ontsluiting bleef hangen op 3 cm en hij bleek 4420 gr te zijn bij zijn geboorte. Bij mijn tweede zwangerschap heeft de gyn de groei van mijn baby iedere week bekeken de laatste weken van mijn zwangerschap. Een grote baby zou gelijk met een keizersnede gehaald worden, want dat zou gewoon niet gaan passen door mijn bekken. Ik had er ook nog een handje van overtijd te gaan (mijn zoontje is geboren bij 42 weken en 5 dagen na ingeleidt te zijn) en dan zou mijn baby waarschijnlijk weer net zo groot worden. Uiteindelijk is mijn dochtertje gehaald bij 40 weken en 4 dagen met een geplande keizersnede, maar dan als hoofdreden dat ze iedere keer overdwars ging liggen. Bij de geboorte was ze 3945gr, niet zo zwaar als haar broer dus, maar dat zou ze wel geworden zijn als ik weer zo overtijd zou gaan.
    Als jij zwanger raakt van de tweede, dan zal de gyn waarschijnlijk ook de groei van de baby in de gaten houden.

8. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ok bedankt voor je reactie!! ik denk zelf maar weet het niet zeker dat ze dus idd niet pastte door de grootte en daarom dacht ik zelf ook al als ik weer zwanger zou zijn en weer groot kind verwacht ze idd wel eerder zouden ingrijpen...
    ben wel heel benieuwd wat mijn gyn ervan zegt tegen die tijd..
    weetj e ik heb een heel naar gevoel overgehouden van al die dagen opname vooraf en al die dagen 2x per dag gel en dus inleiden zonder succes, wel flinke weeen (ook al een tijd voor ik opgenomen was veel voorween dat men ook echt dacht er moet toch onderhand wat gebeurd zijn van binne) en die hele tijd eraan vooraf vond ik vreselijk en dat heeft me echt dwars gezeten, ben ook een tijdje depressief geweest omdat ik het neit echt een plaatsje kon geven..
    alsof je lichaam het niet kan en je in de steek laat zeg maar..

vond je de 2e keizersnede trouwens mee of tegenvallen?? daar ben ik ook wel altidj benieuwd naar ofje dat dan anders ervaart!

9. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Ik heb destijds ook een naar gevoel over gehouden aan mijn bevalling. Ook zo het gevoel dat mijn lichaam mij in de steek liet, maar dat gevoel is later wel weggegaan, toen ik het een plekje kon geven. Ik heb me vast gehouden aan het idee dat het maar goed is dat er zoiets bestaat als een keizersnede en dat mijn kindje gezond ter wereld is gekomen. Echter het vertrouwen in mijn lichaam was weg. Ik had dan ook best wel angst voor een tweede bevalling, ik durfde eerlijk gezegd niet meer natuurlijk te bevallen. Helemaal niet als mijn tweede kindje net zo groot zou gaan worden. Gelukkig heeft de gyn dat dus goed in de gaten gehouden. Het klinkt gek, maar ik was blij dat mijn kindje steeds in stuit lag en echt niet goed wilde gaan liggen, daardoor werd de kans op een geplande keizersnede groter, want dat had toch mijn voorkeur. Terwijl je zou denken dat ik nu graag natuurlijk zou willen bevallen, maar dat was niet het geval door angst. Mijn tweede keizersnede heb ik wel heel anders ervaren. Ik wist nu dat die ging gebeuren en wist ook hoe het zou gaan, het gaf een soort rust. Ook was het herstel veel sneller, omdat ik nu niet eerst een bevalling eraan vooraf had, waardoor je dus al uitgeput bent. Al met al kijk ik met een veel positiever gevoel terug op mijn tweede keizersnede dan mijn eerste. Dat gevoel van falen had ik nu niet meer. Ik denk dat ik heb geaccepteerd dat natuurlijk bevallen niet voor mij is weggelegd. De gyn gaf me al weinig kans voor een natuurlijke bevalling. Dan had mijn bevalling voor de 40 weken uit zichzelf moeten beginnen en ook met een goede ligging van het kindje. Geen van dit was het geval, dus het was al snel duidelijk dat mijn dochtertje ook gehaald zou worden.
    Ik begrijp dus heel goed wat er allemaal door jouw hoofd heengaat, heb het allemaal doorgemaakt. Bespreek in ieder geval je angsten als het straks zover is, ook met je partner. Dat heb ik ook gedaan. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik niet weer een zelfde bevalling als de vorige keer wilde hebben en dat wilde de gyn ook niet. Het heeft mij goed geholpen het goed te bespreken.
    Hoe heeft je man de bevalling en keizersnede ervaren? Mijn man heeft er net als mij een beetje traumatisch gevoel aan overgehouden en was ook blij met een geplande keizersnede.
    Ik denk dat ze bij jou straks ook wel de groei in de gaten gaan houden als het zover is, want je komt toch bij de gyn terecht, omdat je een keizersnede hebt gehad.
    Oeps, een heel verhaal, ik ben geloof ik nogal lang van stof, haha! :D

10. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @Ukkepuk: gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Fijn dat het gewoon vaginaal is gelukt!
    @Stampvamp: hier bij mijn oudste een spoedks, nadat de ontsluiting bij 9 cm bleef hangen en ze te groot voor mijn bekken bleek. Ze was bij 40w+3 4700 gram en 56 cm......
    Bij mijn jongste vanaf 30 weken groeiecho;s gehad en daarop bleek dat we weer een grote meid kregen! Te zien was dat haar hoofd 3-4 weken voorliep op de groei. Zij is toen bij 38+3 gehaald met een geplande keizersnede en woog toen al 3910 gram!
    Ze hebben 3x de vacuumpomp en uiteindelijk de tangen moeten gebruiken om haar eruit te krijgen.....
    Wist eigenlijk niet dat dit zo weinig voorkwam, alhoewel iedereen die ik het vertel er zeer raar van op kijkt!

11. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    nou het klinkt mij niet raar ik zou zelf denk ik bij een volgende zwangerschap ook blij zijn als de kleine bijv in stuit ligt waardoor eht sowieso geplande keizersnede word.. keizersnede is mij op zich verder niet tegengevallen, alleen het verhaal wat eraan vooraf ging..want zodra ze na ruggenprik zei je hebt 2 uur de tijd en ik vroeg waarvoor zei ze als er binnen 2 uur geen vordering komt word het een keizersnede.. had ik zoiets van ok prima snij me maar open...
    ik was er helemaal klaar mee met mn lichaam die toch niks zelf deed..
    het klinkt mij ook heel logisch in de oren dat je dan een tweede prettiger ervaart in de zin van je weet wat er komt, je kunt je erop voorbereiden en idd denken natuurlijkb evallen is niet aan mij besteed doordat mn lichaam het niet wil of kan..

mijn vriend heeft de keizersnede niet vervelend ervaren hij was al lang blij dat ik uit mn lijden verlost werd om het even hard te zeggen.. hij vond het moeilijk om mij te zien worstelen met dagenlang inleiden weeen en geen resultaat die zag de wanhoop ook wel in mn ogen verschijnen steeds als er niks gebeurd was..
    DAT vond ik namelijk echt moeilijk te verteren om dat steeds te horen...
    ze moest er gewoon uit haha

12. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    oh stel je voor dat je met 41 weken en zoveel dagen was bevallen wat dan het gewicht was...
    onze dame is ook met vacuumpomp eruit gehaald bij de keizersnede en ik vroeg me toen ook af waarom achteraf toen ik hoorde dat dat meestal niet is...
    maar toen ik op nacontole moest ging het niet goed met mij ik was echt depressief en had toen ruzie metmijn vriend en toen was ik zo overstuur dat ik niet gegaan ben, ook niet meer gebeld want ben best een aantal maanden depressief geweest..
    anders had ik dit soort dingen nog wel gevraagd maar ja toen het beter ging was het natuurlijk te laat en schaamde ik me nogal dat ik niet gegaan ben :)
    ik was zelf ook een flinke baby en ik denk zelf dat asl ik weer zwanger ben ik weer zon flinke baby krijg, weet niet waarom maar dat is mijn gevoel maar we zullen zien tegen die tijd, ik hoop alleen echt ALS het idd zo loopt dat ik ook een geplande keizersnede kan krijgen want bij mij zit de angst er best wel in om natuurlijk te bevallen ivm lidtekenweefsel plus die bal met lidtekenweefsel in mijn buik van de galblaasverwijdering..
    mijn vriend kan het ook gewoon voelen van buitenaf en die vraagt zich soms echt af is dat wel normaal..
    t kan nu al heel erg in de weg zitten als ik bijv veel gegeten heb dan voelt die bobbel best irritant, dus ik ben best een beetje angstig als daar een flinke baby in groeit, kan me niet voorstellen dat ik er dan geen last van heb...
    maar goed tzt als het zover is ga ik dat allemaal aankaarten ;)

13. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    Ukkepuk: van harte met je zoon, en wat fijn dat de bevalling zo goed ging!!!

liefs Miek

14. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH

Bij de hema hebben ze ook vaak eenvoudige shirtjes hangen in de bekende j/m kleuren. Daar slaag ik meestal voor weinig geld :)

15. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Ik vond het bij de Hema dus eigenlijk een beetje tegenvallen... wel leuke shirtjes: grijs gestreept, of rood gestreept, maar net niet jongen genoeg... wil gewoon een echt aquablauw shirtje. Hooguit een streepje of een witte opdruk.

Stampvamp, wat een bijzondere situatie zeg... klopt het wel dat je zo'n groot litteken hebt in je buik?

Hier weinig bijzonders.. lekker getrappel in m'n buik! Denk alleen dat het kindje weer gedraaid is...kopje boven! Ach... zo kunnen we nog lekker heel wat weekjes in spanning blijven zitten... :)

Jullie nog bijzonderheden?

Groetjes, Arri

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    even een snelle update van mij...
    ben nog niet bevallen en ga nog steeds voor een natuurlijke bevalling... enige nadeel is dat mijn kind nu al op 8 pond wordt geschat. hopelijk komt ie dus snel...

17. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Oei... Debby, spannend hoor! Een schatting zegt natuurlijk niet alles, maar kan me wel goed voorstellen dat je liever wilt dat de bevalling nú begint!!

Ik ga even de lijst erbij zoeken; kijken wie er nog meer bijna aan de beurt zijn...

18. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    ~~ Bevallen na een eerdere keizersnee ~~

----------------------------

Fransa - 2e kindje - onregelmatig en halverend hartritme van zoonlief - nu gekozen voor geplande keizersnede - 28-01-2011
    Ukkepuk-2e kindje-niet vorderende ontsluiting (stopte bij 8-9cm)-hopelijk deze keer vaginale bevalling- 31-1-2011 2 februari: vaginaal bevallen van een jongentje
    Mirjam- 2e kindje-kindje daalde niet in, 5cm ontsluiting bleef steken- nu geplande keizersnede in overleg met gyn (had keus)- 17-02-2011
    Debby- 2e kindje- hoge bloeddruk en stuit met 34+4- hopelijk vaginale bevalling- 22-02-2011
    SuLa - 2e kindje - geplande keizersnede ivm stuitligging en geen goed gevoel hebben over natuurlijke stuitbevalling - huidige zwschap kindje met 33+1 in hoofdligging, dus hopelijk natuurlijke bevalling - 1-3-2011
    Arri - tweede kindje - onverklaarbare pijn en stuitligging - nu liefst vaginaal - 9 mei 2011
    Miek - 2e kindje - bevalling duurde te lang, hartslag daalde tever en daardoor spoedks - hopelijk nu weer keizersnede - 20-05-2011
    Dagdromer - 2e kindje - ligging en grootte van de baby spoedks - weet nog niet wat ik wil - 15-04-2011
    Mamavanjuul - 2e kindje - niet vorderende ontsluiting, koorts en wegzakkende hartslag - nu liefst vaginaal - 20-04-2011

19. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Mirjam, hoe is het met jou... nog aan het wachten op de keizersnee of ben je inmiddels mama van twee kindjes? ben benieuwd!

Debby, hoe gaat het vandaag met jou?

Sula, voor jou begint het nu ook wel op te schieten hè? Spannend hoor!

Weten jullie dit: bij mijn eerste dochtertje was mijn baarmoeder grootte met 28 weken 1/4 nx.
    Bij de laatste controle was mijn baarmoeder ook 1/4 nx, alleen nu met 26 weken. Houdt dit in dat dit kindje ook 'twee weken' groter is dan ons eerste dochtertje?

20. kellyskeezer

kellyskeezer Actief lid

25 okt 2010
    388
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Sittard
    Ik ben vandaag op controle geweest bij de gyn. (keizersnede)
    Alles was in orde. Wond, baarmoeder klein, etc.
    Als bij een volgende bevalling deze ook niet natuurlijk op gang komt en ik dus weer ingeleid zou moeten worden dan krijg ik primair een keizersnede. Gelukkig gaan ze dan geen gel, infuus of wat dan ook meer proberen! Daar ben ik zo blij mee!! Het lichaam reageert er gewoon niet op.

Mijn moeder heeft zelfs wel natuurlijke weeen gehad die zelf gang kwamen en krijg toen zelfs geen ontsluiting dus ik ben zelfs bang dat als het bij mij natuurlijk op gang komt dit nog geen overwinning hoeft te zijn om een volgende keizersnede te ontlopen!

Deel Deze Pagina